PS Plus-nytt: hyllade Blue Prince och Hogwarts Legacy

Robot
PS Plus-nytt: hyllade Blue Prince och Hogwarts Legacy
Medlem

Fan va kul med Hogwarts Legacy!

Hmn. Blir det att starta upp PS+ en sista gång innan Switch 2 kommer tro... å andra sidan är jag lite sugen på att köra Hogwarts bärbart.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fan va kul med Hogwarts Legacy!

Började spela det för nån vecka sen och än har jag inte kul kan jag säga. Riktigt trögt att komma igång. Folk säger att det blir bättre, men det är svårt att fortsätta när man tycker att det är så jävla tråkigt.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Började spela det för nån vecka sen och än har jag inte kul kan jag säga. Riktigt trögt att komma igång. Folk säger att det blir bättre, men det är svårt att fortsätta när man tycker att det är så jävla tråkigt.

Jag hatar Harry Potter men älskade Hogwarts... Jag fick sån bra feeling att jag satte mig med barnen och tänkte att nu jävlar ska vi kolla på Harry Potter... Men icke. Filmerna är ju fantastiskt DÅLIGA i jämförelse med Hogwarts.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Har inte sett filmerna men har lirat spelet många timmar och gillar det skarpt. Mysigt fantasy äventyr. Blir sugen att se allihopa av filmerna för att få lite mer backstory om världen och alla karaktärer. Har dock inte klarat ut spelet ännu. Långt ifrån då det är väldigt stort. Grymt roligt när man lär sig att flyga på den där pinnen.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Hogwarts Legacy är ju dö tråkigt. Sämsta inköp jag gjort. Hur kan folk tycka detta är kul? Storyn är sjukt tråkig, den öppna världen men massa checkpoint och upprepade aktiviteter. Nej tack. Då spelar jag hellre Assassins Creed Origins som är nästan samma med den öppna världen men storyn och världen är mycket mer intressant.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Hogwarts ligger på min vänta lista endå. Spelet skulle ju vara så väldigt bra tydligen. Och nu har jag tillfälle att testa början. Även om jag inte har tid att spela hela spelet.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Vad man gillar och inte är ju alltid subjektivt Hogwarts Legacy är right down my alley

Medlem

Hoggy är ett av de mysigaste spelen jag har spelat. Älskar världen, miljöerna och musiken. Striderna blir bättre på högre svårighetsgrad OM man använder allt man har tillgång till (combos, växter och brygder).

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Hmn. Blir det att starta upp PS+ en sista gång innan Switch 2 konmer tro... å andra sidan är jag lite sugen på att köra Hogwarts bärbart.

Samma här. Har köpt på mig begagnade Switch spel nu i väntan på Switch 2 eftersom att jag hoppat över WiiU och Switch. Så det finns rätt mycket att spela till bra pris. En del av dem får också uppdatering och andra kommer förhoppningsvis i alla fall stabilisera FPS:en.

Så det blir nog att låta PS Plus löpa ut och sedan köpa GTA6 när det väl kommer, annars så kommer det nog ta tid innan jag förnyar PS Plus igen.

Såg nu att GTA6 kräver PS Plus för onlinespel, så jag får se om jag fortsätter med den billigaste prenumerationen där framöver.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag hatar Harry Potter men älskade Hogwarts... Jag fick sån bra feeling att jag satte mig med barnen och tänkte att nu jävlar ska vi kolla på Harry Potter... Men icke. Filmerna är ju fantastiskt DÅLIGA i jämförelse med Hogwarts.

Jaså? Alltså jag avskyr början, vet inte hur jag ska ta mig förbi skiten. Springer omkring som en idiot och göra as tråkiga saker.. känns nästan som att hela spelet kommer vara så.

Skrivet av Earthscum:

Hogwarts Legacy är ju dö tråkigt. Sämsta inköp jag gjort. Hur kan folk tycka detta är kul? Storyn är sjukt tråkig, den öppna världen men massa checkpoint och upprepade aktiviteter. Nej tack. Då spelar jag hellre Assassins Creed Origins som är nästan samma med den öppna världen men storyn och världen är mycket mer intressant.

Kan hålla med hittils, jag har kört ett tag nu och både jag och min sambo håller på att bli totalt uttråkade. Slöare början i ett spel har jag nog aldrig varit med om. Även combat känns skit tråkig

Skrivet av DieZe:

Vad man gillar och inte är ju alltid subjektivt Hogwarts Legacy är right down my alley

Så är det, helt enkelt 🙂 det en gillar, ratar den andre 😁

Hittills är det tyvärr alldeles för segt både för mig och min sambo. Hon gillar Harry Potter filmerna men detta tyckte hon var så tråkigt att hon inte ens vill fortsätta spela 😂

Medlem

Tyckte Hogwarts Legacy var väldigt bra och klart över förväntan, köpte det billigt på rea i höstas och blev positivt överraskad.

Skapade en söt tjej som jag spelade med och tyckte jag sögs in i spelet ganska snabbt, dock var dom första två timmarna rätt sega men sen sätter det fart.

Dessutom imponerade grafisk art design med fina detaljer överallt. Mitt betyg en svag femma och det är riktigt bra. Och imponerande då det tydligen var studions första AAA spel också.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Jag och polaren brukar lira kluriga pussel spel tillsammans, det startade med Myst för många år sen.igår kväll fick vi syn på Blue Prince som vi började lira direkt...och herregud,det tog 15min innan vi började tjafset om vilken väg som var bäst att bygga, vilka rum, Köpa bananer eller spara slantarna & teorier om red herrings! Varje ny dörr till ett nytt rum med unika hemligheter,pussel,buffs eller föremål. Bara 13 steg kvar innan allt återställs och vi måste börja om på nytt. Vi försöker med saker som inte ens fungerade på Monkey Island. Vi har det jäkligt kul med spelet, ett gott betyg bara det!

Medlem

Efter att ha spelat Blue Prince ytterligare par timmar, så har min tidigare spelglädje av spelets första timmar helt försvunnit, alltför liten variation av nya rum.Tidigare öppnade pussel-rum är desamma med små variationer så när jag löser samma pussel för 6:e ggn lessnar jag. En liten brasklapp dock, det kan givetvis vara så att jag har missat något, det är iallafall mitt hopp. Annars tar det roliga slut för min del här och nu..!?

Medlem

Ohh, Alone in the Dark 2. Spännande. Jag har bara kört igenom första spelet.

Medlem
Skrivet av Tjobbing:

Efter att ha spelat Blue Prince ytterligare par timmar, så har min tidigare spelglädje av spelets första timmar helt försvunnit, alltför liten variation av nya rum.Tidigare öppnade pussel-rum är desamma med små variationer så när jag löser samma pussel för 6:e ggn lessnar jag. En liten brasklapp dock, det kan givetvis vara så att jag har missat något, det är iallafall mitt hopp. Annars tar det roliga slut för min del här och nu..!?

Mitt råd är nog att fortsätta spela. Jag har spelat strax över 20h och jag är helt begeistrad. I mitt tycke är det ett helt unikt spel där upplevelseglädjen är total. Man upptäcker ständigt något nytt. Spelet är ju verkligen inte slut när man kommer till det ”sista rummet”

1
Skriv svar