Switch 2-versionerna av Zelda har vapenreparation – via en app

Robot
Switch 2-versionerna av Zelda har vapenreparation – via en app

"Utrustningsreparation" är ett av de bonusföremål man kan vinna.

#Zelda-breath-of-the-wild, #Zelda-tears-of-the-kingdom

Medlem

Varför pushar Nintendo sånt här i en extern app? Se till att det finns i spelet istället, samma med achivements, andra trackers osv osv. Att behöva förlita sig på en extern app känns extremt förlegat eller?

Medlem

Via en app?! Är dom sköna eller?!

Medlem

Idioti. Speciellt när man försöker dra ner på/förskjuta åldern när barnen får sin första mobiltelefon. Hade inte förväntat mig detta av Nintendo!

Redaktör
Ponny

Nej, men alltså... jag tillhör dom som aldrig haft särskilda problem med vapenslitaget, men att lägga det som slumpgrej i en app är, tja, "intressant".

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är väl en del av Zelda "Companion"-appen, hoppas jag. Man kan ju spela på som vanlig utan den.

signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Är väl en del av Zelda "Companion"-appen, hoppas jag. Man kan ju spela på som vanlig utan den.

Jo visst fast då går du miste om "achivements", trackers för clearade shrines, extra QOL osv. Riktig Nintendo grej att stoppa sån här skit i en extern app, suck.

Medlem

Vilket jävla skitföretag

Medlem

Men för höge farao... genomusel idé.
Sämsta draget sedan Microsoft ville göra Xbox One till en always online-maskin.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jo visst fast då går du miste om "achivements", trackers för clearade shrines, extra QOL osv. Riktig Nintendo grej att stoppa sån här skit i en extern app, suck.

Du får inte var så hård mot dem, de har precis kommit på att de flesta av deras användare har en smartphone och att de användarna också har tillgång till internet 😂

Jag håller med dig, förlegat och typiskt Nintendo.
Är inte första gången de hittar på liknande grejer, så är inte förvånad.

Men om det är första gången man spelar BotW eller TotK så tycker jag att man, helt ärligt, ska skita i appen.

signatur

no remorse

Medlem

Så endast 10 kr i avgift för att reparera ett vapen?
Eller kanske njuta av lite mobilreklam?

Medlem

Du får inte var så hård mot dem, de har precis kommit på att de flesta av deras användare har en smartphone och att de användarna också har tillgång till internet 😂

Men om det är första gången man spelar BotW eller TotK så tycker jag att man, helt ärligt, ska skita i appen.

Blir ju skevt dock att man måste ha appen för att få åtkomst till vissa grejer. Jag HATAR att vapen går sönder i BotW och jag vill gärna ha achievements/trophies när jag spelar men jag tänker då inte sitta med en seg app på en extern enhet för att få tillgång till det. Tror de skjuter sig lite i foten här, det blir bara meckigt för folk.

KoP
Medlem

Låter som en funktion som ingen ens har efterfrågat. Så varför?

Medlem

Folk verkar glömma att Nintendo är ett vinstdrivande företag vars mål är att maximera sin vinst så mycket som möjligt.

Personligen tycker jag att deras spel är alldeles för barnsliga samt att deras affärsmodell är vidrig men tydligen håller inte andra med mig eftersom de kan hålla uppe sina ockerpriser.

Medlem

Om ingen laddar ner skitappen så blir de tvingade att göra om allt och kanske implementera det här i spelen istället. Bara en tanke.

Medlem

Saxar min kommentar från Gamereactor.

Ju mer jag läser om Switch 2 desto mindre blir jag sugen på att köpa, Vad fan håller Nintendo på med? En enkel funktion som att kunna reparera utrustning borde ju finnas i spelet inte vara låst i en APP.

Hoppas tillräckligt klagar & hatar så att Nintendo backar bandet.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Det där med att blanda appar om spel var ju något som testades i blanda annat Fallout 4, Assassin's Creed Unity och GTA 5 i början av PS4 generationen. Ett koncept som sen övergavs av samtliga.
Så jag önskar Nintendo lycka till för att återuppliva detta döda koncept.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

*enshittification intensifies*

Medlem
Skrivet av knewt:

Idioti. Speciellt när man försöker dra ner på/förskjuta åldern när barnen får sin första mobiltelefon. Hade inte förväntat mig detta av Nintendo!

Nu behöver man ju inte följa det, men spelet har en pegi ålder på 12 år.

Själv så är jag faktiskt inte så negativ, mobilen som extra skärm eller att man skulle kunna utföra aktiviteter med den under dagen låter ändå intressant, om dem lyckas bra med det. GTA5 försökte med detta, men det var väl lite tidigt och gick inte super bra där heller. Men det ska såklart ge mervärde för spel, inte vara en cashgrab.

Medlem

Så en spelupplevelse som bygger på att extra information som karta och dylikt visas på en andra skärm... Det känns bekant... Har inte Nintendo... gjort det här förut?

Kanske får Wii U äntligen den upprättelse den förtjänar?

Medlem
Skrivet av genomelak:

Så en spelupplevelse som bygger på att extra information som karta och dylikt visas på en andra skärm... Det känns bekant... Har inte Nintendo... gjort det här förut?

Kanske får Wii U äntligen den upprättelse den förtjänar?

Skulle ju vara nice om man kunde använda sin surplatta för full WiiU kompabilitet, typ ipad och liknande alltså.
Plattorna som finns ute nu är ju också rätt mycket bättre än WiiUs budget lösning.

Medlem

Mobilappar kanske blir den nya gimmicken för Switch 2.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är så skönt att fimpa mobilen när man spelar. Gillar inte kolla upp saker på mobilen när jag spelar, och att interagera med spelet med hjälp av en app låter hemskt. Hoppas Nintendo håller tillbaka lite när de lägger in funktioner i appar så man inte känner sig tvingad att ladda ned för att inte gå miste om något väsentligt.

Releasehästryttare

Nån som kommer ihåg när Mass Effect 3 hade en app där man tog emot mail från sina followers?

Det gick ju sådär, det va ju dock ~15 år sen.

Medlem

Jag hade aldrig problem med att vapnen gick sönder men är det här bättre? Är det inte enklare att bara leta upp ett nytt. Eller så springer du och hämtar svärdet det första du gör.

Medlem

Det var jäkligt trevligt att ha diverse menyer på skärmen på handkontrollen när man spelade Zelda-liren på Wii U.

En extern app för diverse? Har de helt tappat greppet? Värdelös lösning, och vapentrasigheten rent allmänt var en av de absolut sämsta aspekterna av Breath of the Wild. Slumpa fram vapenreparation i en app? Wut? Why?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Jag hade aldrig problem med att vapnen gick sönder men är det här bättre? Är det inte enklare att bara leta upp ett nytt. Eller så springer du och hämtar svärdet det första du gör.

MS går ju också "sönder", då det måste "vila". Tycker hela moderna Zelda är bara en jävla "menu scroller". Vapen går sönder så då måste man använda rätt vapen på rätt fiende för att inte slösa. Man måste göra en massa måltider/pots med speciellt effekter som man sedan ska leta i någon meny. Har man fått ett sämre vapen så kan man boosta det med ett item genom att scrolla i en till jävla meny. Nu har vi också en APP man ska leta i.

Zelda är meny meny meny.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

MS går ju också "sönder", då det måste "vila". Tycker hela moderna Zelda är bara en jävla "menu scroller". Vapen går sönder så då måste man använda rätt vapen på rätt fiende för att inte slösa. Man måste göra en massa måltider/pots med speciellt effekter som man sedan ska leta i någon meny. Har man fått ett sämre vapen så kan man boosta det med ett item genom att scrolla i en till jävla meny. Nu har vi också en APP man ska leta i.

Zelda är meny meny meny.

Ja en hel del bläddrande i menyer är det tyvärr men att vapnen gick sönder gjorde mig inget. Leka kock var däremot riktigt tråkigt. Jag avskyr att laga mat irl och än så länge har det inte varit roligt i spel heller.

Medlem

Vad är det för en jäkla lösning det skulle ju gå att göra det direkt i spelet istället detta med vapen nedbrytning förstörde botw och totk hoppas verkligen att det inte kommer med i nästa zelda spel

Medlem

Snart kommer de på att det finns nåt som heter microtrasaktioner också. Sen kan man skriva in sitt VISA kort nummer och då dras en krona per slag i stället för att vapnen slits.

Hela grejen är sååååå konstig. Visst en gren går av om man slår nån med den. Men ett svärd som går sönder efter 20 slag. Alla vapensmeder borde bli kränkta.

12
Skriv svar