Death Stranding 2 låter en hoppa över spelets bossar
Varför inte bara göra bossen lättare?
Alla vill ju inte spela en interaktiv film
Gött. Det är samma funktion i
Dustborn
Bossar är överskattade tycker jag som börjar bli gammal och just nu hatar en en boss i Dave the Diver.
Jag tycker att när en bossfight börjar så borde det vara en sekvens man kollar på. Karaktären gör en cool rundspark i slow motion och sparkar huvudet av bossen. Så borde det vara i varenda spel.
Tänk om man kunde hoppa över sina bossar IRL, vad mycket enklarare livet hade blivit då.
Hade hoppat över måndagar! Och halsont. Och räkningar. Vilken grej!
En Bamseponny av folket
Gött. Bossar är överskattade tycker jag som börjar bli gammal och just nu hatar en en boss i Dave the Diver.
Jag tycker att när en bossfight börjar så borde det vara en sekvens man kollar på. Karaktären gör en cool rundspark i slow motion och sparkar huvudet av bossen. Så borde det vara i varenda spel.
Då kan man lika gärna sätta igång en film.
Då kan man lika gärna sätta igång en film.
En bossfight kan gärna vara en liten film. Så kan man koncentrera sig på det som är kul sen när bossen är borta.
Jag kan ändå tycka att bossar ofta har sin plats i spel rent spelmekaniskt. De är ofta ett test på att man antingen lärt sig sina verktyg man fått fram till den punkten eller att ens karaktär är tillräckligt stark för att ta sig an nästa område. Inte varje spel förstås men många.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Jag kan ändå tycka att bossar ofta har sin plats i spel rent spelmekaniskt. De är ofta ett test på att man antingen lärt sig sina verktyg man fått fram till den punkten eller att ens karaktär är tillräckligt stark för att ta sig an nästa område. Inte varje spel förstås men många.
Ja, och en del spel är bara löjliga. Då vill man bara slippa skiten. Jag kan tycka en del bossar är kul. När man möter en. Inte när det är 200 grejer samtidigt man ska ha koll på. Jag gillar inte den sortens stress.
Är ändå lite rädd för att spelet blir bara en seg walking simulator som det första spelet var.
Ja, det är inte Vanquish.
Bossar har sin plats i vissa spel och jag gillar helt klart oftast bossar. Men i andra spel passar de inte in. Tänker främst då på Deus Ex Human Revolution tex. Där bossarna i stort var skohornade in i spelet och inte passade in vare sig i story eller spelmekaniskt. Nu fixade de till det lite med patchar, men jag tycker fortfarande det spelet hade klarat sig helt utan dessa forcerade bosstrider.
"Writer and Fighter"
Bra designade bossfighter har sin plats men det finns ju såklart motsatsen med där bossar bara utgör en tråkig meningslös tröskel som måste passeras för att kunna fortsätta med spelet.
När det kommer till det senare kan det förstöra spelupplevelsen en del
Bossar är överskattade tycker jag som börjar bli gammal och just nu hatar en en boss i Dave the Diver.
Ja vissa av spelets bossar är riktigt jobbiga 😬
Jag hatar svåra spel och skulle aldrig lägga massa tid på att "git gud" på Souls-spelen t.ex. Med det sagt så tycker jag inte att man ska kunna hoppa över delar av spel. Lägg istället in möjlighet att iaf välja 3 svårighetsgrader (lätt, normal, svår). Om man inte klarar spelet på lätt så var det inte ett spel för en. Kolla istället på genomspelning på Youtube eller något.
Bra designade bossfighter har sin plats men det finns ju såklart motsatsen med där bossar bara utgör en tråkig meningslös tröskel som måste passeras för att kunna fortsätta med spelet.
När det kommer till det senare kan det förstöra spelupplevelsen en del
Ja vissa av spelets bossar är riktigt jobbiga 😬
Ja, den här var ett riktigt asshole. Såg att
det är slutbossen, så jag skiter i det, kollar slutet på Youtube
Alla vill ju inte spela en interaktiv film
Givetvis menade jag som ett alternativ till de som vill. Tycker det vore en bättre lösning än att helt skippa bossen.
Jag skulle vilja se att man skulle kunna sätta en antal försök man vill göra, sedan får man som i typ Angry Brids, en Mighty Eagle att mer eller mindre one-shotta f*n-skapet till helsefyr.
Ja, jag gillar verkligen när man lyckas döda en boss i Elden Ring, men när man måste göra en rundtur, farma souls och bygga om sin karaktär för vissa bosses som man inte har en chans emot mer eller mindre tycker jag det går till överdrift.
De som gillar att slåss mot bossar behöver inte använda det och kan väl få sin digitala rewards för det, men någonstans behöver spelen bestämma sig för om de skall vara till för att spelas eller konstant utmana. Om de är till för att spelas enligt utsago (looking at you Elden Ring) så behöver man i vissa fall ge lite mer handhållning. Ett progressivt tips system är en anna feature man skulle kunna lägga till.
Sedan blir det en svår avvägning, death stranding är ett spel jag själv inte tilltalas märkbart av och tycker nog att utan lite krydda med bossar blir det som någon ovan nämnde, en walking simulator - baserat helt på tittar på YouTube, so could be wrong!
A badly drawn wolf
Givetvis menade jag som ett alternativ till de som vill. Tycker det vore en bättre lösning än att helt skippa bossen.
De kan ha en märkning på omslaget så man vet om det är nån boss med.
"Ser coolt ut. Skit också, det är bossar med. Next."
Jösses va bra , första spelet slutade jag spela just för att jag blev så förbannad på slutbossen då den hade så många puckade förmågor o skit , flera olika faser o sånt man hatar. Ett av de få spel jag ragequittade och aldrig gick tillbaka till.
Bossar har sin plats i vissa spel och jag gillar helt klart oftast bossar. Men i andra spel passar de inte in. Tänker främst då på Deus Ex Human Revolution tex. Där bossarna i stort var skohornade in i spelet och inte passade in vare sig i story eller spelmekaniskt. Nu fixade de till det lite med patchar, men jag tycker fortfarande det spelet hade klarat sig helt utan dessa forcerade bosstrider.
Deus ex var kasst i början med bossarna om man var speccad som stealth , det kom patchar som fixade en del och när expansionen kom så fixade de om så slutbossen kunde man bara smygmörda och sen var det klart. Helt rätt.
Just när man gillar att smyga i spel och ändå tvingas slåss öppet mot slutbossar är så spelförstörande. Har man en sådan byggd karaktär ja då skall man fasen också kunna mörda bossen då den sover eller liknande.
Ett spel utan bossar eller möjligheten att skippa en boss fy fan vad tråkigt och en legendarisk död på en kulturell tradition med att möta just The Boss.
Tycker det känns som ett bra alternativ ändå. Jag älskar en skön bossfight men den ska passa in också och inte bli ett för stort hinder eller ett frustrationsmoment.
Death Stranding är ju inte ett From Soft-spel och bossar är inte huvudfokus.
Hoppas inte de går ifrån grunden från det första spelet för mycket heller och blir ett actionspel i mängden. Superskönt gameplay i det första och actionsekvenserna var lätträknade och precis lagom i antal.
Eftersom det är valfritt så är det väl 100% bäst väg att gå?
Amen!
Gött. Det är samma funktion i
Dustborn
😂😎😁
Ett spel utan bossar eller möjligheten att skippa en boss fy fan vad tråkigt och en legendarisk död på en kulturell tradition med att möta just The Boss.
Har aldrig förstått och kommer aldrig förstå varför ett spel blir tråkigare för en själv om ett alternativ att skippa en boss erbjuds för nån som inte orkar traggla sig igenom?
Du kommer ju fortfarande kunna njuta precis lika mycket som innan..? Eller är det enbart för att prestigen får sig en törn när andra "kommer undan" lindrigt?
Jösses va bra , första spelet slutade jag spela just för att jag blev så förbannad på slutbossen då den hade så många puckade förmågor o skit , flera olika faser o sånt man hatar. Ett av de få spel jag ragequittade och aldrig gick tillbaka till.
Deus ex var kasst i början med bossarna om man var speccad som stealth , det kom patchar som fixade en del och när expansionen kom så fixade de om så slutbossen kunde man bara smygmörda och sen var det klart. Helt rätt.
Just när man gillar att smyga i spel och ändå tvingas slåss öppet mot slutbossar är så spelförstörande. Har man en sådan byggd karaktär ja då skall man fasen också kunna mörda bossen då den sover eller liknande.
Ja och för att spara tid så out source-ades bosstriderna till någon annan utvecklare som inte visste vad det var för typ av spel så det var väl där allt egentligen gick fel.
"Writer and Fighter"