The Naked Gun 2025
Ja.
Det är en ny Nakna Pistolen på G. Med Liam Neeson (och Pamela Andersson). Jag reagerade precis som dig när du just nu fick reda på det här, himlar med ögonen och suckar åt vad fan Hollywood håller på med - kom men nya idéer för i helvete.
MEN.
Den ser fan bra ut alltså Jag är såld efter den här teaser trailern. (Och ska man tro kommentarerna på Youtube, är jag inte ensam)
Blir bio i augusti. Vad säger ni andra?
https://www.imdb.com/title/tt3402138/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_...
Nja, nej. Såg nyligen igenom lite Leslie Nielsen-filmer och det här faller verkligen pladask.
När Sound of da Police börjar ljuda så försvinner allt vad känslan heter direkt för mig.
Seth MacFarlane är ungefär raka motsatsen till kvalitetsproducent i mina ögon, dessutom.
Kul om nån blir hype eller tycker det är kul dock.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Inget jag kommer rusa till bion för, väntar på streaming, men kommer nog se den då Liam Neeson säkerligen kan passa i en komedi. Men, tror inte filmen kommer bli något mästerligt. Kanske spanar in den en seg söndagskväll eller något.
Tänker på denna bland annat, då han är riktigt skön. Men det är mer åt det torra hållet, kanske inte lär spela så i filmen:
The more I practice, the luckier I get.
Tyckte allt hopp om den försvann iom skämtet med masken.
Nu är det inte en 'vanlig' värld med en ovanligt inkompetent polis, nu finns det magi som polisen kan använda när det behövs.
Vad använder han härnäst? Skottsäker kräm? Osynlighets plånbok?
Ja inget i teasern hade något med Naked Gun att göra förutom sista skämtet som kändes som det kunde kommit från de gamla filmerna eller serien.
Men det är just en Teaser och inte en riktig trailer, förhoppningsvis finns en del av det gamla sköna kvar. Allt som sker runt omkring, hur Drebin trots sin inkompetens lyckas snubbla sig rätt, hur varenda scen har minst ett skämt.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Ja inget i teasern hade något med Naked Gun att göra förutom sista skämtet som kändes som det kunde kommit från de gamla filmerna eller serien.
Men det är just en Teaser och inte en riktig trailer, förhoppningsvis finns en del av det gamla sköna kvar. Allt som sker runt omkring, hur Drebin trots sin inkompetens lyckas snubbla sig rätt, hur varenda scen har minst ett skämt.
Man kan hoppas de förstår kärnan av varför vissa av Leslie Nielsens komedier funkade.
Tyckte allt hopp om den försvann iom skämtet med masken.
Nu är det inte en 'vanlig' värld med en ovanligt inkompetent polis, nu finns det magi som polisen kan använda när det behövs.
Vad använder han härnäst? Skottsäker kräm? Osynlighets plånbok?
Originalfilmerna var väl inte speciellt verklighetstrogna heller om jag inte minns fel 😂
Originalfilmerna var väl inte speciellt verklighetstrogna heller om jag inte minns fel 😂
Nej såklart, det finns ju suspension of disbelief i alla filmer. Men det var en hyfsat grundad värld som visades. Förvisso som blev galnare i senare filmer. Nu finns det inget som hindrar att han klär ut sig till en fågel och flyger ut genom fönstret eftersom det inte finns några regler.
Jag hoppas jag har fel och nitpickar på fel sak, men när de offrar en världsuppfatting för ett skämt (Som Herman Hedning gjorde för längesedan) så tappar jag intresset och blir orolig att det bara kommer vara en lång rad skämt och ingen som helst intrig. (Ungefär vad som tog död på parodigenrén runt 2005ish)
Alltså trailern är fenomenal. Den fick mig att skratta högt flera gånger, samtidigt som den inte spoilar vartenda skämt i filmen. Bara det är en bedrift.
Det här kommer att bli ett sällsynt tillfälle när jag, syrran och morsan faktiskt går och ser en film tillsammans på bio. Vi har ganska olika filmsmak, men vi har alltid haft kul med Leslie Nielsens filmer, och morsan kan vara landets största Liam Neeson-fan. Jag tror den blir bra.
Tycker tyvärr att det ser bedrövligt ut. Ser ingen av den gamla Nielsen-magin i trailern. Inte heller ser jag något annat som lockar. Nog för att Neeson är en fantastisk skådespelare, men den här hoppar jag över.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Hur kan ni bli pepp på det här? Det finns verkligen inget av humorn och stämningen kvar från serien och de gamla filmerna
Kul att man kan uppleva det så annorlunda! Jag tycker både faktumet att det går så bra för honom när han slåss (även om han säkerligen är helt inkompetent egentligen) och den sista delen av trailern bara skriker Nakna Pistolen.
Kul att man kan uppleva det så annorlunda! Jag tycker både faktumet att det går så bra för honom när han slåss (även om han säkerligen är helt inkompetent egentligen) och den sista delen av trailern bara skriker Nakna Pistolen.
Nakna Pistolen rimmar för mig tämligen illa med snabba/fräcka/brutala fighting-moves med vassa föremål så blodet skvätter överallt. Även om det vassa föremålet ser ut som en slickepinne. Det saknar i mina ögon totalt allt vad finess heter. Stereotypa SWAT-poliser och stereotypa kriminella (som inte används annat än som statister som osar generisk actionrulle, till skillnad från hur sådant gjordes i klassikerna)... nej, usch.
Och att en så liten del av trailern var en pun (eller åt det hållet, åtminstone) som det lilla i slutet är, är också underwhelming för mig - sånt flödade ju nästan konstant i hela filmerna (och serien som var föregångare). Leslie Nielsen var kung på deadpan-deliveries. Liams försök till att bryta ner fjärde väggen med "the new version" var bara tamt imo. Kanske ett gott försök, men absolut inte mer.
Bennys skottlossnings-dröm i Kopps (någon av dem, antingen den på gatan eller den i skogen) hade för tusan varit mer Nakna Pistolen än det här. Får mig bara att tänka på stackars Nordberg. ^^
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Som det mesta som Seth McFarlane är involverad med så faller humorn ner till någons slags barnslig dagisnivå.
Alla små visual gags från Zucker, Abrahams och Zucker's versioner lyser med sin frånvaro.. Och Liam Neeson må vara en bra skådis, men han e fan ingen Leslie Nielsen (RIP)
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Hade det inte varit för sista scenen med Frank Drebin och Nordberg hade jag inte kopplat att det var Nakna Pistolen. Känns spontant som att det är rätt avlägset från hur originalfilmerna var.
Japp. Det här ska jag inte se.
Som det mesta som Seth McFarlane är involverad med så faller humorn ner till någons slags barnslig dagisnivå.
Alla små visual gags från Zucker, Abrahams och Zucker's versioner lyser med sin frånvaro.. Och Liam Neeson må vara en bra skådis, men han e fan ingen Leslie Nielsen (RIP)
Fast det vet vi ju inte. I en teaser finns ju inte direkt tiden (pga snabbare klippning) att inkludera dessa små gags som ofta skymtade förbi i bakgrunden. Jag är också smått skeptiskt men lär hyra den när den väl anländer. 🤔
Kul att Liam Neeson testar något utanför sin Taken-karaktär. Skönt också att det inte är ännu en film med Dwayne Johnson ( as Dwayne Johnson), Kevin Hart (as short angry black man), Ryan Reynolds (as Ryan Reynolds), Jason Momoa (as Jason Momoa) eller Jack Black (as Jack Black).
Viam inveniam aut faciam
Nej, de skulle inte funka idag. Idag ska allt vara realistiskt.