Finfina PS5-betyg för Indiana Jones and the Great Circle
Högst välförtjänt! Hoppas fler ger det en chans.
Om det får högst betyg av alla spel som någonsin har släppts så kommer jag ändå inte spela det.
Varför?
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Varför?
Helt ointressant. Jag växte upp med filmerna på 80-talet, och Harrison Ford är Indiana Jones för mig.
Helt ointressant. Jag växte upp med filmerna på 80-talet, och Harrison Ford är Indiana Jones för mig.
Ah då förstår vi, lika ointressant som din förra kommentar var för oss andra då ungefär.
Inte menat att man inte får tycka till, men har man en anledning till varför man tycker någonting så bidrar det ju väldigt mycket mer till diskussionen att säga det. Annars bidrar man inte med någonting. Men andra kanske inte håller med mig där. Jag tycker iaf det är mycket intressantare och trevligare att höra att du förmodligen har en bra koppling till Indiana Jones via din barndom och att det är därför du har svårt att se detta som en värdig uppföljare.
Själv tycker jag spelet var helt fantastiskt! Förutom ett par buggar som gjorde att jag inte kunde 100% spelet när jag spelade igenom det så tyckte jag det var hög klass rakt igenom. Men blir till att satsa på 100% när The order of giants släpps!
Sjukt kul att alla Playstation-spelare får uppleva det också, och att det verkar hålla hög klass där också!
Du kan ju låtsas att det är Harrison Ford.
Jag var också tveksam till spelet men det är fantastiskt och gillar du Indiana Jones filmerna så kommer du gilla äventyret.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Ah då förstår vi, lika ointressant som din förra kommentar var för oss andra då ungefär.
Inte menat att man inte får tycka till, men har man en anledning till varför man tycker någonting så bidrar det ju väldigt mycket mer till diskussionen att säga det. Annars bidrar man inte med någonting. Men andra kanske inte håller med mig där. Jag tycker iaf det är mycket intressantare och trevligare att höra att du förmodligen har en bra koppling till Indiana Jones via din barndom och att det är därför du har svårt att se detta som en värdig uppföljare.
Själv tycker jag spelet var helt fantastiskt! Förutom ett par buggar som gjorde att jag inte kunde 100% spelet när jag spelade igenom det så tyckte jag det var hög klass rakt igenom. Men blir till att satsa på 100% när The order of giants släpps!
Sjukt kul att alla Playstation-spelare får uppleva det också, och att det verkar hålla hög klass där också!
Snyggt! Jag har själv varit lite småsugen på att köpa detta till PS5 och igår fick jag provspela lite med min brorson som har det till PC.
Kan medge att det var onödigt av mig att vara negativ. Många gillar spelet och det är ju ändå det viktigaste, att man själv gillar det. Många yngre kanske inte sett filmerna, och blir nyfikna efter att ha spelat.
Spelade igenom spelet på Xbox där det ingick i prenumerationen. Otroligt välgjort och bra. Det bästa Indyspelet någonsin - och då älskade jag Lucas Arts spel från 90-talet.
Väl värt en genomspelning! Men 850 kr? Inget spel är värt 850 kr.
The price for freedom is eternal vigilance...
Då lär du definitivt uppskatta spelet då Troy Baker gör en fantastisk insats och faktiskt suddar ut gränsen mellan karaktärerna så det nästan är kusligt
Nej.
/Diabetikern
Med godsaker så menade jag naturligtvis gojibär, nötter, torkad frukt och en flaska La Chouette de Champillon att skölja ner med
Då lär du definitivt uppskatta spelet då Troy Baker gör en fantastisk insats och faktiskt suddar ut gränsen mellan karaktärerna så det nästan är kusligt
Har bara sett korta snuttar och får erkänna (motvilligt) att han gör det bra.
Ska fundera lite här. Kanske att jag också spelar det en dag
Du kan ju låtsas att det är Harrison Ford.
Jag var också tveksam till spelet men det är fantastiskt och gillar du Indiana Jones filmerna så kommer du gilla äventyret.
Ja, det är säkert bra. Börjar bli lite nyfiken... det tar emot att medge det
Köpte det för fullpris när det släpptes. Tog 100%
Värt varenda krona och är mycket peppad inför story-DLCn!
Länge sedan man spelade något som var så konsekvent underhållande (40 timmar kul hade jag!), och jäklar vad vackert!
Synd att så många här verkar negativa, hoppas ni tänker om så ni inte missar detta mästerverk!
Spelade igenom spelet på Xbox där det ingick i prenumerationen. Otroligt välgjort och bra. Det bästa Indyspelet någonsin - och då älskade jag Lucas Arts spel från 90-talet.
Väl värt en genomspelning! Men 850 kr? Inget spel är värt 850 kr.
Har spelat det gamla Last Crusade och jag älskar det.
Har tyvärr inte kommit igenom Great Circle än. Mest för att jag irriterar mig på att Ai'n är så förbannat korkad så det stör spelkänslan.
Men grafik, (övrig) spelkänsla och story är ju verkligen toppen.
----
Men för att göra lite skamlös reklam
Spelhistoriepodden har ett avsnitt som handlar om Last Crusade. Avsnitt 7 - Hatt, Piska och Nazister.
Jag tycker alla Zenimax spel ser ut att vara över 10 år gamla, det förstör inlevelsen.
Indiana Jones tillhör en genre av spel jag vill spela, så jag kommer spela det, men absolut inte till fullpris.
På vilket sätt uttrycker sig 10 år gamla spel? Att de inte har tillräckligt med microtransactions?
För du kan väl inte syfta på att de har dålig grafik?
Här är en del av de screenshots jag tog när jag spelade genom spelet. Jag tycker iallafall att det är bland det snyggaste jag sett! Men alla får ju ha sin åsikt såklart.
Vuxen man som beter dig som ett barn. Standard FZ
Vuxen man som beter dig som ett barn. Standard FZ
Äh, det är en åsikt. Såna har vi alla, ofta olika mot andras. Sånt gör forumet intressant.
Men jag håller inte med om åsikten: Troy Baker och Machinegames gör en svinbra Indy-tolkning.
På vilket sätt uttrycker sig 10 år gamla spel? Att de inte har tillräckligt med microtransactions?
För du kan väl inte syfta på att de har dålig grafik?
Här är en del av de screenshots jag tog när jag spelade genom spelet. Jag tycker iallafall att det är bland det snyggaste jag sett! Men alla får ju ha sin åsikt såklart.
Det är bra skrämbilder. Men Spelet är rätt lågpolygoniskt. Syns tydligt på de skarpa hörnen på byggnader, pelare och lådor. Det finns ett enkla gammalt knep för att dölja det genom att ha ett separat högdetaljerat mesh på hörnen. Jag vet inte varför de inte använder det tricket (säkert över 20 år gammal knep). Texturerna är rätt dåliga, särskilt på händer och kläder som är direkt framför spelaren. Ansiktsanimationerna hänger inte med. Ljus/skuggor är platt. Dessutom så poppar skuggorna in 5 m framför karaktären. Har sett rätt många buggar från recensionerna också
Ljus/skuggor är platt. Dessutom så poppar skuggorna in 5 m framför karaktären.
Är det så även med Path tracing inställningarna? PC versionen fick väl det en stund efter släppet och konsolerna kör utan.
Jag ska ge mig på spelet igen när jag får tid nu när jag uppgraderat grafikkortet, Körde lite när det kom men la ner eftersom min GPU inte klarade spelet med den prestandan jag ville ha. Men var ändå rätt fint även när man körde en blandning av medium/låg men helt utan Path tracing eftersom jag hade ett 8GB kort.