Diskutera – Spel som borde bli tv-serie eller film

Medlem
Medlem

Metal gear solid
Red dead redemption 1

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

To the Moon.

Ja! Kunde bli riktigt fint, kanske så pass fint att man faktiskt fäller en tår.

Medlem
Skrivet av DonLongBong:

Grim fandango borde bli animerad serie

Nä, finns inte tillräckligt med material.

Hellre Monkey Island i så fall. Fanns det rentav inga sådana planer? Långt före Pirates of the Caribbean?

Medlem

Hade inte tackat nej till en högbudget Warcraft serie om Arthas.

Medlem

Bioshock.

Kanske HL2?

Generellt är jag inget stort fan av att transplantera spel på det viset till ett annat medie.
Går något från film till spel kan nya saker läggas till, går det från spel till film så är det generellt bara saker som tas bort.

Indiana Jones (film) -> Uncharted (spel)
En "spelbar" Indiana Jones! Mycket trevligt.
Uncharted(spel) -> Uncharted (Film) [Indiana Jones]
En dålig Indiana Jones film! Mycket otrevligt.

Du kan inte översätta ett genuint bra spel, som är bra på att vara ett spel - till film.
Så dom enda spelen jag kommer på att filmatisera är väl isåfall spel med tuffa världar överlag... Men tror väl ändå inte det kommer göra sig bättre som film.

Bioshock och HL2 - tuffa världar - men ser hellre nytt spel än film

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vermintide borde de göra film på, men en animerad film med samma skådespelare som i spelen. Tycker karaktärerna är så bra gjorda, skulle kunna introducera fler människor till Warhammer fantasy. Men det lär väl inte hända då Fatshark/Tencent måste komma överens med Games workshop om rättigheterna.

Medlem

Några jag kommer på för stunden:

- American Arcadia
- KOTOR
- Honkai: Star Rail
- Mass Effect
- Life Is Strange
- The Last Ninja
- Sam & Max

Hade gärna sett något i ett Frostpunk-universum! Spelen har så stark atmosfär och filmiska musiken finns redan där. Finns stora möjligheter med olika historier från olika samhällen. Men kanske hade passat bättre som miniserie, för dom har de senaste åren varit väldigt mycket bättre än filmerna som kommer ut.

signatur

Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super

Oh, en sån här bred fråga igen…
För det första vill man ju säga något zombielir eller annat apokalyptiskt (typ ubisoft), men där har vi ju TWD.(ja, en serie men avhandlar ALLT som har med zombies att göra i modern tappning)

Sen skulle man ju gärna se en schysst filmatisering på Mafia-spelen. Jag har missat Gudfadern 1-3, Mean Streets, Maffiabröder osv (Sopranos). Men sen kom jag på att eventuellt så hade filmerna något att göra med spelens uppkomst och berömmelse att göra?

Näe, jag vet inte jag. Trött och gammal bitter gubbjävel som jag är så kanske en film baserad på min barndoms favoritspel Another World skulle kunna vara något?
Skulle säkert suga hårt, med dagens cgi och färgförstörda filter, påtvingade och inkvoterade skådisar..you know what I mean. Det suger.

Det var bättre förr.
Det skrivna orden gjorde sig nästan aldrig på film.
Och det blir i princip aldrig bra att göra film utav spel.

Varför?

Vi har en sån fruktansvärd kärlek till de spel vi spelar; kontrollen, gemenskapen, upplevelserna under ett par hörlurar en vrinkall (och gärna med gul stormvarning) vinternatt och känslan av att bara spöa skiten ur den där sista bossen, så att återskapa detta visuellt medans man har allehanda snoriga ungar, fruar som undrar ”vad fan handlar det gär om?” Är för MIG oförståeligt.

Låt filmproducenterna hitta på något eget.

Nu måste jag ta blodtrycksmedicin och kvarta.

Tjipp!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Får man önska en bra Max Payne i stället för skräpet vi fick?

Åh gisses, påminn mig inte om den filmen...

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om jag får anta att det skulle bli fantastiskt så vill jag se Horizon

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Oh, en sån här bred fråga igen…
För det första vill man ju säga något zombielir eller annat apokalyptiskt (typ ubisoft), men där har vi ju TWD.(ja, en serie men avhandlar ALLT som har med zombies att göra i modern tappning)

Sen skulle man ju gärna se en schysst filmatisering på Mafia-spelen. Jag har missat Gudfadern 1-3, Mean Streets, Maffiabröder osv (Sopranos). Men sen kom jag på att eventuellt så hade filmerna något att göra med spelens uppkomst och berömmelse att göra?

Näe, jag vet inte jag. Trött och gammal bitter gubbjävel som jag är så kanske en film baserad på min barndoms favoritspel Another World skulle kunna vara något?
Skulle säkert suga hårt, med dagens cgi och färgförstörda filter, påtvingade och inkvoterade skådisar..you know what I mean. Det suger.

Det var bättre förr.
Det skrivna orden gjorde sig nästan aldrig på film.
Och det blir i princip aldrig bra att göra film utav spel.

Varför?

Vi har en sån fruktansvärd kärlek till de spel vi spelar; kontrollen, gemenskapen, upplevelserna under ett par hörlurar en vrinkall (och gärna med gul stormvarning) vinternatt och känslan av att bara spöa skiten ur den där sista bossen, så att återskapa detta visuellt medans man har allehanda snoriga ungar, fruar som undrar ”vad fan handlar det gär om?” Är för MIG oförståeligt.

Låt filmproducenterna hitta på något eget.

Nu måste jag ta blodtrycksmedicin och kvarta.

Tjipp!

Spel är bäst som spel. Det skiter filmbolagen i. De skiter i om filmen blir bra. Det är andra saker som är viktigare. Det är därför som man gjorde MInecraft.

Såhär sjunger filmbolagsdirektörerna varje morgon när de står i badrummet och kissar på golvet:

Pengar vill jag ha
Det är riktigt bra
Varje da
Tralalaa

Pengar pengar ge mig dina pengar
Nu nu nu nu nuu
Lägg dom i min hand och kolla in mitt breda smajl
Ka-ka-ka-ka-ching!

Medlem

Horizon: Zero Dawn skulle jag kunna se som serie.

Medlem

Mer humor till folket!
Jag lägger min röst på: Monkey Island

Medlem

Många vill nog se en Silent Hill 2-film. Vilka förändringar i storyn vill vi se? För ändra måste man.
Kanske att huvudpersonen är en kvinna som heter Jamie. Pyrre är missförstådd och blir hennes terapeut. Undrar om vi får se Pyrre flyga här eller i uppföljaren? I serien kanske.
Och har katten större betydelse än man kunnat ana?

Medlem

Mass Effect
Cyberpunk 2077
Alla warhammer spel(40k/fantasy)

Medlem

Half-Life
Command & Conquer/red alert
Bioshock

Btw The Last of Us serien är jäkligt överskattad.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Vagrus - The Riven Realms hade varit något. Som TV-serie, då. Stark lore och manus ö.h.t som jag gärna hade sett mer av utan det mediokra gameplayet som det dras med i spelet. Men nu drömmer jag givetvis. Ingen vill göra en påkostad serie, vilket det skulle behöva vara, av ett spel ingen ens hört talas om.

Medlem

Max Payne, Alan Wake, Controll.. ja det mesta Remedy gjort.

Mos
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Max Payne, Alan Wake, Controll.. ja det mesta Remedy gjort.

En av dom kan du iaf se som film. (men det behövs en reboot där)

Medlem
Skrivet av Mos:

En av dom kan du iaf se som film. (men det behövs en reboot där)

Jag såg den. Och Doom. Och Silent Hill. Och Resident Evil. Super Mario Bros. Tomb Raider.
När man ser de här filmerna så glömmer man bort att spelen existerar. Filmerna är så överlägsna.

Medlem

Detroit: Become Human

signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Blazter:

Detroit: Become Human

Det finns typ. Svenska serien "Äkta människor". Kom till och med före Detroit.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

THB
Medlem

TV-Serier:
Hitman
Watch Dogs
State of Decay

Film:
The Long Dark
Thief
Dying Light

Medlem

The Legend Of Zelda - Ocarina Of Time
Until Dawn
Warhammer Fantasy

Medlem

Knights of the old republic 1 och 2.

Medlem

Monkey island, ls Larry, Knights of xentar

Medlem

Jag glömde ge exempel:

StarCraft: Brood War (bara första spelet inkl expanison behövs.) och What Remains of Edith Finch skulle nog bli bra film.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

123
Skriv svar