Aliens vs Predator-demo släppt

Medlem

SKIT också.. trodde man skulle få lira singelplayer i demot... Endast multiplayer + att man inte hittar ngr servrar.. Fyfan!!!!

Medlem

hittar inga games buhu ingen polare på steam heller blä

Medlem

Har testat på ps3an nu och måste säga att kontrollerna är mycket bättre och man känner sig inte alls slö längre med predatorn som jag kände på pcn.

Medlem

Jäklar vad alla är negativa. Xbox 360 demot var iaf roligt!

Tror de flestas problem är att de jämför med det första AVP och är missnöjda eftersom det är den som sätter ribban.

Men för en annan som inte spelat första spelet, är ju detta hur kul som helst! Bra balans, Marines brukar vinna lite för ofta dock.

Inaktiv

För er som har problem att hitta lediga spel.

jag kanske inbillar mig men jag brukar dissa och försöka på nytt ett par gånger. Ofta dyker ett nytt spel upp ganska snart ungefär vid var fjärde-femte försök. Om det inte händer något när jag söker efter en server så lär det inte hända något de nästkommande fem minuterna heller. jag ger nu varje försök en minut ungefär. detta är matchmaking from hell :S


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

personligen så tycker jag att demot var roligt men jag kan medge att deathmatch inte är något man drägglar över. speciellt inte i ett sånt här spel med flera raser, det är en annan grej om alla har samma förutsättningar.

hittils har jag spelat Alien och Marine. Aliens kände lite svåra att lära sig men i vilket AvP spel har det inte varit så? "Grab" attacken känns lite overpowered så den dödar direkt utan några komplikationer Med hjälp av den lyckades jag får 7 killstreak på min första match.

Marine kändes jävligt veka ibörjan och jag funderade vad jag hade gett mig in på, jag dog i varannat hörn men när man lärde sig att använda sig utav rörelsedetektorn så kändes det faktiskt riktigt bra att spela marine!

jag spelade på ps3

Medlem

Har testat demot på alla 3 platformar nu och i och med att det är ett konsolspel så måste jag nog säga att Xbox 360 versionen var bäst. PS3 versionen hade lägre upplösning vilket gjorde att allting ser väldigt grötigt ut, och PC versionen var inte optimal eftersom det kändes mer som ett konsol spel.

Men personligen blir det nog ett köp till Xbox 360 så småningom.

Medlem

Spelet är helt klart okej. Men man börjar bli så jävla trött på dåliga konsolportningar. Dålig styrning. Få val för grafikinställningar. En FOV som suger.

Själv har jag bara PC men jag gissar att om du har en konsol så är spelet mycket bättre där.

Medlem

Testat på pc nu. inte lyckats komma in på någon server en enda gång!
Sedan så är det olidligt dåligt att det automatiskt går igång ett förjävla ljud så fort man ska skapa grupp med polarna,.. varför får man inte välja själv om man ska höra folks mic i spelet?!!
Det går inte att köra Teamspeak och detta samtidigt heller, för försöker man ställa om ljud i Steam så fuckar det till inställningarna i Teamspeak med!

Usch, de har verkligen gjort sig själva en otjänst att släppa demot innan release, iaf på pc.

Medlem

Predator var ju värdelös, man startar utan nåt jäkla vapen ens.. med sina klor. .WOW som en sämre alien då eller.. nä orka detta, tråkigt jag ser hellre fram emot kampanjen än hjärndöd multi med bara 8 pers på en gigantisk karta också.

Medlem

vaere hä fö skit lixom. Jag lyckas ej installera det.

Medlem

det stödjer tydligen inte ens AA och AF? wtf...har redan betalat för skiten fan :/

Inaktiv

Synd att det var bara ett multiplayerdemo. Den stod och tuggade för mig i typ 5 minuter utan att nåt hände så jag väntar nog till retail.

Medlem

Provade precis Alien på PS3, ska prova de övriga raserna men än så länge har jag inte ens höjt ett ögonbryn. Känns väldigt klumpigt att spela som Alien, och det känns som det går i slowmotion gentemot vad jag minns i AvP och AvP2. Sen ska man ju lyckas hitta en server också och det är ju lättare sagt än gjort. Inte imponerad, riktigt besviken än så länge. Men jag har lite hopp för SP fortfarande och eventuella andra game modes.

Medlem

har inte kunnat spela alls.

PC och PS3 bara tugger Searching for Game

om jag använder Steam chatten och joinar/invitar kommer jag in i en lobby, men får alltid CTD när kartan väl laddas.

så jag ger upp för idag, återkommer imorgon

Medlem
Skrivet av Oneone:

det stödjer tydligen inte ens AA och AF? wtf...har redan betalat för skiten fan :/

Usch
Lite konstigt är det dock, då då jag kan ställa in AF

Medlem

För er som vill lirra lite på ps3 så kan ni joina mig och några andra från fz klockan 7 idag adda på psn: zhapp

Lej
Medlem
Skrivet av Cirap:

om jag använder Steam chatten och joinar/invitar kommer jag in i en lobby, men får alltid CTD när kartan väl laddas.

Kompis hade samma CTD problem. Anledningen var att han hade en ljud frekvens på över 48000 hz satt i windows. Fråga mig inte varför det krashar pga detta men när han ställde ner den till 24bit 48000hz fungerade det.

Medlem

Döm inte ut spelet för tidigt. JA det är konsolifierat, och JA matchmakingsystemet i demot är totalt värdelöst men den bakomliggande känslan finns fortfarande där. Att hålla ihop som några marines mot resten är bland det roligaste jag haft i ett spel på länge, och detta kommer från någon som verkligen hatar konsolportar.

Det var en riktigt dålig idé att ha DM som enda spelläge i demot dock och jag vet inte riktigt hur fan de tänkte när de valde att ha micarna påslagna konstant. Holy rundgång batman!

Medlem

Det var skitkul, ska nog köpa det istället för BF:BC 2

Medlem

Btw, om någon tänkte köpa spelet till PC så rekommenderar jag play.com, extremt billigt för att vara ett nytt spel, €23,49 fri frakt i Europa.

http://www.play.com/Games/PC/4-/10085177/Aliens-Vs-Predator/P...

Medlem

Wow, vad B E S V I K E N jag blev.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Dåligt!! Jag hittar inga servrar:evil:

Medlem

Helsike vilket skit, jag trodde att de var ett skämt när jag starta de. De ser ut som de gammla spelet fast med lite bättre texturer och lite shading (alla inställningar maxade). Extremt kass ljud för att vara ett nytt spel, och ingen rekyl i vapnen what so ever bara en vattenspruta typ. Att man ens kan hypa ett spel av den här kalibern så mycket är ju helt otroligt dom måste ju veta hur kasst det är själva. sämsta på flera år.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Btw, om någon tänkte köpa spelet till PC så rekommenderar jag play.com, extremt billigt för att vara ett nytt spel, ?23,49 fri frakt i Europa.

http://www.play.com/Games/PC/4-/10085177/Aliens-Vs-Predator/P...

hadde inte ens orkat tanka det från en torrentsite.

Medlem

Fick vänta typ 20 min på att komma in på en session. Och när jag väl kom in så sög det verkligan dase. Usch vilket värdelöst spel!

Medlem

Så jävla dassigt. Sitter och väntar i typ 20 min tills man lyckas joina ett game. Sen när spelet laddar banan så krashar allt. Tydligen är det fler som har samma problem.

Varför var de tvugna att använda matchmaking istället för vanliga serverlistor.

Aja, hoppas det är kul när man väl får det att funka. Men efter att ha läst många av kommentarerna här så bör jag väl ställa in mig på att demot är skräp.

Medlem

1: Att ställa in kontrollerna var dåligt utformat.

2: Antalet olika variationsmöjligheter/attacker var det snålt med.

3: Halvdan grafik, tråkig fantasilös omgivning.

4: Alldeles för ljust, att smyga var poänglöst..

5: Kändes som man gick omkring med en låda över sig, ingen feeling för fem öre.

6: Ljudet var mediokert, på sin höjd, hittade inga inställningar för att stänga av voicechatten,

7: Matchmaking!?!?!?

Misstänkte detta, tur jag inte förbeställt dyngan, consolecrap as usual.


signatur

Retro.

Medlem

Hur fan kan man kalla Aliens för byte? De är ju fan mer jägare än Predators.

Medlem

kommer inte in på någon server :/


signatur

Idono. That's me!

Skriv svar