Chokladdryckspulver

Releasehästryttare
Chokladdryckspulver

Det är inte ofta jag dricker det nu för tiden, men när mjölken börjar bli gammal så är det gött att avsluta ett paket med chokladdryckspulver.

Tyvärr så har ICA slutat med deras pulver (ica basic) som va grymt bra, och jag använt de senaste åren.

Att gå tillbaks till Oboy igen som är en betydligt sämre och dyrare produkt är inget alternativ.

Har ni något tips ??

Medlem

Varför inte bara köpa och testa några olika, ingen här kan ju ändå råda dig vad du kommer tycka bäst om...

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Backloggens befriare

Kakao och lite socker funkar fint..

signatur

Ad hoc addendum

Releasehästryttare
Skrivet av keffkebab:

Kakao och lite socker funkar fint..

Missade att nämna att jag dricker det med kall mjölk, så det funkar ej.

Skrivet av Soulless:

Varför inte bara köpa och testa några olika, ingen här kan ju ändå råda dig vad du kommer tycka bäst om...

För jag vill inte kasta mat jag inte gillar.

Medlem

Jag är ett fan av Ögonblink Chokladdryck, så lätt att bara blanda med varmt vatten. Tyvärr så har alla affärer i staden slutat med det är säljer i princip bara Oboy nu som inte är lika gott. Spenderade en hel del tid med att försöka hitta det i vintras. Jäkla trist. Några nätbutiker verkar fortfarande sälja (gammal?) Ögonblink Chokladdryck till överpris, men det är inget för mig.

Så det känns som om dom har slutat med Ögonblink Chokladdryck helt och hållet? Fick köpa Ögonkakao istället i vintras och blandat själv.

Releasehästryttare

Va på Coop idag, enda de hade förutom Oboy va änglamark, köpte den inte då den kostade fem gånger så mycket som icas pulver...

Medlem

O'boy drack man mycket på 80-talet, så grymt gott. Är den sämre nu? ICA Basic är bättre alltså?
Ur led är tiden.

Medlem
Skrivet av Devan:

För jag vill inte kasta mat jag inte gillar.

Gör på varm mjölk o låt den kallna? Frys in mjölk i kuber o släng i så du får den riktigt kall fortare?

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

O'boy drack man mycket på 80-talet, så grymt gott. Är den sämre nu? ICA Basic är bättre alltså?
Ur led är tiden.

Tycker Oboyen slår Basic alla gånger men det svaret lär ju variera.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag blandade egen av kakao och florsocker. Vill minnas att det funkade lite bättre med kall mjölk då.
Och så blandade jag först mixen med en mindre skvätt mjölk så jag kunde blanda det till en tjock "sås" lättare, för att sedan fylla på med mjölk och lösa upp chokladsåsen

signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av heady89:

Så jäkla stor andel socker i O'boy bara - en betalar premiumpris för socker liksom

signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Releasehästryttare
Skrivet av heady89:

Det jag kom fram till är att Ica basic är betydligt billigare, smakar bättre och löser sig mycket bättre i kall mjölk än vad Oboy gör.

Medlem

hmmm, stavmixer?

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Devan:

Det jag kom fram till är att Ica basic är betydligt billigare, smakar bättre och löser sig mycket bättre i kall mjölk än vad Oboy gör.

Känner ungefär tvärtom, förutom priset 🙃

Medlem

Du säger att du inte dricker det så ofta, men ändå är priset en viktig faktor, i alla fall enligt dina svar. Så hur snabbt konsumerar du ett paket? Själv köper jag bara Oboy, ett paket håller säker 2-3 år så då blir inte priset någon viktig faktor. Vill man förbättra smaken lite kan man ha i en ytterst liten nypa salt, salt är ju en smakbärare så det förbättrar smaken utan att tillföra sälta i drycken. Kan vara värt att testa i brist på annat.
Och ja, det löses upp bra även i kall mjölk. Låter som ett ickeproblem, alltid någonsin upplevt att det ens nästan skulle vara ett problem, bara röra runt med en sked så är det klart

Releasehästryttare
Skrivet av Atilaa:

Du säger att du inte dricker det så ofta, men ändå är priset en viktig faktor, i alla fall enligt dina svar. Så hur snabbt konsumerar du ett paket? Själv köper jag bara Oboy, ett paket håller säker 2-3 år så då blir inte priset någon viktig faktor. Vill man förbättra smaken lite kan man ha i en ytterst liten nypa salt, salt är ju en smakbärare så det förbättrar smaken utan att tillföra sälta i drycken. Kan vara värt att testa i brist på annat.
Och ja, det löses upp bra även i kall mjölk. Låter som ett ickeproblem, alltid någonsin upplevt att det ens nästan skulle vara ett problem, bara röra runt med en sked så är det klart

Jag hatar att du har rätt.

ICA basic är på 800g och skulle gissa att den räcker runt 9 månader.

Änglamark är på 500g så borde räcka runt 6.

Så ser man det per kopp så är det inte superdyrt.

Såg nu detta testet: https://www.testfakta.se/sites/default/files/2018-02/Tittbild...

Skall gå till lidl och se om de fortfarande har kvar deras produkt.

Monbana Chokladpulver blir det nog inte att testa 329:- för ett kilo

https://www.scandchoco.se/product/chokladpulver-1-kg

Releasehästryttare

Köpte Lidls pulver, 38kr för 800g.

Det va bra, löser sig jättelätt i kall mjölk och smakmässigt är det inte sämre än ica basic!

Medlem

Jag har fortfarande inte vuxit upp, dricker ett glas oboy till frukost. Tänker inte så mycket på pris och har faktiskt inte testat någon annan tycker den är god som den är!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Jag har fortfarande inte vuxit upp, dricker ett glas oboy till frukost. Tänker inte så mycket på pris och har faktiskt inte testat någon annan tycker den är god som den är!

Oboy e god som tusan, dock skulle jag nog vilja ha den lite mindre söt/ lite mera chookladoomppfh. Om man blandar så det blir så mycket chokladsmak som jag vill ha, blir den på tok för söt. Om jag gör varm choklad så brukar jag dutta i lite extra kakao, men det funkar ju inte i kall choklad, det blir bara en bitter klump som inte vill lösa upp sig.

signatur

- Sir Terry Pratchett

Medlem

Provat ha chokladdryckspulver i hemmet men slutar alltid i grovt missbruk.
Brukar unna mig en pucko i glasflaska nån gång i veckan. Tycker även oatlys "oat-drink-chocolate" är helt ok även fast jag alltid dricker vanlig mjölk annars. Nej, pulver funkar inte som att bo i en godisaffär.

Releasehästryttare
Skrivet av B3RRY:

Provat ha chokladdryckspulver i hemmet men slutar alltid i grovt missbruk.
Brukar unna mig en pucko i glasflaska nån gång i veckan. Tycker även oatlys "oat-drink-chocolate" är helt ok även fast jag alltid dricker vanlig mjölk annars. Nej, pulver funkar inte som att bo i en godisaffär.

<Uppladdad bildlänk>

Oatly är bra, men löser inte mitt problem med att vilja smaksätta nästan utgången mjölk

Medlem

MM Sports Whey 100 Chocolate Cake

Medlem
Skrivet av Ribcage:

MM Sports Whey 100 Chocolate Cake

Yep. Tänkte säga det om du vill slå två påsar ihop, kör ett proteinpiuver med chockladsmak. Själv älskar jag smaken av "Whey 80 choklad" De flesta rena märken går bra. Blandat med vatten + lite pulverkaffe + några isbitar.
Gott+protein+få kolhydrater+låg fetthalt.

signatur

9070 XT
9800X3D

Releasehästryttare

Såg denna på Reddit:

1
Skriv svar