Battlefield Labs söker nya testdeltagare
Varför känner EA att de behöver ställa frågor om ens etnicitet och "ras" för att en ska kunna delta i "Play Test"? Tur man kunde välja bort det...
Jag identifierar mig alltid som en svart transkvinna i rullstol..
Förstår inte riktigt problemet...
Varför känner EA att de behöver ställa frågor om ens etnicitet och "ras" för att en ska kunna delta i "Play Test"? Tur man kunde välja bort det...
Håller med, känns väldigt skumt att behöva svara vad man har för hudfärg för att skriva upp sig till ett playtest. Hur i helskotta kan det ha någon som helst relevans?
Ju mer de vet om de som deltar desto mer information kan de få ut av speltestet. Om de ser 30 000 personer från Kongo eller 30 000 från Danmark ogillar en viss typ av spelmekanik, kanske de enklare kan hitta orsaken till det än om de ser att 30 000 ospecificerade personer rapportera samma sak. Bättre att veta mycket än lite även om vissa saker säkert är onödiga i slutändan. Varför ska de inte få veta etnicitet, vad är det som är så illa med det?
Ja fruktansvärt farligt att ge ut det lol.
Ja fruktansvärt farligt att ge ut det lol.
Man måste bli kränkt på något sätt. Det är ju till trots 2025.
>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 9070/9070 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<
Ofantligt enkelt, för att detta innebär även på plats tester i deras studior runt om i världen. Att då i förväg veta att dom kan anpassa/göra rätt för sig är nog väldigt viktigt för dom.
Är det någon mer som har problem med att uppdatera sin playtest profil, när jag kommer in via länken så kan jag se tidigare spela jag testat och jag kan klicka på en länk bredvid "Want to improve your chances of being selected?".
Men klickar jag på den länken så hamnar jag på någon generisk första sida (https://www.ea.com/playtesting). Går jag in på vanliga preferences för min profil istället och uppdaterar alla mina val där så sparas det men datumet uppdateras inte.... Står fortfarande "5/17/2023 12:00:00 AM - Want to improve your chances of being selected?"
Tror jag skickat in och försökt signa till BF Labs vid typ 3 tillfällen nu men det känns inte som det fungerar!?
Är det någon mer som har problem med att uppdatera sin playtest profil, när jag kommer in via länken så kan jag se tidigare spela jag testat och jag kan klicka på en länk bredvid "Want to improve your chances of being selected?".
Men klickar jag på den länken så hamnar jag på någon generisk första sida (https://www.ea.com/playtesting). Går jag in på vanliga preferences för min profil istället och uppdaterar alla mina val där så sparas det men datumet uppdateras inte.... Står fortfarande "5/17/2023 12:00:00 AM - Want to improve your chances of being selected?"
Tror jag skickat in och försökt signa till BF Labs vid typ 3 tillfällen nu men det känns inte som det fungerar!?
Hade exakt samma igår, så gick in på min profil och gjorde det den vägen.