The Last of Us-avslutningen hade hälften av tittarna mot första säsongens
Ledighet? hade nog mer med dåligt manus och detta att göra:
<Uppladdad bildlänk>
Specificera gärna vad "detta" är.
////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.
Är ju så enormt mycket tid mellan säsongerna. Vanligt folk glömmer ju bort vad som ens hände i säsong 1.
Rätt vanligt. Gillade t.ex Severance, men hade helt glömt bort första säsongen när jag skulle se andra så jag tappade intresset efter första avsnittet.
Samma sak med The Silo men den kom man ju i alla fall relativt snabbt in igen även om jag inte minns allt från första säsongen.
Det bästa är ju att hitta serier som är typ färdiga.
Specificera gärna vad "detta" är.
Dålig casting, dåligt skådespeleri.
I drank what?
Båda spelen är hästlängder framför tv serien.
Men de som inte har spelat spelen verkar gilla serien.
Jag tycker att det hade varit bättre att göra som med Fallout serien; en bekant värld, men med nya karaktärer och handlingar. Då blir det inte den direkta jämförelsen
edit: öppningsscenerna har varit väldigt väldigt bra
Spelade igenom båda spelen och såg serien parallellt. Första säsongen var bra och andra mer ojämn, särskilt jämfört med spelet. Tycker Bella får lite väl mycket kritik. Håller med om att hon passar bättre som en yngre Ellie men jag tror regin spelar stor roll i hur säsong två uppfattas.
Oj, intressant att läsa kommentarerna ovan! Trodde att jag var ganska ensam om att ha problem med den här filmatiseringen, men tydligen inte. Skönt att läsa andras gnäll, känns som att hitta hem
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Inte spelat men kollade på en walkthrough för längesen och var helt fängslad. Serien gillar jag men den är väldigt upp och ner. Vissa avsnitt är riktigt bra medans vissa är rätt dåliga. Skådespelarna är duktiga men vissa scener tycker jag blir helt fel och skyller på regissören eller manusförfattarna. I det stora hela gillar jag serien och ser fram emot nästa säsong om två år..
Jag tror jag tröttnat på alla påkostade serier. Typ Star Wars, Fallout, Marvel och detta. De är ofta bra gjorda tekniskt men det känns som de försöker för mycket. Har noll lust att titta på saker som Last of us eller Andor s2
Kollar Stargate istället och den känns mycket mer tillgänglig och underhållande.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
<Uppladdad bildlänk>
Fast det är ju samma skådis som i säsong 1, så färre tittare lär hänga på annat än hur hon ser ut. Hoppas jag, för annars är världen bottenlöst ytlig.
De sumpade verkligen en så bra chans för en toppenserie, med usel casting och hattigt manus.
Speciellt för huvudkaraktärerna. Pascal som Joel kan jag köpa... men Ellie går inte alls.
Varje scen hon är med i, känns som en parodi eller dålig cosplay.
Jag förstår att det är svårt att toppa Ashley som Ellie, men snälla... bättre måste finnas!
Hon är ingen dålig skådis, men passar absolut inte till denna rollen.
Hela kärnan i Ellies personlighet saknas, hela förmedlingen av rätt känsla saknas...
Bella är bara irriterande och inte alls nästan nära i karaktär (och nej inte bara till utseende).
Det är så tröttsamt att läsa på nätet, att "De som gnäller på castingen är medelåldersmän som vill ha en snygg fjortis att titta på"... Helt fel!
Serien har absolut en del starka grejer de fått med från spelet. Däribland introt i säsong 1 med Sarah's backstory.
Och starka biroller i S2 som Dina, och Jesse, som i vissa lägen lyser starkare än i spelet.
Jag tror jag tröttnat på alla påkostade serier. Typ Star Wars, Fallout, Marvel och detta. De är ofta bra gjorda tekniskt men det känns som de försöker för mycket. Har noll lust att titta på saker som Last of us eller Andor s2
Kollar Stargate istället och den känns mycket mer tillgänglig och underhållande.
Jag är på sista avsnittet av Andor i säsong två nu och jag får säga att den är ok, inte mer. Jag förstår inte allt snack om att serien skulle vara riktigt bra. Loki tyckte däremot var bra om jag skall nämna något från Star Wars eller Marvel som har varit bra.
Beror mer på att många tröttnade på säsong 2. Mer ojämn säsong av en serie går nog inte att hitta. Har inget emot Bellas utseende, men som någon sa, är som skolteater. Tyvärr. Visst hon gjorde en del lustiga grimaser, och liknar inte Ellie i spelet. Bara göra en trovärdig monolog när hon läste upp lappen i första säsongen var inte trovärdig.
Vad tusan var vitsen med att Ellie åkte tlll ön. Var över på fem röda. Bättre de gjort den mycket längre i säsong 3.
<Uppladdad bildlänk>
Ser ut så där, när jag försöker göra nummer 2.
Gillade i stora drag första säsongen tack vare Pedro Pascal men klarade knappt av de första två avsnitten i andra säsongen. Bella Ramsey fixar inte rollen som Ellie och hennes bristande prestation i kombination med manuset så blir mest parodi av det hela.
Tack för kaffet, Neil Druckmann & Co.
Jag har aldrig spelat spelen själv så har inte jämförelsen mellan karaktärerna att haka upp mig på, dock så bar Pascal hela serien som Joel i S1 IMO. När jag fick veta att han blir mördad tidigt i 2:a spelet så tappade jag intresse redan där,när jag hörde att det gick samma väg i serien (man hade ju kunnat hoppas på omskriv), så valde jag att skippa titta S2 alls.
Tyvärr så såldes jag inte alls på karaktären Ellie som spelad av Bella, än mindre som bärande karaktär, jämfört med Pascal's Joel. Ingen Joel, ingen last of us för min del.
Rekommenderar hellre att man spelar spelet än ser serien, tycker inte serien är i närheten så bra som spelet var.