Mario Kart World

Robot
Mario Kart World

Det är omöjligt att trumfa Mario Kart 8 Deluxe, så Nintendo tar en annan väg.

#mario-kart-world, #nintendo, #switch-2

Medlem

Långt över förväntan för egen del. 24 spelare och att det händer mer på banorna bidrar mycket. Skulle jag ac någon anledning vilja ha lite mer klassisk Mario kart så finns ju 8:an kvar med sina över 90 banor, men har inte saknat det än i alla fall.

Glad över att tidigare handkontroller fungerar även på Switch 2, så man kan lira fyra utan merkostnad eller att man kan få tag i billiga handkontroller smidigt.

Releasehästryttare

Skall bli kul och se vad Sonic racing spelet får för betyg i jämförelse.

Testpilot

Jag finner det ironiskt att den öppna världen är besvikelsen när spelet heter World. Synd att Nintendo inte riktigt greppar att få till det här med öppna världar. I Zelda spelen fungerar det bättre dock. Noterar också att spelet ligger under 90 på Metacritic och det är förvånande när det kommer till Nintendo spel överlag.

Backloggens befriare
Skrivet av Mutumba:

Jag finner det ironiskt att den öppna världen är besvikelsen när spelet heter World. Synd att Nintendo inte riktigt greppar att få till det här med öppna världar. I Zelda spelen fungerar det bättre dock. Noterar också att spelet ligger under 90 på Metacritic och det är förvånande när det kommer till Nintendo spel överlag.

Ja, jag reagerade också på det.
Lite ironiskt.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Själv gillar jag den öppna spelvärlden och dess små pussel skarpt. Bästa singleplayer hittills i ett MK-spel, och Nintendo är för min del nu branschledande när det kommer till att göra charmiga öppna spelvärldar.
Mycket nära på klockrent spel för min del, ska jag klaga så kunde grafiken varit lite bättre och lite mindre mix av kraftiga föremål i lådorna, känns som det är betydligt mer guldsvampar, Bullet-bills osv nu än i MK8.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mutumba:

Skrivet av keffkebab:

Ja, jag reagerade också på det.
Lite ironiskt.

Lite av ett tveeggat svärd skulle jag säga. Den öppna världen fungerar kalas i knockout-läget, men på egna ben tycker jag den är rätt trist. Men! Åsikterna går ju isär. Det finns dom som trivs fint med att lalla omkring.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

"Att brumma runt i den öppna världen är trist" Min 4 åring håller inte med. Ett perfekt implementerad bit där du i evighet kan cruisa utan stress, prestationsångest eller krav

Gen
Medlem

Hur var det nu? Kunde man köra två spelare co-op genom att använda två Joy-Cons?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruskendrul:

"Att brumma runt i den öppna världen är trist" Min 4 åring håller inte med. Ett perfekt implementerad bit där du i evighet kan cruisa utan stress, prestationsångest eller krav

En mycket bra poäng. Fasen vad fint. Också fint: det finns grejer för stora och små i spelet.

signatur

En Bamseponny av folket

Moderator

Fredrik, jag vill ha din friend code!

EDIT: Han hörde av sig och sa att jag ska få den senare! Wahooo!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gen:

Hur var det nu? Kunde man köra två spelare co-op genom att använda två Joy-Cons?

Japp! Dock inte co-op i den öppna världen, men i cuper, knockout, online å så vidare. Rekommenderar dock pro-kontroller!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det hade behövt mer att göra i den öppna världen, men det känns ändå som att Nintendo är något på spåren med att ha en öppen värld där man kan leka runt bäst man vill, och det är något som kan byggas på med uppdateringar och/eller DLC i framtiden.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Bra grej också att power-utmaningarna tränar en på spelets nya funktioner och banornas genvägar i lugn och ro.

Medlem

Ja Mario Kart World är verkligen mycket bra! Spelat varje dag nu och det blir bara bättre och bättre kanske mitt favorit Mario Kart all time

Medlem
Skrivet av Majoren:

Bra grej också att power-utmaningarna tränar en på spelets nya funktioner och banornas genvägar i lugn och ro.

Ja - det har jag också upptäckt. Att träna upp "köra på väggar" görs bäst i world mode snarare än i ett race.

Medlem

Jag är tveksam till köp nu när det har kommit in en hel del kritik. Transport-sträckorna mellan varje riktiiga bana känns urtrist, breda lätta vägar och utmaningeb på cuperna känns obefintlig.
Jag har i 30 år efterlyst ett Mario Kart där hardcore-spelare kan få sig en utmaning. MK 8 hade iaf 200 CC och att få tre stjärnor där var iaf nånting. Nu finns inte 200 CC och det som finns i tävlingsväg är ännu lättare. Jag vill ha brutalt bra darormotstånd i cuperna och ett reformerat Time Trial som kräver perfekt åkning som sedan resulterar i möjlig platina-medalj.
Det finns ingen racing-utmaning i single player och der är ett stort problem anser jag.

Medlem

Spelet känns väldigt "meh" imo, har aldrig vart mycket för denna serie bör tilläggas.

Får mobilspelvibbar men grafiken påminner mer om GameCube dock...

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Lite av ett tveeggat svärd skulle jag säga. Den öppna världen fungerar kalas i knockout-läget, men på egna ben tycker jag den är rätt trist. Men! Åsikterna går ju isär. Det finns dom som trivs fint med att lalla omkring.

Jag älskar att lalla omkring, har spenderat mest tid Free Roam och har runt 50 p-switches, 30 frågetecken och 10 Peach coins. Vissa uppdrag är riktigt utmanande.

Medlem

Trevligt att se att Nintendo inte ges gratis fullpott för sitt spel för en gångs skull. Det jag sett av Mario kart world än så länge skriker mellanmjölk, den öppna världen (som är den stora USP:en här, verkar extremt fattig).

Medlem
Skrivet av DieZe:

Trevligt att se att Nintendo inte ges gratis fullpott för sitt spel för en gångs skull. Det jag sett av Mario kart world än så länge skriker mellanmjölk, den öppna världen (som är den stora USP:en här, verkar extremt fattig).

Håller med dig starkt!

Nintendo Pass = 10 verkar äntligen inte vara standard längre.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Spelet känns väldigt "meh" imo, har aldrig vart mycket för denna serie bör tilläggas.

Får mobilspelvibbar men grafiken påminner mer om GameCube dock...

Åh nej, spelet är riktigt snyggt alltså, kör på 4K TV med HDR, supersnyggt.

Moderator
Skrivet av Tryffel5:

Jag är tveksam till köp nu när det har kommit in en hel del kritik. Transport-sträckorna mellan varje riktiiga bana känns urtrist, breda lätta vägar och utmaningeb på cuperna känns obefintlig.
Jag har i 30 år efterlyst ett Mario Kart där hardcore-spelare kan få sig en utmaning. MK 8 hade iaf 200 CC och att få tre stjärnor där var iaf nånting. Nu finns inte 200 CC och det som finns i tävlingsväg är ännu lättare. Jag vill ha brutalt bra darormotstånd i cuperna och ett reformerat Time Trial som kräver perfekt åkning som sedan resulterar i möjlig platina-medalj.
Det finns ingen racing-utmaning i single player och der är ett stort problem anser jag.

Lite osäker på vad du menar med det jag fetmarkerade. Du behöver inte resa från bana till bana för att spela dem. I knockout-läget så kombinerat flera banor, istället för att du spelar om samma x-antal varv. Många av banorna har också riktigt tighta utrymmen, vilket gör det extremt svårt att ta sig igenom på ett effektivt sätt om man inte är duktig på att köra.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Följer en del stora streamers och känns som att samtliga tycker att det är lite trist och endast grafiken/designen på banorna är bättre än tidigare titlar. surt !

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag tror det är exakt det som är poängen med World och precis så Nintendo vill ha det

I början är den öppna världen i princip ett tomt skal.

Men denna värld kommer fyllas på med massvis av content i olika format - expansioner/dlc/add-ons/patchar/uppdateringar/tillägg/season pass/seasons/live service content etc under många många år framöver.

Så kommer man se världen förvandlas och bli gradvis mer levande allt eftersom. Om några år så spelar vi i princip bara Free Roam och tycker det är det bästa spelläget.

Detta är bara början på Mario Kart: World. Nintendo kommer supporta detta spel än mer än man supportat MK8 Delux

Medlem
Skrivet av lasselason:

Åh nej, spelet är riktigt snyggt alltså, kör på 4K TV med HDR, supersnyggt.

TV, så utan variabel bilduppdatering?

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Följer en del stora streamers och känns som att samtliga tycker att det är lite trist och endast grafiken/designen på banorna är bättre än tidigare titlar. surt !

Det finns inget man kan göra med Mario Kart för att det spelet ska bli bättre. Konceptet är vad det är.

Medlem

Den öppna världen skulle kunna ha varit en fantastisk single/multiplayer-kampanj med en stor main quest och en massa side quests. Som ett litet mini GTA fast med racing och fordonuppgraderingar istället för våld och vapen. Eller ett racing MMORPG med en massa racing team (guilds) där ett race är som en dungeon och man tävlar om coins (guld) och episka vrålåk (mounts) och levlar up genom att pimpa sin bil.

Här finns en oändlig potential när man har en så stor öppen värld. Hoppas att DLC kan berika den så småningom.

TILLÄGG: Kanske är Nintendos vision att fylla på den under många år, under hela konsolens livstid. Det kan bli riktigt bra på sikt.

Medlem

Oroa er inte, Nintendo har bara börjat. Dom lär lägga till grejer i dlc tills spelet känns som en solklar 10 poängare. Mario kart är ju trotts allt deras lilla gyllene guld kalv.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Oroa er inte, Nintendo har bara börjat. Dom lär lägga till grejer i dlc tills spelet känns som en solklar 10 poängare. Mario kart är ju trotts allt deras lilla gyllene guld kalv.

Ja absolut, jag har kört runt 25-30 timmar nu och för mig är det 5/5, har så kul och det finns hur mycket som helst att göra. Härliga tider!

123
Skriv svar