Världens bästa NES-spel: Omgång 1
Inte helt otippat så slutade Super Mario Bros 3 och The Legend of Zelda på plats ett respektive två i seedingen, och är därmed direkt kvalificerade till omgång 2 där de kommer möta motståndet från match 62 och 61.
På grund av vad jag tolkar som tekniska begränsningar så blir det två omgångar i första rundan.
Men här kommer ju omgång 1!
Öppen till och med fredag 11/7 23:59.
EDIT: För transparensens skull så har jag räknat fel. Och Mega Man 6 går direkt vidare till omgång 2.
Det här var absolut inte tanken men det är så det får bli.
Ad hoc addendum
Omröstningen är avslutad står det för mig.
Jupp, verkar inte gå att rösta?
Nej, den öppnade ju nu, kl8 som jag skrev i TS 🙃
Edit: sorry, den informationen ser ju ut att ha fallit bort. Sajten la ju av några gånger i natt när jag gjorde tråden.. 😅
Ad hoc addendum
Nej, den öppnade ju nu, kl8 som jag skrev i TS 🙃
Edit: sorry, den informationen ser ju ut att ha fallit bort. Sajten la ju av några gånger i natt när jag gjorde tråden.. 😅
Så nu har jag röstat.
The Owls Are Not What They Seem
Så nu har jag röstat.
🙌😊
Ad hoc addendum
Varit väldigt svalt med röster än så länge, så en liten bump kan behövas.
Extremt knep för DQ4 att gå upp mot en publikfavorit som North & South direkt! Kämpa, kämpa! 😅😂
Och: bump!
Extremt knep för DQ4 att gå upp mot en publikfavorit som North & South direkt! Kämpa, kämpa! 😅😂
Och: bump!
Well, jag har inte sett något på min swish än..
Ad hoc addendum
Well, jag har inte sett något på min swish än..
Kan jag betala i tacos? #tacogate
Knepigt, massvis som jag aldrig spelat. Sweet Home släpptes väl inte ens här?
Ingen aning, läste inte så noga när jag kollade upp dem.
Första omgången känns lite sömnig, mycket som bara behöver rensas ut.
Ad hoc addendum
Knepigt, massvis som jag aldrig spelat. Sweet Home släpptes väl inte ens här?
Nej, endast Famicom. Jag tolkade väl "bästa NES-spel" lite mer bokstavligt och nominerade därför inga Japan-exklusiviteter, men uppenbarligen skulle man ha passat på!
Sweet Home är förövrigt otroligt bra, det finns en fan-översättning på det.
Jag röstade svarsalternativ 1 på exakt alla. Känns som att mönstret var mer känt spel vs mindre känt. Jag är inte jätteinsatt i NES utbud men en del känner man till så fick ju bli dem.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Jag röstade svarsalternativ 1 på exakt alla. Känns som att mönstret var mer känt spel vs mindre känt. Jag är inte jätteinsatt i NES utbud men en del känner man till så fick ju bli dem.
Jo, seedingen gör ju att det blir tiltat.
Det är ju hela poängen.
Både tråkigt och praktiskt.
Men det tightar ju till sig rätt fort.
Ad hoc addendum
Varit väldigt svalt med röster än så länge, så en liten bump kan behövas.
Går ju att ta bort kravet för att vara inloggad för att rösta, så blir det nog lite mer fart. Jag höll t.ex. på att missa för är inte inloggad på telefonen så kunde inte rösta när jag såg omröstningen första gången.
Går ju att ta bort kravet för att vara inloggad för att rösta, så blir det nog lite mer fart. Jag höll t.ex. på att missa för är inte inloggad på telefonen så kunde inte rösta när jag såg omröstningen första gången.
Mm, har funderat på det, men tror inte det är där skon klämmer.
Var samma på seedingen som genererade väldigt mycket fler deltagare.
Ad hoc addendum
Mm, har funderat på det, men tror inte det är där skon klämmer.
Var samma på seedingen som genererade väldigt mycket fler deltagare.
Förra tråden lades väl upp på framsidan av FZ? Har denna också det? När saker hamnar på löpet får det ju garanterat mycket mer uppmärksamhet och trafik, eftersom alla inte ser inläggen annars. Kanske kan vara det som är skillnaden?
Förra tråden lades väl upp på framsidan av FZ? Har denna också det? När saker hamnar på löpet får det ju garanterat mycket mer uppmärksamhet och trafik, eftersom alla inte ser inläggen annars. Kanske kan vara det som är skillnaden?
Ja, jag tror din analys stämmer precis!
Ad hoc addendum
För övrigt röstade jag bara i omgångar där jag hade koll på båda spelen.
Så för egen del blev det alltså en omgång 😅
Ad hoc addendum
Ja, jag tror din analys stämmer precis!
Kommer upp på framsidan i dag!
En Bamseponny av folket
Tycker själv att det var väldigt orättvisa/överlägsna matcher. Den översta titeln är bra och känd de undre är typ okända och antagligen kassa...
Röstade på den översta titeln i alla ungefär.
Upplägget är seedat. Okända spel behöver absolut inte vara dåliga, alla spel som är med i omröstningen har ju nominerats för att någon gillar dem.
Tycker själv att det var väldigt orättvisa/överlägsna matcher. Den översta titeln är bra och känd de undre är typ okända och antagligen kassa...
Ja, det är ju så seeding fungerar.
Är väl ingen mening att låta några svaga titlar nå långt bara för att sedan få storstryk i ett senare skede?
Ad hoc addendum
Upplägget är seedat. Okända spel behöver absolut inte vara dåliga, alla spel som är med i omröstningen har ju nominerats för att någon gillar dem.
Ett annat sätt att se det är ju att det är en konsol med väldigt många älskade spel.
Eller att folk har nominerat mög.
Det är ju upp till betraktaren att välja 😁
Ad hoc addendum