Gran Turismo 5 filmat

Robot
Medlem
Gran Turismo 5 filmat

Drygt videon funkar inte just nu på sidan.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Nu funkade den, men ack vilken dålig förare ^^ haha


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Hahaha, ja han var kassare än en blind neandertalare han!

Dock så var jag inte fullt så imponerad. Man börjar undra om det verkligen är värt all väntan, eller kommer det bli ett Xbox och Forza 3 som inhandlas till våren istället?
Forza har man ju i alla fall lirat och det är grymt kul!

Medlem

Omg som en annan väntat på ett riktigt bilspel till PS3 Forza 3 bye!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Gran-turismo.com:

It's your first chance to play Gran Turismo- 5 - and the way into 2010's GT Academy, where you could become a real racecar driver!

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) and Polyphony Digital Inc have announced the imminent arrival of a playable time trial from Gran Turismo®5 for PlayStation®3 (PS3). On 17 December, a downloadable, one-track level featuring the Nissan 370Z will hit PlayStation®Network and it's the real thing: an against-the-clock trial from one of the most eagerly awaited games ever. This time trial does more than give you early access to Gran Turismo 5. It's also your entry point for 2010's GT Academy, the competition that will find Europe's best virtual drivers and train them to become real-life racing drivers at the UK's famous Silverstone racetrack.

Last year, PlayStation and Nissan's GT Academy transformed the life of Spanish student Lucas Ordoñez, who entered the GT Academy and emerged a fully fledged member of the Nissan race team, winning his spurs at the Dubai 24H. This is your chance to follow his steps as a virtual-to-real racecar driver. This is your chance to join him. Download the Gran Turismo 5 time trial on December 17 and try to beat the clock. Your best time will be uploaded to a national leaderboard - and you can keep improving it, again and again, until the demo is taken down in late January. When that happens, the 20 fastest drivers will be invited to a national final, where they'll race head-to-head on Gran Turismo 5 and undergo a series of aptitude tests. From there, the winners will be taken to Silverstone, where they'll get behind the wheel of a Nissan 370Z for real as part of 2010's GT Academy.

The first full Gran Turismo title for PS3, Gran Turismo 5 will give you even more of the astounding realism, design and in-car physics that the series has won acclaim for - it's the drive of a lifetime. You'll get to tackle the world's most famous racetracks, rendered in High Definition graphics - and you'll get behind the wheels of some of the most legendary cars in motor racing from past to cutting-edge present. The return of a gaming legend is imminent and your first glimpse is arriving in the form of a playable time trial on December 17. Whether you're after stardom in GT Academy or you just want to be the first onto the Gran Turismo 5 racetrack, this is an experience not to be missed.

Skulle inte vara sådär jättetrist att få köra en 370z på Silverstone måste jag erkänna..:up:

Edit: Källa/länk.
Edit2: Stavar Källa med tre L. Fan va bra det går.
Edit3(suck):

Skrivet av MASP:

Dock så var jag inte fullt så imponerad. Man börjar undra om det verkligen är värt all väntan, eller kommer det bli ett Xbox och Forza 3 som inhandlas till våren istället?
Forza har man ju i alla fall lirat och det är grymt kul!

Om du inte vill importera den japanska versionen så kommer du mest troligen få nöja dig med en PS3:a i vår. Inget GT i EU före sommaren om jag hört rätt.

Medlem

först Gran Tourismo demo, sen ett Prologue, sen ett Demo, sen ett Japansk version av spelet, sen en uppdaterad version av spelet i EU.. orka

Medlem

Är det bara jag som inte får videon att fungera? Den laddar, men sen händer ingenting!

Medlem

Denna kanske funkar bättre, samma film fast på tuben.

http://www.youtube.com/watch?v=8DuafoCfHbk

Medlem

Hittade en annan länk till tyska videon men Wassblad hade den i betydligt bättre kvalité.

Denna film hade en bättre förare men tyvärr ingen cockpit view. InsideGamer.nl har även en flock skärmdumpar förutom videon.

Sen finns ju trailern till GT Academy 2010 också.
Länk här

FZ! "Demot" har två bilar. En trimmad och en otrimmad version av 370Z'n!
Källa.
(Tipsade er om denna länk i förra veckan om jag inte minns helt fel men..)

Edit 1&2: Jag suger.:down:

Medlem

ser extremt bra ut! har inte spelat någon av spelen i serien, fast denna ser riktigt bra ut!

Medlem

Har längtat och längtat efter detta spel. Måste säga att jag känner mig inte heller så imponerad av just den dära videon Får väl hoppas att det är bättre än det verkar.

Medlem

Men jösses... Första gången personen spelar ett bilspel?

Inaktiv

Undrar om det är Prins Carl Philip som kör?

Medlem
Skrivet av pazu:

först Gran Tourismo demo, sen ett Prologue, sen ett Demo, sen ett Japansk version av spelet, sen en uppdaterad version av spelet i EU.. orka

Prologue innehöll mer bilar än vad många fullpris spel kan skryta med. Så lugna ned dig lite och invänta ett av vår tids bästa bilspel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

På torsdag får alla fartdårar med en svart konsol kopplad till teven anledning att sjukanmäla sig då ett demo av Gran Turismo 5 släpps där du ska köra så snabbt som möjligt med en Nissan 370Z.

Finns det inte en 360 elite som är svart?

Medlem

Meh.. Jag vill inte köra en äcklig riskokare. Det finns inget sämre än japanska bilar, ge mig en Lambo itsället för 370zan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det finns inget sämre än japanska bilar

Ehm... Tog du inte i för mycket nu?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Meh.. Jag vill inte köra en äcklig riskokare. Det finns inget sämre än japanska bilar, ge mig en Lambo itsället för 370zan.

Eller en Ford Shelby Mustang GT500 Eleanor?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Bilen såg ryckig ut, rörde sig inte direkt mjukt. Grafiskt sett lik forza 3. Ser ingen större skillnad på så sätt.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av kebbe:

Det finns inget sämre än japanska bilar

Ehm... Tog du inte i för mycket nu?

Han har nog inte hört talas om amerikanska bilar.

Medlem

Om man ärligt talat väljer en Ford Mustang över en "riskokare" tillika Nissan 370Z då har man inte många fasta skruvar i huvudet. Amerikanska bilar är skit huvudsakligen. Det tog Crapolet 40 år att producera en bil som kunde mäta sig med europeiska bilar. När det gäller Ford så är man fortfarande hopplöst efter.

Appropå videoklippet och Gran Turismo i fråga.
Är detta verkligen grafiken vi kan förvänta oss?
Det såg verkligen fult ut för att vara next-gen. Till och med Need For Speed Shift ser bättre ut än detta.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Om man ärligt talat väljer en Ford Mustang över en "riskokare" tillika Nissan 370Z då har man inte många fasta skruvar i huvudet. Amerikanska bilar är skit huvudsakligen. Det tog Crapolet 40 år att producera en bil som kunde mäta sig med europeiska bilar. När det gäller Ford så är man fortfarande hopplöst efter.

Appropå videoklippet och Gran Turismo i fråga.
Är detta verkligen grafiken vi kan förvänta oss?
Det såg verkligen fult ut för att vara next-gen. Till och med Need For Speed Shift ser bättre ut än detta.

Vi får bara hoppas att det ser bra ut när demon kommer. Kvalitén var ju ändå inte super på filmerna...

Medlem

Jisses, om man vet att man filmar körningen och ska lägga ut den på internet så kan man väl anstränga sig lite och hålla sig på banan i alla fall.

Givet köp till PS3:an, bara de kan släppa spelet någon gång...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Ser ok ut ... Ljudet från motorn låter iaf bra .
Ser ut att vara svår kört/ryckigt ,, Men det e nog ingen nackdel ..
Blir rättså lättt ryck när man kör med dosa och ingen erfarenhet som det ser ut .. Ser ut som att man kan drifta om man vill iaf .. det e kul : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av kebbe:

Det finns inget sämre än japanska bilar

Ehm... Tog du inte i för mycket nu?

Han har nog inte hört talas om amerikanska bilar.

Jag rattar hellre en muskelbil med en vändcirkel lik månens, eller en renodlad sportbil så som ZR1 än en riskokare som rostar sönder innan man kommer hem från första åkturen och har en interiör som kan förväxlas med en leksaksbutik.

Skrivet av kebbe:

Jag rattar hellre en muskelbil med en vändcirkel lik månens, eller en renodlad sportbil så som ZR1 än en riskokare som rostar sönder innan man kommer hem från första åkturen och har en interiör som kan förväxlas med en leksaksbutik.

Jag kan inte låta bli:
Varför kan inte en riskokare vara en sportbil? Du babblar på om interiör och rost - riktiga sportbilar har ingen interiör värd att tala om och körs inte tillräckligt ofta för att rosta. Kan det vara så att du använder vanliga vardagsbilar som referensram?

Här får du lite bilder på riktiga sportkokare:
http://agt-tuning.pl/images/subaru_impreza_wrc_2006_02_m.jpg

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200512/2003-mitsubishi-...

Medlem
Skrivet av Guru Meditation:
Skrivet av kebbe:

Jag rattar hellre en muskelbil med en vändcirkel lik månens, eller en renodlad sportbil så som ZR1 än en riskokare som rostar sönder innan man kommer hem från första åkturen och har en interiör som kan förväxlas med en leksaksbutik.

Jag kan inte låta bli:
Varför kan inte en riskokare vara en sportbil? Du babblar på om interiör och rost - riktiga sportbilar har ingen interiör värd att tala om och körs inte tillräckligt ofta för att rosta. Kan det vara så att du använder vanliga vardagsbilar som referensram?

Här får du lite bilder på riktiga sportkokare:
http://agt-tuning.pl/images/subaru_impreza_wrc_2006_02_m.jpg

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200512/2003-mitsubishi-...

Jag babblar inte om interiör - Jag säger att japanska bilar har interiör som kan förväxlas med en leksaksbutik plast och onödigt skräp överallt. Se bara på Nissan GTR R35.

Om du klassar bilar som ZR1, Gallardo, Murcielago och F430 som vardagsbilar vet du inte vad du talar om. En gatureggad bil kan vara en sportbil..

På tal om rally:

http://tinyurl.com/n3e38w
http://tinyurl.com/yjsfdfn
http://tinyurl.com/yjbwyoq
http://tinyurl.com/yzzwv59

Känner du igen den sista så är det för att den stått som vinnare av WRC 2007, 2008 och 2009. Innan dess, mellan 2004, 2005 och 2006 stod dess föregångare som vinnare.

Medlem

Ser skönt ut. Har väldigt svårt för bilspel, vilket jag tycker endast håller när man spelar mot sin polare i en soffa. Men GT-serien är något som sticker ut och skapar mer underhållningstimmar än några andra bilspel jag provat (förutom Super Mario Kart, 16-bit).

OT: Roligt att fanbois hittar saker att flame:a i vart enda spel. Nu är det asiatiska bilar som får sig en törn. Riktigt underhållande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar