Pc-demo av Dirt 2

Robot
Medlem
Pc-demo av Dirt 2

Skall testas Genast!

Medlem

Synd att man inte har ett DX11 kort då... Men det blir förhoppningsvis kul iaf


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Äntligen får mina 5870's slå sig för bröstet.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Medlem

Mycket trevligt, nu ska bara ett 5850 uppenbara sig..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Fick tag på detta spel för circa 2 tim sen innan det kom upp. Fan vad kul detta spel är.

Medlem

här ska seedas

Medlem

Sådär ja, snabbt upp i 4 MB/s på torrent. Seeda på nu

Medlem

Demot skall definitivt testas med mitt i7 920 och 5870 grafikkort, "recension" kommer om några timmar.

Förövrigt:Jag kommer aldrig att köpa ett codemasters spel igen efter fiaskot/bedrägeriet med OFP2 men jag har en gratiskod till Dirt 2 som jag fick med min 5870 så jag kan spela det utan att ge "consolemasters" några pengar.

Inaktiv

Bra att det släpps demo överhuvudtaget och innan det finns tillgängligt för rädande internet vikingar för då kommer inte lika många tanka det, jag hadde kanske tänkt tanka det för att testa nu slipper jag det, tack Codemaster.

Medlem
Skrivet av henkka:

Demot skall definitivt testas med mitt i7 920 och 5870 grafikkort, "recension" kommer om några timmar.

Förövrigt:Jag kommer aldrig att köpa ett codemasters spel igen efter fiaskot/bedrägeriet med OFP2 men jag har en gratiskod till Dirt 2 som jag fick med min 5870 så jag kan spela det utan att ge "consolemasters" några pengar.

OFP2 är ju ett guldspel, men smaken är ju som skidbacken.

Ser fram mot en recension på dx 11 henkka.

Medlem

Ganska trevligt spel faktiskt. Fast precis som med förra Dirt så avskyr jag de delar som inte är rally. Arena-race med truckar och skit. Sen kan jag inte påstå att jag är nåt större fan av de Medal of Honor-inspirerade menyerna. Enkelt och stilrent som i förra spelet var bättre IMO.

Medlem

Bra grafik, fastän man körde på medel. Runt 40 FPS hela tiden.
Känslan var skön, den korta stund jag körde med min gamla och halvtrasiga ratt för att sedan gå över till piltangenterna.
Bättre kollisioner från ettan.
Menyerna är ganska irriterande men man kan väl överleva
Väntar på att få spela hela

Medlem

får se om datorn pallar detta på acceptabla inställningar. om det gör det blir det nog till att köpa en vettig ratt å börja lira racing på datorn igen ^^

Medlem

Får 5850-kortet om några dagar, ska bli riktigt kul att få se detta i sitt fulla DX11-jag. Har nött detta på PS3 men som vanligt är det PC som gäller.

Nu fattas bara G25-ratten


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv
Medlem

Alltid lika skoj när de kommer lite mer krävande demos att många ska säga va dom har för grejer i datorn.

Skrivet av henkka:

Jag kommer aldrig att köpa ett codemasters spel igen efter fiaskot/bedrägeriet med OFP2 men jag har en gratiskod till Dirt 2 som jag fick med min 5870 så jag kan spela det utan att ge "consolemasters" några pengar.

Du har redan gett Codermasters pengar genom att köpa grafikkortet du köpte

Nä nu ska ja ta och testa å bli lite skitig

Medlem
Skrivet av Mahone:

Alltid lika skoj när de kommer lite mer krävande demos att många ska säga va dom har för grejer i datorn.

Det är inte så konstigt när iaf detta spel är mer riktat till folk med en viss speciell hårdvara i burken.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

Vad glad jag blir! Visste inte ens att dom skulle ge oss ett PC-demo. Blir till att koppla i G25 och njuta

Medlem

Det var rätt snyggt med 2st 5870-kort. Skön känsla. Men menyerna?!?!?! Har en prao-elev gjort dem?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ojojoj! Sitter på en gammal Core2Duo E6600 med 9800GTX+ och 2g ram. Hade dock ingen kantutjämning på men allt annat var på max och det rulla på fint fint! Ca 60fps hela tiden. Har demot på PS3 men det är PC som gäller för mig. Lär skaffa hela spelet nu när man vet att ens gamla dator klarar fortfarande av nyare spel.

Undra om Starcraft2 kommer att flyta på lika fint.

Visste sedan jag testade PS3 demot att det liret var kanon. Nu blir det bara att vänta in Torsdag!

Hiro: YATTA!

Medlem

Har me testat de nu..

Riktigt härlig känsla, märks att dom putsat mkt på just den delen. Grafiken håller hög kvalitet den me, även i DX9. Riktigt härligt optimerat, flyter fint maxat på HD4830 me 4X kantutjämning Vsync och hela fulle rullan..kanske för att DX9 på dator = konsollgrafik kanske, därav de kanske något tveksamma texturerna.. Bara min lilla hypotes.

Men antingen e de DX11 på skärmdumparna man sett ellr är dom typ Photoshopade, för riktigt så snyggt va de inte. Sen man kan ju undra om DX11 verkligen gör så mkt så de ser ut så..

Nog me grafik, de e känslan i körningen ja faller för

Medlem

Menysystemet förstör spelet. Att körkänslan är värdelös i jämförelse med föregångaren gör inte saken bättre.

Medlem
Skrivet av Horzie:

... de e känslan i körningen ja faller för

Har bara kört med ratt, och jag tycker inte det är så bra respons då... troligtvis bäst med handkontroll *mummel*

Det går dock att köra med ratt, och jag lär mig nog snart hur de har tänkt sig att man ska köra... För verklighetstroget är det inte


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jag utlovade en recension...

Spelet i sig är riktigt snyggt och rullar på fint på min dator som är en: i7 920 @ 3,6 Ghz, Sapphire Radeon 5870, 3 x 2 GB ocz gold 1600mhz, gigabyte EX58-UD4P, Samsung SyncMaster 2333sw (1920x 1080 i 60 hz).

Enligt fraps så hade jag aldrig under 76fps i full rulle ute på racingbanan. FPS höll sig mestadels mellan 79 och 84 hela tiden "ingame" så det var ganska konstant. Detta var med DX11 och allt förutom fsaa på max (använde 4xfsaa).

Testade att spela in lite med fraps men då gick det ner till 30 fps (trots fraps inställt på 60) och det gick inte heller att spela in ljudet av någon konstig anledning. Jag lägger ändå upp en omkodad version (originalet var på ca 4GB) på en av de 2 banorna man får köra i demot. Kan ju vara kul att få se lite grafik och skademodeller o.s.v.

http://rapidshare.com/files/314971811/Colin_McRae_dirt_2_demo...

Jag tyckte att bilen reagerade lite dåligt på mina tangentkommandon så jag testade med en Logitech Dual Action Gamepad, bättre men inte helt ok. Stryrningen går att ställa in ganska detaljerat så det är nog inget problem egentligen. Dock är ratt och pedaler helt klart att föredra för denna typ av spel. Det blir så mycket roligare då.

/ Henkka

Inaktiv

kan man använda rapidshare till annat än porr?
w00t?

Inaktiv

Ska bli kul o se hur mitt 8800 pallar med ett dx11 spel.

Medlem
Skrivet av F3D:

kan man använda rapidshare till annat än porr?
w00t?

DX11 är porr!

12
Skriv svar