Call of Duty: Modern Warfare 2

Medlem
Skrivet av Paladia:

Värdelös konsollportning. Spelet är låst vid fov 65, vilket kanske fungerar om man sitter 3 meter ifrån skärmen som vid en konsoll men knappast när man sitter 3 decimeter från skärmen. Har man minsta tendens till åksjuka så blir man fysiskt sjuk bara av att spela spelet. Ospelbart.

Det skall visst vara mer verkligt med lägre fov...

.....

...

Ospelbart ja, det var skönt då fov 90 var normalt. Det kanske sker igen.... men troligen inte - inte från en mainstream-utvecklare iaf.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av 413X:

Jag brukar sällan skriva i recensioner och kommentarer, trots att jag hänger väldigt mycket på denna sida. Men nu måste jag verkligen protestera.

Jag kan säga att jag var en av dom som var VÄLDIGT mycket emot IW när dom sade att dedikerade servrar inte finns. Men efter att ha testat förstår jag deras resonemang. Poängen med att ha dedikerade servrar är att dessa servrar är uppe en längre tid med fler än 12 spelare. När spelet är upplagt för att spelas 6v6 så är listen servrar nästan självklart när då matcherna hittas och spelas DIREKT. Väljer du en domination game mode, så är du inne i en lobby med 12 pers efter 7-8 sekunder. Lagget är nästan obefintligt på multiplayer, lagg är endast och endast om hosten har jäävligt dålig lina, och de e sällan när man slumpar fram 12 personer. Spelet går att liras med 0-100 ms, spelet är inte cs. Även om sen i pro matcher kanske de kan märkas aningen mer, men whinar man på det så suger man bara. Skönast är också hur enkelt det blir med steam friends, när man skapar en grupp å SKIT SNABBT (återigen FFS!) kan komma å möta flera andra grupper. å när man har kanske en grupp på 3 pers, så möter man också 3 pers, för att sen ha 3 randoms i varje lag.

Men jag vill inte att andra ska bestämma vad jag vill göra!
Allt det du nämde ovan kan man ju hur lätt som helst ordna med dedicerade servrar, förstår inte varför allt ska vara så enkelt för!


signatur

Retro.

Inaktiv

Jag tror inte på att recensenten var neutral inför det hära med inga-dedikerade-servrar tjaffset. Spelet är roligt multiplayer, hamnar man på en skitserver kan man se detta innan spelet startar och den letar efter server att spela på. Asså, det funkar inte bra men att få 0 av 5 är omoget.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Paladia:

Värdelös konsollportning. Spelet är låst vid fov 65, vilket kanske fungerar om man sitter 3 meter ifrån skärmen som vid en konsoll men knappast när man sitter 3 decimeter från skärmen. Har man minsta tendens till åksjuka så blir man fysiskt sjuk bara av att spela spelet. Ospelbart.

Det skall visst vara mer verkligt med lägre fov...

.....

...

Ospelbart ja, det var skönt då fov 90 var normalt. Det kanske sker igen.... men troligen inte - inte från en mainstream-utvecklare iaf.

inte undra på att det numera alltid känns som att man spelar med skygglappar

..och att man har ett vapen som tar upp halva bilden gör ju inte saken bättre heller.

/cg_fov 120 ftw.

Redaktör
Skrivet av tfp:

Jag vill dock ha svar på varför spelet inte fått ett riktigt betyg och därmed inte ser testat ut på PC? har man fegat för att inte stöta sig med Activision?

Ingen utgivare har någon som helst påverkan på vad vi recenserar och vad vi tycker.

Den här recensionen rör enbart multiplayer på pc, övriga delar (story, spelsätt mm) står i den andra recensionen. Det känns inte rätt att betygsätta enskilda delar av ett spel, och att göra en fullskalig recension till är lite av ett resursslöseri.


signatur
Redaktör
Skrivet av Haldur:

Jag tror inte på att recensenten var neutral inför det hära med inga-dedikerade-servrar tjaffset. Spelet är roligt multiplayer, hamnar man på en skitserver kan man se detta innan spelet startar och den letar efter server att spela på. Asså, det funkar inte bra men att få 0 av 5 är omoget.

Alltså, vi har inte betygsatt pc-versionen alls. Vi recenserar en enskild del av spelet, då känns det fel att sätta betyg.

Edit: kodfolket håller på och meckar med pubiceringssystemet, det kan ha smugit sig in en nolla i betyg av misstag. Det var alltså inte meningen.


signatur
Medlem
Skrivet av Haldur:

Jag tror inte på att recensenten var neutral inför det hära med inga-dedikerade-servrar tjaffset. Spelet är roligt multiplayer, hamnar man på en skitserver kan man se detta innan spelet startar och den letar efter server att spela på. Asså, det funkar inte bra men att få 0 av 5 är omoget.

Med dedikerade servrar hade problemet aldrig uppstått från första början.
0 av 5 är lite lågt kanske, men säg 1,5 av 5?


signatur

Retro.

Medlem

Helt rätt!
Klockren recension. Allt stämmer ju tyvärr.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=102281...

Dyster sanning i länken ovan

Medlem

så ni recenserar endast MP här eller vadå?
lite bad, då SP är jävligt bra även på PC,
well i dunno
edit "såg svar i kommentarerna nu, men ändå."

Medlem

Hade föredragit en full-recension av PC-versionen med betyg. Nu känns det lite hafsigt. (All respekt till FZ i vilket fall, ni gör ett bra jobb.)

Medlem

Multiplayern som alla andra "erfarna" ,icke konsol fanboys, sagt suger åt alla håll, förstår du inte varför har du troligen inte vart insatt tillräckligt länge i spelvärlden för att förstå att det här spelet är dåligt.

Singelplayern är "nästan" bra, som de andra kassa men bra CoD spelen där gubbarna kommer på led ur sina små spawns:)
Pro gamer som man är satte man på hardened (stavning?!) direkt och det är så grymt frusterande när man ska titta fram från ett hörn utan tillgång till lean och det tar 1ms innan man är träffade och därefter ser man inte ett skit och får backa in i hörnet igen tills "livet" är fullt för att sedan köra en rambo och springa över till andra sidan och dra iväg några höftskott.

Men visst måste säga att man blir verkligen "insugen" i spelet för det är en sjuhelvetes jävla känsla!:D Som en bra hollywood film!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av soda:

Ursäkta om det här är en dum fråga... men vad är skillnaden mot konsollversionen? Är det andra servers om man spelar på konsol? Som funkar bättre? Eller vad? Menar recensenten att spelet skulle fått en femma om det spelats med en xbox-kontroll kopplad till pc:n? Återigen, ursäkta om jag missat något!

Du måste tänka så här att alla xbox är likadana i prestanda, alla har samma hårdvara.

alla pc har inte samma hårdvara och därför är inte alla lämpade för att hålla i en server. Så om en som sitter på en burk som nästan inte klarar spelet så kommer den ju knappast kunna orka hålla i en server med bra ping.

Jag köper inte detta spelet pga att det inte finns några dedikerade servrar, utan att det inte finns några modd möjligheter. Jag vill kunna spela på en server utan op vapen eller jobbiga nade spammers.

men sp till spelet är bra , som cod serien alltid haft. Man blir fångad av storyn, men det har blivit lite för många "filmscener"

Tycker det är dåligt att dom bytt anti cheat eftersom jag anser att pb är bättre än vac iaf på cod fronten eftersom pb har ju jobbat mot fuskarna hela tiden, medans vac kommer ta lång tid på sig innan dom kommer på samma nivå. har aldrig haft problem med pb heller så det är lite kasst att dom bytte

Medlem
Skrivet av YPro:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Eottt:

Måste tyvärr hålla med till 100% :(, att man sedan måste använda steam åxå gör bara saken sämre.

Vad är det med Steam som är så hemskt? Personligen är jag rätt glad att slippa skivor, t ex. Visst, priset på spelen i Steam Store kunde vara mer marknadsanpassat, men förutom det?

Installationskrångel.

Jag håller med, installera det på jobb från skivorna, funkade fint.

Installera det hemma på kvällen, med samma skivor
kom till mission 3 och skiten crasha till desktop hela tiden på samma ställe, ominstallera det , funka ej. blåste bort det och drog ner steam, löste problemet men fick disk error 2 på sista mission, fick googla för att få tips om att verifiera varje fil genom steam, sen funka det.

Fattar inte hur svårt det skall vara och göra en proper install, jag vet hur många som helst som har skivor som inte fungerar (disk 2 då) och folk som tankar hem det från steam som får error fast verifieringen av filer är 100% osv..

sjukt.

Medlem
Skrivet av 413X:

Jag brukar sällan skriva i recensioner och kommentarer, trots att jag hänger väldigt mycket på denna sida. Men nu måste jag verkligen protestera.

Jag kan säga att jag var en av dom som var VÄLDIGT mycket emot IW när dom sade att dedikerade servrar inte finns. Men efter att ha testat förstår jag deras resonemang. Poängen med att ha dedikerade servrar är att dessa servrar är uppe en längre tid med fler än 12 spelare. När spelet är upplagt för att spelas 6v6 så är listen servrar nästan självklart när då matcherna hittas och spelas DIREKT. Väljer du en domination game mode, så är du inne i en lobby med 12 pers efter 7-8 sekunder. Lagget är nästan obefintligt på multiplayer, lagg är endast och endast om hosten har jäävligt dålig lina, och de e sällan när man slumpar fram 12 personer. Spelet går att liras med 0-100 ms, spelet är inte cs. Även om sen i pro matcher kanske de kan märkas aningen mer, men whinar man på det så suger man bara. Skönast är också hur enkelt det blir med steam friends, när man skapar en grupp å SKIT SNABBT (återigen FFS!) kan komma å möta flera andra grupper. å när man har kanske en grupp på 3 pers, så möter man också 3 pers, för att sen ha 3 randoms i varje lag.

Om du tycker om match making-systemet, så bra för dig. Men det hade lika väl kunnat fungera ihop med dedikerade servrar. Man hade inte behövt ta bort dedikerade servar för att göra det enklare för lata personer att hitta en server. Battlefield 2 har en Quick connect funktion om jag inte minns fel. Kanske inte lika avancerad som IW.net match making-systemet men ändå lite av samma sak.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Lerner:

Vart har du fått idén att man inte kan pirata på andra plattformar ifrån?

Shit alltså...

Det är lättare och ett större problem på PC, vem sa att det va omöjligt på konsol?

Du skrev.. men det tog du av någon anledning medvetet bort när du skulle citera mig..

"PC spelarna förstör för sig själva genom att pirata spelen istället för att köpa dem, ni får skylla er själva" . (Ett för övrigt urbotat korkat uttalande.)

Antagligen tror ju du att det är omöjligt på konsol, eftersom du tar upp det som ett argument till att vi ska bli blåsta på ett spel som vi pc-spelare har köpt och spelat sedans 2003.
Utan pc-spelarna skulle inte ens detta spelet finnas idag.
Så att vi piratat oss igenom hela spelserien från 2003 känns ju rätt omöjligt. Eller vad tycker du själv?

Medlem

jag har klarat av SP grymt nice mp är faktiskt mycket roligare än 1an och jag nördade sönder 1an synd bara på match making systemet men faktiskt så går det ganska bra att spela med det

Medlem
Skrivet av QueloR:

Märks att spelvärlden uppmärksammas och fler o fler börjar spela... Allting blir ju så jävla casual (Noobskitifierat). De flesta som försvarar det här är casual spelare som inte förstår betydelsen av det. Urk på amatörer.

Indeed! Hemskt är det!

Sen att folk inte känner när de spelar med över 100 i ping det är ju galet! Det går verkligen inte att spela då och det spelar ingen roll om det så är cs eller wow eller MW2 fördröjningen är ju densamma!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av 413X:

Även om sen i pro matcher kanske de kan märkas aningen mer, men whinar man på det så suger man bara.

Det blir inga "pro matcher" utan dedikerade servers.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Haldur:

Jag tror inte på att recensenten var neutral inför det hära med inga-dedikerade-servrar tjaffset. Spelet är roligt multiplayer, hamnar man på en skitserver kan man se detta innan spelet startar och den letar efter server att spela på. Asså, det funkar inte bra men att få 0 av 5 är omoget.

Alltså, vi har inte betygsatt pc-versionen alls. Vi recenserar en enskild del av spelet, då känns det fel att sätta betyg.

Edit: kodfolket håller på och meckar med pubiceringssystemet, det kan ha smugit sig in en nolla i betyg av misstag. Det var alltså inte meningen.

Då måste jag rikta mycket skarp kritik till dig Tompa som redaktör på FZ. Varför skriver ni inte i rubriken att PC-testat Modern Warfare 2 Multiplayer alt. MP bara som tillägg? Ni ger en falsk bild av att ni recenserat hela spelet på PC och att ni sågat det vid fotknölarna vilket skulle varit minst sagt omoget att såga årets spel pga vissa förlorade features i MP. Fixa rubriken snarast om ni vill bli tagna seriöst av oss lite äldre gamers.

Och ta bort betyget också om det är ett fel, då det syns en överstruken FZ-ikon som betyg och även FZ-betyg vs. medlemmars betyg syns.

Medlem

Tur att man inte köpte detta!

Era
Medlem
Skrivet av luiga:

Då måste jag rikta mycket skarp kritik till dig Tompa som redaktör på FZ. Varför skriver ni inte i rubriken att PC-testat Modern Warfare 2 Multiplayer alt. MP bara som tillägg? Ni ger en falsk bild av att ni recenserat hela spelet på PC och att ni sågat det vid fotknölarna vilket skulle varit minst sagt omoget att såga årets spel pga vissa förlorade features i MP. Fixa rubriken snarast om ni vill bli tagna seriöst av oss lite äldre gamers.

Och ta bort betyget också om det är ett fel, då det syns en överstruken FZ-ikon som betyg och även FZ-betyg vs. medlemmars betyg syns.

Det står i ingressen och det står i länken du klickar på för att komma vidare från ingressen till resten av artikeln. Ok, det kanske borde ha stått i rubriken med men det finns inga ursäkter att ha missat det.

Medlem

Jag vet inte riktigt hur folk lyckas men jag har spelat lite (host!) online sen det släpptes (är lvl 43) på PC och har ALDRIG laggat och servermigration har jag stött på 2-3 ggr men aldrig så jag har blivit utslängd från spelet som recensenten skriver.

Jag var skeptiskt mot matchmaking innan efter att ha levt och andats COD1,2,4 och 5 på PC men jag har inget att klaga på förutom att det ibland tar lite längre tid än man är van vid innan lobbyn blir spelklar.

Annars är jag nöjd med PC-versionen.

ptr
Medlem

Bara jag som inte ens får igång spelet?! Antingen hänger sig skiten vid infinity loggan alternativt så kommer jag in i menyn, men kan inte röra musen eller göra något alls och måste öppna aktivitetshanteraren för att stänga av spelet.

edit: hmm om man låter den hängda menyn vara i 4min så fungera det tillslut... bra där:up:

Medlem
Skrivet av Johan:

Hade föredragit en full-recension av PC-versionen med betyg. Nu känns det lite hafsigt. (All respekt till FZ i vilket fall, ni gör ett bra jobb.)

Jag tycker att det räcker med detta här som vi fått nu - en ganska ingående recension på cirka en sida. Bättre det än att göra en hel PC-recension med kanske enbart 1/2 eller 1/4 sida om multiplayer.
Som jag sagt tidigare så, i alla fall för mig, så bygger CoD: MW-serien på multiplayer.

Dessutom vore det ett missvisande betyg om man skulle ha med SP-delen också (för det kan vi nog i princip allihop hålla med om att den skulle få 5/5 - vilket jag känner på mig utan att ha spelat MW2 t.o.m.).

Skrivet av Hoppis:

Tur att man inte köpte detta!

Håller med. Blir att lägga MW2-planerna i papperskorgen, för att börja bygga upp drömmar om BF:BC2 istället.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Redaktör
Skrivet av luiga:

Då måste jag rikta mycket skarp kritik till dig Tompa som redaktör på FZ. Varför skriver ni inte i rubriken att PC-testat Modern Warfare 2 Multiplayer alt. MP bara som tillägg? Ni ger en falsk bild av att ni recenserat hela spelet på PC och att ni sågat det vid fotknölarna vilket skulle varit minst sagt omoget att såga årets spel pga vissa förlorade features i MP. Fixa rubriken snarast om ni vill bli tagna seriöst av oss lite äldre gamers.

Och ta bort betyget också om det är ett fel, då det syns en överstruken FZ-ikon som betyg och även FZ-betyg vs. medlemmars betyg syns.

Det får plats ungefär fem ord i en rubrik, hur gärna man än vill får man inte plats med allt på det utrymmet. Däremot står det på flera andra ställen att recensionen gäller multiplayer på pc.

Betyget är borttaget. Den här recensionen ska alltså vara utan betyg. Att den hade en överkorsad FZ-logga ett tag beror på tekniskt strul, kodfolket håller på och uppdaterar vårt publiceringssystem och det slank med en bugg.


signatur
Medlem

Haha, ni låter alla som ett gäng pensionärer som klagar över internet banker. Ni vill ha era gamla postkontor och inget annat!
Sorry gubbar, det är bara att glömma the good ol days och anpassa till det nya eller lägg ner gaming helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av luiga:

Då måste jag rikta mycket skarp kritik till dig Tompa som redaktör på FZ. Varför skriver ni inte i rubriken att PC-testat Modern Warfare 2 Multiplayer alt. MP bara som tillägg? Ni ger en falsk bild av att ni recenserat hela spelet på PC och att ni sågat det vid fotknölarna vilket skulle varit minst sagt omoget att såga årets spel pga vissa förlorade features i MP. Fixa rubriken snarast om ni vill bli tagna seriöst av oss lite äldre gamers.

Och ta bort betyget också om det är ett fel, då det syns en överstruken FZ-ikon som betyg och även FZ-betyg vs. medlemmars betyg syns.

Det får plats ungefär fem ord i en rubrik, hur gärna man än vill får man inte plats med allt på det utrymmet. Däremot står det på flera andra ställen att recensionen gäller multiplayer på pc.

Betyget är borttaget. Den här recensionen ska alltså vara utan betyg. Att den hade en överkorsad FZ-logga ett tag beror på tekniskt strul, kodfolket håller på och uppdaterar vårt publiceringssystem och det slank med en bugg.

Ni hade fått plats med MP i rubriken, jämför med Mario & Sonic rubriken.
Sen står det faktiskt inte att ni testar ENBART multiplayerdelen. Det står att ni tar er "en titt på" multiplayerdelen vilket inte utelämnar övriga spelet. Visst, jag förstod efter en stund vad ni menade, men det skadar inte att vara tydlig. Finns risken för att folk missförstår tycker jag att man som journalist inte ska ta den utan istället skriva något annat.

Medlem

sämsta recensionen jag sett, spelet är den bästa shootern jag spelat. det är jävligt smidigt att bjuda in sina kompissar i ett party och trycka på find game. går på några sekunder så är man inne på en bra server med bra ping, känns som att man spelar non-stop utan väntetid hela tiden. och börjar det lagga på en server så byts det bara host snabbt och enkelt, ruskigt bra system enligt mig. alla överdriver när de säger att det laggar på alla servrar. av mina erfarenheter brukar dedikerade servrar bara lagga skit hela tiden, sen är det alltid någon jobbig admin och klaner som har en massa störda regler. BORT med dedikerade servrar. bästa shootern genom historien, helt klart. aldrig haft så kul med polarna på internet på något spel förut, och jag har spelat det mesta. det här ska ha toppbetyg.

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:

Ni som sitter och försvara spelet och tycker ni har sluppit lag, hur länge håller ett spel i vanliga fall för er?
Här kommer det ju att bli värre och värre ju längre tid det går när spelarbasen minskar så stiger lagget

Jag har spelat kanske 24 timmar MP totalt nu.. och väldigt sällan har jag hamnat på en lagg server, då har jag och min kompis bara bytt server så är det bara att lira på igen.

Sen kan jag ju säga att då spelarbasen är så pass lite så man laggar så pass ofta, spelar jag iallafall jag battlefield.

Medlem

Sjukt att det gått så långt att ett spel får en Recension för konsol och en för pc

själv har man Prestige Edition för Ps3an


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Skriv svar