The Beatles: Rock Band

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av Zelaxe:

Inget minus på de få låtarna som var i GH:M, där dessutom bara dryga hälften var av Metallica själva. Men här får detta spelet det även om alla låtar är av The Beatles?

Najs recension, men lite väl mycket klagande på MTV Games för att de inte kunde ge er ett riktigt recensionsex, som läsare skiter jag fullständigt i det.

GHM kostade 515kr när det släpptes i Sverige, medans RBTB kostar 639kr och har mindre låtar. Dessutom har de licens för att ha mer låtar on disk men de släpper dem som DLC istället för att tjäna mer pengar.

Man kan få Beatles för under 500:-.

Enligt prisjakt är det lägsta priset 595kr.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av Zelaxe:

Inget minus på de få låtarna som var i GH:M, där dessutom bara dryga hälften var av Metallica själva. Men här får detta spelet det även om alla låtar är av The Beatles?

Najs recension, men lite väl mycket klagande på MTV Games för att de inte kunde ge er ett riktigt recensionsex, som läsare skiter jag fullständigt i det.

GHM kostade 515kr när det släpptes i Sverige, medans RBTB kostar 639kr och har mindre låtar. Dessutom har de licens för att ha mer låtar on disk men de släpper dem som DLC istället för att tjäna mer pengar.

GH:M var ett åtaranvänt GHWT med nya låtar.

Nope. GHM hade ny gameplay motor, ny layout/HUD, nya venyer, perfekta trumm animationer osv.

RBTB har exakt samma gameplay motor som RB2. Den enda nyheten är tagen från GHWT, vilket är nedräkning efter man har pausat. Det enda som skijler RB2 och RBTB ifrån varan är grafiken och låtarna.

Tycker det är jävligt svinigt att bara ha ~45 låtar i själva spelet när de har licensen för många fler. Hade de över 60 låtar för samma pris hade jag varit nöjd, men nu mjölkar de bara efter pengar när de släpper album som DLC för 18kr låten.

Relik 📜

Tycker det är kalas att FZ tar upp MTV Games fasoner.. Kan ett såpass stort företag inte hosta upp rätt utrustning när spelet till och med finns i butikshyllorna förtjänar de en rejäl känga.
Det får i alla fall mig att fundera på om samma företag skulle ersätta mig om t.ex. mina instrument är trasiga eller om de över huvud taget har vettig kundsupport i Sverige?

Spelet verkar dock bra, alldeles för dyrt för mig bara. Har sladdade 360-gitarrer i och för sig, men man vill ju ha lite trummor och grejer med!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Wortex:

Jag hade ju blivit förbannad på dom och låtit bli att recensera skitspelet, alternativt gett det ett sämre betyg med rätt motivering ... Men sen är det kanske därför jag inte är spelrecensent. Jävla fasoner att hålla på med.

Fast att ge ett spel ett lägre betyg för att distributören snålar är ju också fel väg att gå. Tycker det var helt rätt att skriva en recension men avstå från betygsättningen, då får man reda på någorlunda mycket information om själva spelet trots allt och så får man avgöra själv om man tror det är värt att satsa på att köpa de dyrare grejerna.

/ LordDaimos

Medlem

Bra att ni inte gav ett betyg då spelet inte var fullständigt som retail, å andra sidan tycker jag inte ni ska behandla det som ett test alls utan som en preview. Var hårda mot Spelhusen.

Medlem
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Chanquad:
Skrivet av Zelaxe:

Inget minus på de få låtarna som var i GH:M, där dessutom bara dryga hälften var av Metallica själva. Men här får detta spelet det även om alla låtar är av The Beatles?

Najs recension, men lite väl mycket klagande på MTV Games för att de inte kunde ge er ett riktigt recensionsex, som läsare skiter jag fullständigt i det.

GHM kostade 515kr när det släpptes i Sverige, medans RBTB kostar 639kr och har mindre låtar. Dessutom har de licens för att ha mer låtar on disk men de släpper dem som DLC istället för att tjäna mer pengar.

Man kan få Beatles för under 500:-.

Enligt prisjakt är det lägsta priset 595kr.

Nyss var det ju 639 kr? I varje fall, det finns billigare på CD-WOW.

Medlem

Va, inge betyg??


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Tyvär inget jag skulle vilja spelndera mina pengar på, tyvär. Guitar Hero 5 däreomt kan man kanske spendera ett par kronor ifall man ska köpa ett "guitar" spel

Medlem

Tyvärr så ser det här spelet alldelles för enkelt ut för min smak och jag hittade inte "Norwegian Wood" i låtlistan


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av WaltX:

Man blir alltså tvingad att läsa hela texten framöver?

det var ett jäkla gnäll, är man intresserad av spelet i fråga så läser man väl artikeln. Svårare än så är det inte

Medlem

Att klaga på att spelet är dyrt med instrumenten är fånigt. 2199 för trummor, gitarr mic och spel är inget konstigt. Guitar Hero World Tour kostar 1999 kr för samma innehåll, minus 1 mick stativ. GH5 går inte ens att köpa inkl ett trumset, och skall vi då utgå från att man inte har något instrument från början kan vi summera:
GH 5 inkl gitarr 999 kr
Trumset 1299 kr
Mick 149 kr
Summa 2447 kr

Extra gitarr GH 699 kr
Extra gitarr RB Beatles 1099

Total summa
GH5 3146
RB Beatles 3298

Vill man dessutom ha ett micstativ till Gh5 kan vi lägga till 199 kr.

Är då RB Beatles dyrt utöver det vanliga?

Så, om det nu skall klagas på priser för instrumenten föreslår jag att ni även tar upp detta på er GH5 rescension.

Tycker ni gjort bort er i detta fall. Sura för att ni inte fick prylarna att leka med?

Medlem

Asså, egentligen är jag skitless på GH/RB, men funderar på det här mest för While My Guitar Gently Weeps, så länge den är bra frettad dvs. Men det brukar ju harmonix vara bra på.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=2KOf-aF9SHk om ni vill se "while my guitar.."

12
Skriv svar