Grin AB går i konkurs

Medlem

Har inte spelat något från GRIN faktiskt, men alltid tråkigt när drömmar tas ifrån en. Tråkigt :/

Medlem

Fan vad trist. Jag har visserligen inte spelat något riktigt bra spel som de gjort (även om jag varit sugen på GRAW), men de verkar ha haft en hel del bra idéer som de inte riktigt kunnat förverkliga.

Medlem

Tråkigt! En fin svensk utvecklare i graven.
Lyssnar fortfarande säkert varje vecka på den grymma musiken från Bandits - Phoenix Rising

Medlem

grin kanske hade gjort sitt, ett par riktigt bra lir hann dom iaf ge oss RIP


signatur

//monster

Medlem

Verkligen oroande att spelmarknaden är så skör att spelstudios välter till höger och vänster så här, medans de stora drakarna (som oftast är minst innovativa) sitter kvar och skapar trista uppföljare och skräplicenser.

Grin har ju skapat en del kvalitetsspel, även om Terminator: Salvation och Wanted var mindre lyckade (filmlicenser, blö). Själv så älskade jag båda GRAW-spelen, och som gammal Bionic Commando-fan så älskade jag även BC: Rearmed och det nyaste. Trist att man nu inte får se en bra uppföljare av samma team.

Vi får hoppas att kompetensen inte går till spillo utan används till nytta för spelmarknaden. Tackar för alla spel och lycka till i framtiden!

Grin
R.I.P.
1997-2009

Medlem

Trist! Alltid tråkigt när folk förlorar sina jobb. Jag hade verkligen sett fram emot att spela en uppföljare till Bionic Commando.

Medlem

Mycket synd. Spela nyss Bionic Commando Rearmed i lokal multiplayer och hade gärna sett en uppföljare. Mycket bra spel.

Medlem

R.I.P.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Medlem
Skrivet av toern:

Verkade vara duktiga designers men, inget spel som de gjort har fått mig att tänka "oj, det verkar kul/häftigt".

Fakiskt helt tvärtom här. Allt GRIN släppte senaste åren hade noll intresse från min sida. De två sista licenstitlarna var rent ut sagt katastrofala (Terminator ouch! Testteam kanske?).

Men (!) GRIN var en av de extremt få spelutvecklare som skapat ett spel jag blev som drogad av, Ballistics. SJUUKT ös! De som lirade det vet vad jag menar, fortfarande galet bra om än något daterat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Fy fan....... dåliga nyheter.
Ännu en bra studio upp i rök :/.

Hoppas grabbarna grus startar upp på nytt om ett tag!

Medlem
Skrivet av Aiek:

så länge det inte är dice så gör det inget för mig

Dude, du har klart rätt till din åsikt... men det har jag också!

Det där var rätt naivt och fruktansvärt korkat sagt

pöss!

Medlem
Skrivet av kebbe:

http://www.youtube.com/watch?v=oUoz27IOoPk&feature=channel_pa...

Fan vad gött! Detta skall firas med en kall Vanilla Coke och lite BF2.

rtard

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av toern:

Verkade vara duktiga designers men, inget spel som de gjort har fått mig att tänka "oj, det verkar kul/häftigt".

Fakiskt helt tvärtom här. Allt GRIN släppte senaste åren hade noll intresse från min sida. De två sista licenstitlarna var rent ut sagt katastrofala (Terminator ouch! Testteam kanske?).

Men (!) GRIN var en av de extremt få spelutvecklare som skapat ett spel jag blev som drogad av, Ballistics. SJUUKT ös! De som lirade det vet vad jag menar, fortfarande galet bra om än något daterat.

Word! ;D

Ballistics var just ett spel som var närmast omöjligt att klara, det var ju sjukt svårt! Blir sugen att installera det igen bara för att utmana mig själv.

Mer sånt! Grin kan, och är, duktiga på att tänka "utanför lådan" så att säga. Det ska man ta vara på!

Som jag sa i ovan inlägg, hoppas dom startar upp på nytt... kanske under namnet "Smile"

Medlem

gör ett sista besök hoss grin innan de stänger serven helt

http://www.grin.se/news.aspx


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

GRINs senaste produktioner bevisade att de tappat all fokus när det gäller spel, Bionic Commando, terminator och Wanted vart dödsstöten. Att de ska byta inriktning till småspel (arcade) passar nog mycket bättre, tror de kan lyckas där (under nytt namn såklart)

Inaktiv

Jag skulle vilja tacka alla fans som har hängt med oss, GRIN, genom åren. Vi gjorde spelen för er och för oss själva.

Tack till de som tyckte hade kul med BC, för det var riktigt kul att utveckla.

Medlem

Synd att dom gick i konkurs GRAW serien var bäst och kommer alltid vara bäst by by Grin

Medlem

Har icke spelat något utav grin spelen, men det är alltid tråkigt att se folk förlora jobbet.

Hoppas alla dom som arbetat där kan komma på fötter snabbt.

Medlem

Det är ju för dj-t! Spelade mkt GRAW, perfect!!!

Inaktiv

Åja, kan man inte producera något bra i längden så slutar det såhär, inget oväntat dock. Dom senaste titlarna dom spottat ut avinstalleras ganska snabbt igen.

Medlem

Fy fan gråter nästan! GRAW 1&2 och Bionic spelen var suveräna! Spelar om Graw 1 hela tiden, snuskigt härlig känsla! Inte många spel som når upp i den kvaliten längre..

Dice? De kunde fan gått i graven istället.. Det enda bra de levererat är ju 1942 och det halvbra spelet Mirrors Edge sen att de sålde sig till djävulen och gjorde bad company pc exklusivt fick mig ju inte att gilla dem mer precis..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag tror att dem expandera förmycket. Funkade dock bra tills krisen kom men när den kom gick det inte lika bra.

Medlem

Trist, jag gillade verkligen Bionic Commando, både Rearmed och nya, samt det jag hörde av t.ex. Bo och Simon Wiklund i Capcoms BC-podcast var både roligt och intressant. Förhoppningsvis så kommer de gå över till andra spelfirmor (varför inte liksom?) och fortsätta med det de gör bra!


signatur
Medlem

Undrar när nästa spel studio kommer att stänga.
Det kommer säkert fler spel studio att göra.
Bits Studios I England har stängd också men det var länge sen.
De flesta stänger deras hemsida och server också, det skulle vara bra om de inte stängde deras webbsida.

Medlem

Förstår inte att så många säger "tråkigt" "RIP" etc. Om det verkligen var 80% som tyckte det var så pass bra på att göra spel så hade förmodligen lika många köpt spelet av alla gejmers och då hade dom aldrig gått i KK. Så hur synd tycker ni verkligen det var ?

Inaktiv

Inga storslagna spel tycker jag. Kanske är dags att gå ner om man gör två spel på kort tid som får en massa kritik.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av DreadX:

inget att grina över

Hahaha!

---

Tragiskt med internet, så fort någonting gått i graven ska alla sitta och spamma

RIP
R.I.P
Rip
--<-<@
Rest In Peace

Tycker ni att ni hedrar genom att skriva rip i ett forum? Visa vördnad/respekt genom en aktiv handling istället för att klottra ner mitt vackra forum.

Hälsningar Albert.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Skriv svar