Demo av Batman: Arkham Asylum släppt

Inaktiv
Skrivet av dmon:

Dock gillade jag inte fightning stilen, föredrar wolverine origins över detta när det gäller liknande spel.

Är också ett Wolverine fan, det spelet är riktigt skoj. Inte hunnit testa Batman ännu.

Medlem

Demot var riktigt skoj tycker jag. Förbeställde spelet efter jag testat demot.

Testade aldrig PC versionen, men när man spelade 360 versionen så kändes kontrollerna väldigt bra för mig där i varje fall. Tredjeperson spel brukar kännas bäst med handkontroll av någon anledning.

Inaktiv

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Vägrar köpa ett spel där de avaktiverar effekter för ett grafikkort men inte det andra, nej tack.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Vägrar köpa ett spel där de avaktiverar effekter för ett grafikkort men inte det andra, nej tack.

Vilka effekter är avaktiverade?

Medlem
Skrivet av Buio:

Vilka effekter är avaktiverade?

PhysX, AA..

Detta spel är bra reklam för nvidia.


signatur
Medlem

Jag gillar FZ:s torrentar, tankade i 9,5 MB/s Hoppas nu spelet är lika bra som alla säger oxå

Medlem

Gillar Batman på film (speciellt Christian Bale) men Batman som spel?? Aldrig i livet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Super, se upp gothic scum!

Jyu
Medlem

Rätt kort demo med tanke på att det ligger på 2gb.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Buio:

Vilka effekter är avaktiverade?

PhysX, AA..

Detta spel är bra reklam för nvidia.

PhysX är ju inget som fungerar på ATI-kort, men om de bara har AA för NVidia kort är det en annan sak. Sunkigt i så fall.

Medlem
Skrivet av Buio:

PhysX är ju inget som fungerar på ATI-kort, men om de bara har AA för NVidia kort är det en annan sak. Sunkigt i så fall.

Ja, det är rätt många spel som har AA-stöd för just nvidia men inte för ATI tyvärr.. ATI borde ta sig i kragen.. På senare tid har det ju även blivit mer spel som inte har stöd för AA överhuvudtaget, trist att utvecklings går bakåt.


signatur
Inaktiv

Får hoppas Win7/DX11 tar fart så vi kan få se öppna GPU lösningar för fysik också.

Medlem

Jag håller på att tanka demot nu, hoppas det är så bra som alla säger
Bra speed i alla fall!
920kb/s klart på en halvtimme

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Buio:

PhysX är ju inget som fungerar på ATI-kort, men om de bara har AA för NVidia kort är det en annan sak. Sunkigt i så fall.

Ja, det är rätt många spel som har AA-stöd för just nvidia men inte för ATI tyvärr.. ATI borde ta sig i kragen.. På senare tid har det ju även blivit mer spel som inte har stöd för AA överhuvudtaget, trist att utvecklings går bakåt.

Kan du nämna något spel som enbart har stöd för AA åt Nvidia-kort?

Och att Physx är exklusivt till Nvidia är för att det är dem som utvecklar det hela.

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Jag håller på att tanka demot nu, hoppas det är så bra som alla säger
Bra speed i alla fall!
920kb/s klart på en halvtimme

Haha skryta med 920kb/s, det var något nytt det!

Gillade demot starkt på PS3, blir nog ett köp när det är lite billigare.


signatur

En styck signatur.

Medlem

förvånad över hur bra spelet(demot) var haha 920 :> jag laddade ner i massor av mb/sec och laddade upp 8mb/sec på torrenten några timmar.
tycker att dom ska öppna upp physX det har fått bra fäste på spelmarknaden att låta ATI använda det gynnar ju oss i alla fall

Medlem
Skrivet av redmac:

Precis som jag förutsåg, spelet är riktigt kul. Men det som gör mig mest imponerad är stämningen, regin, kameraarbetet samt röstskådespeleriet. Riktigt bra. Man får lite Bioshock vibbar vilket inte är fel. CE here I come.

Var hade du tänkt inhandla CE? Hittar inga vettiga affärer för det i sverige, och inga vettiga att importera från heller.


signatur

Videomupp

Medlem

Underbart demo både snyggt och kul Givet köp i September

Det ska bli intressant att se hur demon är till 360. Har sett fram emot spelet länge och har höga förväntningar på det. Men det jag har sett av spelet hittills verkar riktigt najs.


signatur

ISgtVishnuI - The true God of gaming!

Medlem

Jag gillad demot. Det var lite kort.

Funderar på varför dom inte kunde lägga in den delen där Batman får fast Jokern i början.

Jag kunde köra spelet på högsta utom PhysX, AA så klart. Fast min dator är 3 år gammal. spelat laggade inte något.

Tidigare så laggade datorn men sedan jag dammsugade rent den och installerade ett nytt grafikkort kan jag köra Tomb Raider Underworld på högsta.

Medlem

Testade detta på PS3:an, riktigt trevligt. Iom att man inte har några distans vapen (förutom bataranger) så blir striderna intressanta när fångarna beväpnar sig. Blir ett köp när lönen kommer.
Bra speed från bittorret som vanligt (8.5 MB/sek)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Ett tips du kan hitta fakta om The Ridler i början. Ta dig bara in genom ventilationstrumman i börjar och följ den hela vägen.

Inaktiv

Synd att spelet spelar sig själv.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Skrivet av Joumbla:

Ett tips du kan hitta fakta om The Ridler i början. Ta dig bara in genom ventilationstrumman i börjar och följ den hela vägen.

eller i

en ventilations trumma i rummet med galningen som har en fast spänd i en stol


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Robboy:

tycker att dom ska öppna upp physX det har fått bra fäste på spelmarknaden att låta ATI använda det gynnar ju oss i alla fall

Nvidia har erbjudit AMD/ATI att använda PhysX, men de tackade nej. Troligen för att de inte vill att PhysX ska bli större än Havok.

Medlem

Snyggt och bra stämning men gameplay var ju katastrofalt dåligt!

Konsolvarning å det grövsta - bara en massa tokklickande i fajterna och feta färgglada ikoner över lösningarna till alla "pussel"...

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av redmac:

Precis som jag förutsåg, spelet är riktigt kul. Men det som gör mig mest imponerad är stämningen, regin, kameraarbetet samt röstskådespeleriet. Riktigt bra. Man får lite Bioshock vibbar vilket inte är fel. CE here I come.

Var hade du tänkt inhandla CE? Hittar inga vettiga affärer för det i sverige, och inga vettiga att importera från heller.

Vet inte om du tycker game i England är vettiga men där går det att boka CE. Dessutom får man extra saker när man bokar.

http://www.game.co.uk/PS3/~r341699/Batman-Arkham-Asylum-Colle...

Eller från play.com

http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/9663559/Batman-Arkh...

Men som sagt, vet inte om du anser dem vettiga. Jag tycker iaf man får Ce för ett bra pris plus extra bonus saker på köpet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=luSAnouAFJs

Physx and No Physx Comparison [HD]


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av BlueToxic:

Nvidia har erbjudit AMD/ATI att använda PhysX, men de tackade nej. Troligen för att de inte vill att PhysX ska bli större än Havok.

Havok är ägt av Intel, och AMD har absolut inget intresse i det på sådant sätt.

Däremot har Havok insett att det får svårt om fysik på GPU får fotfäste och de ligger efter och inte har något alternativ. Därför har Havok visat lite demos nu igen på ATI-GPU (Havok visade fysik på NVidia GPU för flera år sedan, innan Intel köpte Havok).

Det som kan öppna för alternativ är DX11 och Compute Shader om det är tillräckligt bra för fysik på GPU.

Eftersom Havok är ägt av Intel, och Intel har Larrabee på gång så tror jag faktiskt att de inte är så superintresserade av att göra GPU-fysik som fungerar bra på ATI.

Skriv svar