Funderingar kring Oblivion

Medlem
Funderingar kring Oblivion

Hej

Har nu haft min PS3:a ett tag, och jag är väldigt nöjd

Har bara en fundering.

Skrev tidigare en tråd om huruvida det går att använda en halvtaskig tjock tv, fick svar att det gick, och har själv upplevt att så är fallet.

Idag köpte jag The Elder Scrolls IV Oblivion, och det har inte varit några jätteproblem, men ibland när jag sveper kameran över vissa områden så hackar det eller så blir kamerarörelsen lite seg.

Hur mycket av det beror på TV:n. Skulle spelet flyta på bättre med en bättre TV?

Kan ju lika gärna ta en fråga om världskartan i spelet också, går det verkligen inte att zooma in och ut, med tanke på att rutan är så liten så är det lite drygt och svepa fram och tillbaka över kartan.

Kom på en till grej, jag köpte Oblivion begagnat, enligt fodralet så är det GOTY Edition, men det känns som att skivan inte är GOTY, men jag kanske ha fel.

GOTY Edition fodralet är ju svart istället för brunt, ska skivan då också vara svart? Bör det vara en indikation att det är GOTY i menyn?

Medlem

Att du får FPS drops när du vrider runt kameran vid lite större ställen eller öppna landskap är inte en omöjlighet och skulle inte bli bättre om du så lade ner 100 miljoner på en tv.

Edit: Springer man snabbare om man har dyrare kalsonger?

Medlem

Angående GOTY: Kan du spela tilläggen så är det nog en GOTY-skiva

Sen är det som Kawazu säger, det är på grund av att det är så stora miljöer som gör så att det blir lite FPS-drops då och då när det händer mycket på skärmen... Det är inget problem med din tv!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Angående GOTY: Kan du spela tilläggen så är det nog en GOTY-skiva

Sen är det som Kawazu säger, det är på grund av att det är så stora miljöer som gör så att det blir lite FPS-drops då och då när det händer mycket på skärmen... Det är inget problem med din tv!

Gick till butiken idag, och mycket riktigt så hade jag av misstag fått fel skiva.

Men det blev fixat med ett snabbt byte

Då får jag helt enkelt leva med det, dock så upplevde jag det ibland när jag sprang runt i de trånga grottorna i början, när det knappt hände någonting på skärmen.

1
Skriv svar