Killzone 2 tråden

Medlem

Måste säga att jag blev besviken på hur krångligt spelet var i MP om man skulle vara ett gäng och spela.

När man är i samma lag så kan man bara prata med varandra om man är nära varandra. För att kunna prata över hela planen så måste man skapa en grupp. Sedan kan man inte parata med motståndarna om tex en kompis hamnar där. Sedan kan man inte ändra inställningar i MP när man väl skapat en server. Utan man måste gå ut från servern, skapa en ny med nya inställningar. vilket är synd och irriterande. Rolle och funnx vet vad jag pratar om. Vi spelade idag en stund. VÄLDIGT SYND...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

nu kommer alla komma och säga "omg!11!, redmac sa något negativt om ps3.. omg!1!!1

förresten så är inte jag heller så sugen på mp. för det första ingen cover-funktion

Medlem
Skrivet av Zamuz:

nu kommer alla komma och säga "omg!11!, redmac sa något negativt om ps3.. omg!1!!1

Hahaha!

Tänkte precis samma sak.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Två ord : Helt Underbart

Medlem

Har spelat det relativt lite sen jag fick hem det tack vare Dawn of War 2, men jag är inte sådär helsåld so far. Bara lirat SP dock, det är coolt och maffigt, men jag har nog inte kommit in i styrningen riktigt då den är lite egen som sagt

Gillar dock att man är del i något enormt. Man är inte den ledande kraften, men blir medsvept i den så att säga.


signatur

Videomupp

Medlem

Alltså, det här spelet blir bara bättre och bättre för varje match i MP. Jag blir mer och mer imponerad för varje minut jag spelar. Det är så otroligt välgjort, det är så otroligt bra.

I början när jag spelade MP tänkte jag "meh" men sen när man väl kommer in i det och kommer upp i rankerna så man får spela på servrar med de stora grabbarna så blir det så otroligt bra och så otroligt mångsidigt. Jag är djupt imponerad och jag tvekar på att jag kommer lämna detta lir på väldigt länge, CoD4 åker upp på hyllan nu iaf.

Mina stats;

http://killzone.com/kz/mykillzone.psml?kz_user_id=isbjoernFRO...

lägg till isbjoernFROMHELL om ni vill lira!


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av redmac:

Måste säga att jag blev besviken på hur krångligt spelet var i MP om man skulle vara ett gäng och spela.

När man är i samma lag så kan man bara prata med varandra om man är nära varandra. För att kunna prata över hela planen så måste man skapa en grupp. Sedan kan man inte parata med motståndarna om tex en kompis hamnar där. Sedan kan man inte ändra inställningar i MP när man väl skapat en server. Utan man måste gå ut från servern, skapa en ny med nya inställningar. vilket är synd och irriterande. Rolle och funnx vet vad jag pratar om. Vi spelade idag en stund. VÄLDIGT SYND...

Jag håller med, spelet motarbetar en lite när man vill spela med polare. När jag och Rolle lira igår kom vi in på en server som tvingade en att ta auto team join. Att vi hade varandra som friends sket den i och det va bara tur om vi hammnade i samma lag eftersom det inte heller går att byta sida när man väl blivit tilldelat en.
När vi sedan bytte till en server som tillät att man valde sida så gick det ju bra.

Jag tycker det är bra att man skapar en squad och så pratar man bara med varandra. Gillar oftast inte global chat, för mycke ungar som skriker eller språk man ändå inte fattar och folk som bara brusar.
Önskar nästan det fanns en option som muta alla utom mina friends att ta till ibland ist för att man ska behöva sitta och muta större delen av spelarna en och en.

Vore bra om man kunde joina ett game som en squad också så slipper man problemet att vissa inte kommer in för servern blir full.

Medlem
Skrivet av redmac:

Måste säga att jag blev besviken på hur krångligt spelet var i MP om man skulle vara ett gäng och spela.

När man är i samma lag så kan man bara prata med varandra om man är nära varandra. För att kunna prata över hela planen så måste man skapa en grupp. Sedan kan man inte parata med motståndarna om tex en kompis hamnar där. Sedan kan man inte ändra inställningar i MP när man väl skapat en server. Utan man måste gå ut från servern, skapa en ny med nya inställningar. vilket är synd och irriterande. Rolle och funnx vet vad jag pratar om. Vi spelade idag en stund. VÄLDIGT SYND...

Sånt går väl att fixa i efterhand med uppdateringar ?

Inaktiv

kopte det idag i en import butik i akihabara ..
en annan japan kopte ett ex sekunderna innan mig, han plockade det fran hyllan framfor nasan pa mig .. tur for honom att det fanns ett till ex!

valdigt bra fps ..

Medlem

efter drygt lite mer än 5 timmars online spelande samanlagt så känns ju spelet suveränt förutom några extremt jobbiga grejer vad det gäller att joina kompisar osv - att då matchen börjar om så är chansen stor att man hamnar i fel lag osv...

annars nu så har man börjat lära sig styrningen å grejer riktigt skoj


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

heh.. blir roligare senare när man låst upp mer klasser o sånt,just nu ere skit kul va riktigt kul o köra!,vi får köra ida igen xiked

Medlem

Körde MP i någon timme idag, ett av dom bästa MP spel som jag har kört på ett bra tag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Körde MP i någon timme idag, ett av dom bästa MP spel som jag har kört på ett bra tag.

Nice va me o kör ikväll me oss kanske da : )

Medlem

Adda mig grabbar jag vill vara med "BlackBurn89"

_78
Medlem

Lirat en del mp nu och spelet känns riktigt lovande. Men jag upplever det som väldigt tyst? Jag hör inga fotsteg, inget rassel ifrån utrustning, man hör inte fok runt omkring osv...
Vet inte om problemet ligger hos mig eller inte så jag vore tacksam för lite utav era åsikter om ljudet..


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av FunnX:

heh.. blir roligare senare när man låst upp mer klasser o sånt,just nu ere skit kul va riktigt kul o köra!,vi får köra ida igen xiked

hehe, jo då, här ska det spelas i helgen. SKa bli bra på att sikta

Skrivet av Tassel:
Skrivet av Zamuz:

nu kommer alla komma och säga "omg!11!, redmac sa något negativt om ps3.. omg!1!!1

Hahaha!

Tänkte precis samma sak.

vad roliga ni får vara då

Skrivet av ZUJ:

Sånt går väl att fixa i efterhand med uppdateringar ?

Jag hoppas verkligen det! Hoppas de tar mina åsikter som delas av många och verkligen försöker fixa det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

har kommigt en liten patch nu 1.11 - någon som vet vad den gör?

EDIT: vad jag lyckats hitta på diverse forum är att den 16mb patchen (1.11) ska typ ha tagit bort online bottar eller något liknande för att folk har utnytjat dom för att ranka snabbt osv.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

ptr
Medlem

ehm, borde inte det varit typ 1.01? Eller har det kommit en 1.1 patch också?

Medlem
Skrivet av ptr:

ehm, borde inte det varit typ 1.01? Eller har det kommit en 1.1 patch också?

nopp.... detta var första patchen som har kommigt 1.11.... kan däremot varit så att de patchade spelet innan det gick gold. å därför har det varit patchat sedan det släpptes.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

S_Z
Medlem

Har kört ett tag nu (bara SP) och måste säga att jag tycker det är riktigt riktigt bra. Grafik/design är ypperlig och härlig känsla i vapenena.

Dock finns det en del saker som jag tycker förstör en annars mycket bra SP upplevelse.

*För det första, jag kör på Veteran och jag tycker att fienden kan ta för mycket skada. Jag har inget emot att det är svårt men känns mindre realistiskt att köra flera små skurar rak i ansiktet utan att de dör. Speciellt med tanke på att man själv blir dödad på ögonblicket när någon av dem lyckas ta sig fram och sticka kniven i en...

Tycker inte att de kunde ta så mycket i demot så jag antar att de tål mer mer ju svårare inställning man har. Tycker det är trist att de löst det så. Hade hellre sett att fienden bara blir bättre på att sikta och att man själv tål mindre osv.

*Fienden verkar se än lite för enkelt. Hade gärna velat kunna göra lite fler överraskningsanfall.

*Det som stör mig överlägset mest dock är den där AI kompanjonen man släpar runt på. Vi skall föreställa någon elitstryka men det där puckot springer ju och blir "dödat" hela tiden. Fiende AI är riktigt bra tycker jag. Tar skydd, kör "suppressing fire", bra på att kasta granater mm. Min elitsoldat polare gör dock inget annat än ställer till det för sig själv. "Help...sev, im dieing"...Arghhh så trött på han.

Skall man ha en medhjälpare AI i ett spel skall de vara till någon nytta annars förstör de bara...

Medlem
Skrivet av FunnX:
Skrivet av Night Hawk:

Körde MP i någon timme idag, ett av dom bästa MP spel som jag har kört på ett bra tag.

Nice va me o kör ikväll me oss kanske da : )

Jag vill gärna vara med och spela, har headset med.
PsnID: Vidstrom

Medlem
Skrivet av Bad ash:
Skrivet av FunnX:
Skrivet av Night Hawk:

Körde MP i någon timme idag, ett av dom bästa MP spel som jag har kört på ett bra tag.

Nice va me o kör ikväll me oss kanske da : )

Jag vill gärna vara med och spela, har headset med.
PsnID: Vidstrom

Alla som vill lira ba adda mig o joina mitt game ja o redmac brukar köra : )

Medlem

Vad har du för PsnID?

Medlem
Skrivet av Bad ash:

Vad har du för PsnID?

Funnx

Medlem

Addar dig ja med FunnX, har dock inget headset än, bara haft ps3 i 3 dar så


signatur

The cake is a lie...

Inaktiv
Skrivet av S_Z:

Har kört ett tag nu (bara SP) och måste säga att jag tycker det är riktigt riktigt bra. Grafik/design är ypperlig och härlig känsla i vapenena.

Dock finns det en del saker som jag tycker förstör en annars mycket bra SP upplevelse.

*För det första, jag kör på Veteran och jag tycker att fienden kan ta för mycket skada. Jag har inget emot att det är svårt men känns mindre realistiskt att köra flera små skurar rak i ansiktet utan att de dör. Speciellt med tanke på att man själv blir dödad på ögonblicket när någon av dem lyckas ta sig fram och sticka kniven i en...

Tycker inte att de kunde ta så mycket i demot så jag antar att de tål mer mer ju svårare inställning man har. Tycker det är trist att de löst det så. Hade hellre sett att fienden bara blir bättre på att sikta och att man själv tål mindre osv.

*Fienden verkar se än lite för enkelt. Hade gärna velat kunna göra lite fler överraskningsanfall.

*Det som stör mig överlägset mest dock är den där AI kompanjonen man släpar runt på. Vi skall föreställa någon elitstryka men det där puckot springer ju och blir "dödat" hela tiden. Fiende AI är riktigt bra tycker jag. Tar skydd, kör "suppressing fire", bra på att kasta granater mm. Min elitsoldat polare gör dock inget annat än ställer till det för sig själv. "Help...sev, im dieing"...Arghhh så trött på han.

Skall man ha en medhjälpare AI i ett spel skall de vara till någon nytta annars förstör de bara...

Hehe nä dom gör tyvärr ingen nytta, bara ställer till det.

Känner mig som en farsa med dom dårarna on the battlefield.

Men annars äger Killzone allt jag spelat på PS3'an so far.

Börjat komma igång med online delen är lite rädd att jag redan är på slutet av SP delen så jag snålar lite.

Medlem

Har inget headset heller har inte pallar slösa 400 kr på en liten mick.. önskar man kunde köpa ett headset me mick på

Medlem

En 9 min body count video från mig
Hade ganska oflyt dock.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

En 9 min body count video från mig
Hade ganska oflyt dock.

https://www.youtube.com/embed/gADmdH0pfVk

va använder du för att spela in har dratt massor me snygga grejjer som ja vill lägga upp

Medlem

Tyckte MP var "meh" i början. Men nu när folk börjar unlocka classer mm. Så är det fan underbart =D

Saknar bara vänner/clan att lira med
finns på psnID: Little_Andersson


signatur

Bara gör det.

Skriv svar