Inaktiv
mediaserver

vill bara tipsa om en ny mediaserver till ps3an som e väldigt bra.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

1.nätverkskabel mellan ps3 och pc
2.starta mediaservern
2.tanka en mkv film eller något 720p 1080,dvdr iso,avi whatever...
dela ut mapparna ni vill ps3an ska hitta i ps3mediaserver.
sätt dig i soffan o gå in på ps3ans video/ps3server.
klicka på filen.

titta o njut...

Medlem

Hmm Ska testas när jag kommer hem från jobbet.
Tack för tipset!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Så, kan man streama MKV filer utan att konvertera om dem med program såsom MKV2VOB? Är det några andra skillnader mellan detta och Tveristy som jag tycker är lika smidigt som denna enligt din beskrivning?


signatur

Videomupp

Inaktiv

man behöver inte konvertera något.
det funkar direkt man behöver inte ställa in massa grejer
sen uppdateras mappar o skit direkt inte sitta o scanna 20min
den läser ur vissa rararkiv tror jag och mer e på gång..

testa vet jag du kommer kasta Tveristy i trashcan

Medlem

Fast om den tar MKV filen (har för mig att PS3 inte kan läsa detta, därför man konverterar) så måste den väl konvertera medans det streamar, tar inte det ganska mycket från datorn då?

Ska testa det deffo och se ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv

jo det tar lite cpu powa fast har man en hyffsad dator funkar det nog ok.
tror man klarar sig med en p4 runt 3000mhz med lite tur

den streemar även iso etc om man har kass dator

Medlem

Krävs en lite kraftigare c2d för att trancecode:a 1080p men i övrigt funkar det helt effeing perfekt. Stort plus att den kan köra dvd:er i .iso/img-format med valmöjligheter för ljud och undertext. MVG!

Inaktiv

detta kanske blir min xbmx dödare om dom kommer att jobba på att den kan läsa i rararkiv.
jag har blivit så lat med xbmc orkar inte packa upp filer

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Krävs en lite kraftigare c2d för att trancecode:a 1080p men i övrigt funkar det helt effeing perfekt. Stort plus att den kan köra dvd:er i .iso/img-format med valmöjligheter för ljud och undertext. MVG!

Bara det gör det värt en test isåfall!


signatur

Videomupp

Medlem

Jäklar vad smidigt det var! Ska testa MKV 720p material senare ikväll... fasen behövde ju bara starta PS3:an så var det klart


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

jo den e kanon

datorn fick jobba lite nyss..
jag streemade en 1080p rip o frugan lirade sacred1 på datorn samtidigt.
fungerade över förväntan helt perfekt.
märktes inte på filmen att hon lirade.
Xeon E3110 = E8400

Medlem

Min MKV 720p film gick inte bra att spela upp, börjar lagga apa efter c:a 1½ minut, kör iofs på WiFi (54mbit), så det kan ju vara problemet. Har inte riktigt tid att labba så mycket med det nu. Ska testa att dra en patchkabel direkt till ps3:an från routern (gigabit).

CPU ligger på c:a 80% load (amd x2 6000+, 2 gig ram) så det är inge problem. Dock så går cachen upp på fullt i PS3Mediaserver programmet, men det är väl bara att den har cachen laddad för att skicka?

Vanlig divx fungerar 100% klockrent

Edit:

Aha läste precis i faq http://korturl.se/xeot att det antagligen beror på nätverket. Men som sagt orkar inte kolla på det idag.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

hd film + trådlöst funkar inte bra o streema.
buffrar o har sig..

hittade detta på sidan.

i'm currently transcoding in real-time and no quality loss, 1080p mkv files. The drawback is the high bitrate your network must support: with the default settings, specific scenes with a lot of details (e.g.: zoom on a newspaper article) can have bitrates near 100mb/s, so gigabit is maybe useful.
The fact is, in order to see HD videos it's better to have an ethernet wired PS3 !

Medlem

Hehe, som jag precis editerade in ovan:

Aha läste precis i faq http://korturl.se/xeot att det antagligen beror på nätverket. Men som sagt orkar inte kolla på det idag.

Ska testa dra en nätverkskabel direkt till den, om det funkar stabilt så får jag nog dra en permanent till PS3:an


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

hehe jag vet att du kommer göra det

kan dom bara få igång läsa ur rarfiler så åker gamla xboxen ut.

funderar på donera en slant

Medlem

Fråga som är relaterad till problemet, vad har PS3an för hastighet på sitt wifi? Har en N-300 router, och en bra adater till min dator men PS3an vill inte palla med samma tryck Klarar den bara 54?


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Fråga som är relaterad till problemet, vad har PS3an för hastighet på sitt wifi? Har en N-300 router, och en bra adater till min dator men PS3an vill inte palla med samma tryck Klarar den bara 54?

tror det snabba trådlösa kom efter ps3an kom ut så den e nog bara 54 fast inte 100% säker.

Medlem
Skrivet av fiende:
Skrivet av WildThing:

Fråga som är relaterad till problemet, vad har PS3an för hastighet på sitt wifi? Har en N-300 router, och en bra adater till min dator men PS3an vill inte palla med samma tryck Klarar den bara 54?

tror det snabba trådlösa kom efter ps3an kom ut så den e nog bara 54 fast inte 100% säker.

Stämmer. Dock tror jag inte att N-specifikation är tillräcklig då du aldrig kommer upp i full hastighet med trådlöst oavsett hur bra täckning du har.

Medlem

Fy fan vad nice. Så jäkla trött på TVersity som funkar lite som det själv känner för och tar evigheter att uppdatera

Ska testa det här så fort jag kan, blir väl nästa år

Medlem

Det är ju så jäkla nice program alltså! (har ej testat kabel ännu (hittar inte min långa))

Appropå WiFi, Eftersom N-draft WiFi inte är en standard (därav draft) så behöver man ha matchande WiFi kort och router (typ D-link eller Linksys). Det är därför inga laptops eller konsoller har snabbare än 54mbit. Sen är ju 54mbit den teoretiska maxprestandan


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

kul att ni gillade programet!

hatade tversety mitt brukade lägga av efter 1vecka sen hittade inte ps3an det mer instalerade om o hade mig till ingen nytta kollade i tjänster,brandväggar o massa annat men den vägade hitta det..

btw någon som känner till någon förgrening för nätvekskablar.

har en kabel jag flyttar mellan xbox och ps3 men har bara igång en av dom i taget.finns det inte någon förgrening typ ser ut såhär --< man kan köpa.

Medlem

Testat mitt 720p material över tråd.
Funkar bra att spela upp, men det är problem (antagligen med programmet eller min dator) när man ska "spola".
Trycker på fyrkanten på ps3 kontrollen för att få upp rutor som man kan hoppa till (för att "spola").
Uppspelningen upphör när jag ska köra vidare på mkv filen men inte på vanliga avi filer.

Har inte testat beta versionen dock.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

mjo kan vara svårt att spola då den samtidigt packar upp mkv till annat format sen ska den spola med.
mer cpu krävs nog då.

Medlem

Äntligen tack! Ska prova om några timmar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har kört med detta ett tag nu och jag måste först tacka för tipset! Blev av med min HTPC för ett tag sedan så detta är guld!

Programmet har funkat hur bra som helst till största delen. Ibland kan det dock bli lite problem med att spola osv. Sen funkar inte vissa .avi-filer för mig (de flesta funkar dock).
Men annars är det hur klockrent som helst!

Tack än en gång för tipset

Medlem

"Fiende", bli inte rädd nu... MEN JAG ÄLSKAR FAN DIG!!!
Har inte fått TVersity att fungera innan men detta funkade direkt!
TACKAR FÖR TIPSET!!!!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Inaktiv

kram kram
:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Medlem

Någon som vet någon bra linux dist till ps3:an med något bra mediacenter program? Vill kunna köra USB tv-kort till PS3:an

Inaktiv

dom flesta kör med unbuntu eller vad det heter har jag sett..

Medlem

Ubuntu. Men fungerar detta programmet till linux också? Genom Wine?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

12
Skriv svar