Theatre of War 2, i klass med MoW om inte mer Realism

Medlem
Theatre of War 2, i klass med MoW om inte mer Realism

Folk som letar förbryllat efter realistiska RTS spel kommer att ha en hel del att stå i framöver. Förutom det super fantastiska Men of War som är nämnt i en tråd här redan, kommer nu Theatre of War 2 som sägs vara ännu mer realistiskt, båda från samma ryska utgivare 1C. Spelet tar plats i afrika under andra världskriget.

Vi har Öst att tacka för mycket vad gäller realism och simulatorer , det mesta kommer därifrån så som Lock on , IL2 sturmovik med mera gobitar & legender. 8)

: Theatre of War 2 :

Citat:

* House to house urban combat
* Animated hand-to-hand fighting
* Anti-air vehicles and stationary anti-aircraft mounts to control
* Smoke screens
* Different types of trenches, sand bags, road blocks and barbed wire emplacements are now available (to defending units only) and can be placed by the player before the battle starts
* Advanced unit formations control
* Improved soldier A.I. (e.g. soldiers will independently search for cover and share heavy weapons ammo)
* Improved complex infantry damage system
* New advanced visual spotting system accounts for observation angles and smoke screens
* Online Game Server Browser
* Improved visuals and sound, with new soldier and vehicle models, new sounds and music, and all new explosion effects and animations.
* 15 missions in three campaigns ? German, American and British - including famous battles such as Kasserine Pass, Sidi Bou Zid, Sbeitla and Tebessa.
* Mission Editor to create your own scenarios
* Interactive Tactical Battle Map
* Over 50 different vehicle types
* Over 30 new unique buildings

Vad som främst skiljer detta mot Men of War är att det är en helt annorlunda motor, dessutom fokuserar dem även på realistiska avstånd, nu skjuter du inte folk på 100 meter med tanks.(vanligtvis, du kan ju köra fram om du har lust, men du lär bli ägd):up:

: Hemsida :

http://www.battlefront.com/index.php?option=com_content&task=...

: Bilder :

http://www.battlefront.com/index.php?option=com_content&task=...

: Videos :

Medlem

tycker detta inte ser lika bra ut som mow

Medlem

Tror inte deras fysik motor är lika complex som Men of War , men de har definitivt snyggare och mer modern spel motor samt minst lika mycket fokus på realism om inte mer.

Många som whinade på avstånden i Men of War borde se åt detta hållet iaf, Theatre of War simulerar mer realistiska avstånd.

Medlem
Skrivet av Alesi09:

tycker detta inte ser lika bra ut som mow

Du har rätt, det ser MYCKET bättre ut!


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tror inte deras fysik motor är lika complex som Men of War , men de har definitivt snyggare och mer modern spel motor samt minst lika mycket fokus på realism om inte mer.

Många som whinade på avstånden i Men of War borde se åt detta hållet iaf, Theatre of War simulerar mer realistiska avstånd.

Då tror du nog fel. De har en komplex fysikmotor. Du kan till och med se exakt var en skott träffat på en stridsvagn. Detta spel kommer vara bättre på alla plan.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:
Skrivet av zauii89:

Tror inte deras fysik motor är lika complex som Men of War , men de har definitivt snyggare och mer modern spel motor samt minst lika mycket fokus på realism om inte mer.

Många som whinade på avstånden i Men of War borde se åt detta hållet iaf, Theatre of War simulerar mer realistiska avstånd.

Då tror du nog fel. De har en komplex fysikmotor. Du kan till och med se exakt var en skott träffat på en stridsvagn. Detta spel kommer vara bättre på alla plan.

Kan du göra i Men of War också.
Tror nog det blir svårt för dem att slå den enorma realismen Men of War har i sin simulering av projektiler, de må ha icke verkliga avstånd men att säga att Men of War är arkadigt är dålig stil.

Company of Heroes där har du ARKAD och Icke realism.

Medlem

Jaha för att jag tycker det är arkadig stil då är det DÅLIG stil? Jag kan gå in på detaljer som gör att jag tycker MoW är arkadigt, men frågan är om man orkar för folk verkar ju inte begripa ändå.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Nja, jag har prövat både Theatre of war 1 och Combat Mission Shock Force. Båda två är helt ok spel men det är mycket mer krångligare och mer åt nummer och statistik som avgör striderna. i MoW så kan t.ex en liten SMG squad ta ut en stormtrooper squad på flera olika sätt. depending on how you control them etc etc. I ToW eller CMSF så är det mest åt statistik eller vem som sitter i bäst cover

Kanske så kan ToW 2 bli ett bra spel...Men jag tror inte det kommer bli bättre än MoW

Medlem
Skrivet av Emetic:

Jaha för att jag tycker det är arkadig stil då är det DÅLIG stil? Jag kan gå in på detaljer som gör att jag tycker MoW är arkadigt, men frågan är om man orkar för folk verkar ju inte begripa ändå.

Nej men frågan är hur svårflörttad du är egentligen? Finns säkert folk som säger tex att IL2 sturmovik eller Red Orchestra är arkad också men dem borde väl undersökas grundligt. 8)

Men om MoW är arkadigt för dig, då undrar jag var Company of Heroes står för dig?

Medlem

Det ligger i arkadfacket. Bra ljud, bra grafik, men resten är inte så lyckat.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Ska skaffa båda, de verkar komplettera varandra rätt bra.

Medlem

Efter att ha testat ryska demot måste jag säga "Nja". Det glädjer mig att de förenklat kontrollerna sedan Faces of War. Inte längre en massa flikar med olika kommandon för att göra saker, så det är mycket, mycket enklare för multiplayer, men det är fortfarande för korta avstånd med både skytte och hur långt man ser, i mina ögon.

Förbättrad AI också, vilket var trevligt att se, så det är definitivt en bra putsning av orginalmotorn.

Inaktiv

Det såg gött ut:P

Medlem

Jösses, var det inte Theatre of War som utvecklades så länge och släpptes inte för så länge sen?

Medlem
Skrivet av mullins:

Jösses, var det inte Theatre of War som utvecklades så länge och släpptes inte för så länge sen?

Nope,

Vene vilket spel du tänker på, finns väldigt få strategi spel som når klassen av realism som denna och Men of War.

Finns ju ett spel som heter Codename Panzers Cold War dock som är lite mer som Company of Heroes och arkad , dock har det ju inte släppts ännu. (är med i closed betan på det)

Medlem

Då väntar jag hellre på Combat Mission: Normandy. Combat Mission-serien. Det är grejer det, vad gäller realism

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Då väntar jag hellre på Combat Mission: Normandy. Combat Mission-serien. Det är grejer det, vad gäller realism

Samma utvecklare som gör Theater of War 2 ....

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Inkompetent:

Då väntar jag hellre på Combat Mission: Normandy. Combat Mission-serien. Det är grejer det, vad gäller realism

Samma utvecklare som gör Theater of War 2 ....

Och? Det är ju inte samma typ av spel.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Inkompetent:

Då väntar jag hellre på Combat Mission: Normandy. Combat Mission-serien. Det är grejer det, vad gäller realism

Samma utvecklare som gör Theater of War 2 ....

Och? Det är ju inte samma typ av spel.

Nje men klaga inte på realismen...
Hittar inget mer realistiskt RTS än dessa.

Medlem

Men om Company of Heroes är arkad, vad fan är då C&C Red Alert 3?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

När kommer det? :>

Medlem

Q1 2009 för både Men of War och Theatre of War 2

Medlem

Men of War är ruggigt kul i mp, och det är i min mening inte särskilt arkadigt.

Mycket bättre fokus på träffzoner, även om det ibland är lite löjligt hur vissa pansarvagnar går sönder lätt (Shermans verkar vara gjord av papp bl.a )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

De versioner som testats av MOW är INTE de slutgiltiga versionerna för oss i väst. MP var en rysk beta och den SP demo nu är också från den ryska versionen och inte samma som vi får i väst. Även om en hel del av gränssnittet stämmer.

MOW är definitivt inte arkad, hittar inte arkad någonstans i det spelet med alla skademodeller, micromanagment, total destruktiva miljöer etc.

TOW är en annan typ av spel, gå än mer in på djupet än vad MOW gör men jag gillar båda. Men absolut TOW har än mer realism än vad MOW har, men det säger inte att MOW fortfarande ligger ljusår före de flesta ww2 RTS.

Sammanfattningsvis så kan de i öst göra förbannat bra spel som slås mycket av det som väst spottar fram.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

Om det finns skimish i TOW2, då är jag på
Om det finns i MOW, då går jag på det tåget;)

Medlem
Skrivet av Lusen:

Om det finns skimish i TOW2, då är jag på
Om det finns i MOW, då går jag på det tåget;)

Finns "skirmish" i MOW i form av en modd kallad DCG fanns till FOW också.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Inte länge kvar tills release nu av MoW och ToW

Inaktiv

Vilket ut av dessa(detta eller MoW) är bäst om man bara är ute efter online delen dvs?

Vad är det som skiljer sig dessa spel åt?

1
Skriv svar