Svenskt merc Corp
Reavers Hand är ett svenskt företag som är
Mercenary Inriktade, vi sysslar med viss del till
Roleplay/ranks osv
för att höja upplevelsen av spelet.
Använder oss av en carrier som HQ. Kommer
även nyttja dreadnoughts för att utpressa
lowsec corp på pengar.
Vi engagerar oss mycket i våra nya medlemmar
till communityn för att vägleda dom på bästa
möjliga sätt, vi kommer att köra missions med
dom för att PVP träna även om de skiljer sig.
-Missions
-Complex
-Mining [Kommer ske även om i mindre
utsträckning såvida man inte är dedikerad miner]
-PVP raids
Vi bjuder in dig till oss för vi tycker alla skall
ta
vara på detta erbjudande.
Vad ger detta då dig?:
Massor med ISK från loot och complex, enorma
chanser att utveckla dig själv inom eve så som
miner, trader eller
pvp guru.
Vad skiljer sig då från alla andra corp som
försökte rekrytera dig?:
Vi satsar enbart på våra medlemmar, inte på att
tjäna så mycket pengar så möjligt, vi kommer
köra
vår PVP i
billiga skepp och små skepp.
[Dessa skeppen ersätts vid förlust, det betyder
inte att du inte får pvpa i andra skepp]
Vi kommer köra Complex och liknande
tillsammans för att dra ihop pengar och alla ska
ha samma möjlighet.
Kommer ha tillgång till egen 0.0 rymd via
sponsring.
Vad kräver vi då av dig?:
-Voice com
-Mogen attityd, Humor
-Att du kan försörja dig själv eller med stöd
från någon annan.
-Att du är redo att flyga ut och skjuta på vem
som helst, dock flyger vi inget annat än mindre
skepp [Vi gör men inget som ersätts]
-Villig att lära och lyssna.
-Att du har jävligt kul
Ingame Kanal: Reavers Hand
Hemsida: http://reavers.griefwatch.net/
Tror att ni måste upplysa era medlemmar om 4 saker:
1. Vad ett MERC corp för för nått
2. Varför man wardeccar
3. Att jaga miners/ratter är inte pvp utan pirataktioner
4. Hur man utrustar sina skepp
Man blev smått stum häromdagen när man var inne och kollade eran public... var dock roligt att se n00bsen hålla på.
ugga bugga über hauling lugga
Well, pvp för mig är när andre har en chans att skjuta tebax.
Att gå efter miners/haulers är bara fegt och klassat som en piratakt.
Om nu man inte har wardeccat, vilket ställer saker i ett annat ljus.
Det är ju lite lustigt att du säger det. Jämt när det kommer antipirater så sitter de vid gates, och slåss inte om de inte övernumrerar piraterna 4 mot 1, och håller de på att få stryk ändå så smackar de, och/eller flyr med stabs.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Well, pvp för mig är när andre har en chans att skjuta tebax.
Att gå efter miners/haulers är bara fegt och klassat som en piratakt.
Om nu man inte har wardeccat, vilket ställer saker i ett annat ljus.
Det är ju lite lustigt att du säger det. Jämt när det kommer antipirater så sitter de vid gates, och slåss inte om de inte övernumrerar piraterna 4 mot 1, och håller de på att få stryk ändå så smackar de, och/eller flyr med stabs.
Och pirater slåss inte om dom inte övernumrerar bytet med minst 3 mot 1 om dom inte hittar en hauler och endå inte kan hålla sig från att smacka i local, speciellt om bytet flyr med stabs.
ugga bugga über hauling lugga
Gatecamping måste bort ur spelet, så jävla trist att både delta och bli utsatt för, samt att det hämmar flödet av varor och personer mellan low och highsec.
Det som är lite tråkigt imo, är du inte med i ett av de större corpen/allianserna så är det verkligen ingen idé att åka runt i 0.0-system. T ex för någon dag sedan blev man nerskjuten av någon stackare som ahde för tråkigt tydligen, för han sket i min cargo och drog bara vidare.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Pirater och Antipirater är av exakt samma sort bara de att Pirater har mer att skjuta på, Gatecamping har blivit för mkt...
Det var okej förr när det inte handla om vartenda gate i hela lowsec.
Men de nya HP bonusarna fixar de:)
Sen du måste inte vara i ett stort corp för att existera, bara gör så att du syns, var aktiv och tro på det du gör.. Även om det inte funkar så börjar andra tro också:)
Well, pvp för mig är när andre har en chans att skjuta tebax.
Att gå efter miners/haulers är bara fegt och klassat som en piratakt.
Om nu man inte har wardeccat, vilket ställer saker i ett annat ljus.
Det är ju lite lustigt att du säger det. Jämt när det kommer antipirater så sitter de vid gates, och slåss inte om de inte övernumrerar piraterna 4 mot 1, och håller de på att få stryk ändå så smackar de, och/eller flyr med stabs.
Och pirater slåss inte om dom inte övernumrerar bytet med minst 3 mot 1 om dom inte hittar en hauler och endå inte kan hålla sig från att smacka i local, speciellt om bytet flyr med stabs.
O'Rly?
Anföll 1 Vexor, 1 Thorax, och en Jaguar i min ferox häromdagen.
Smällde Vexorn, de andra två sprang iväg. ^^
Du har helt enkelt fel.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Gatecamping måste bort ur spelet, så jävla trist att både delta och bli utsatt för, samt att det hämmar flödet av varor och personer mellan low och highsec.
Och hur skall man annars skydda flaskhalsarna till sitt område i alliance-wars?
Eller smälla haulers som ger sig in i low-sec/0.0?
Gatecamping är nödvändigt.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games