Medlem
Portals!

Haha shit va roligt spel, lirade igenom det i en omgång o fyfan va roligt ja hade ;D

Bara älskar humorn i i det, skrattade högt flera gånger, speciellt då i slutet.

Va sjukt ointresserad av det först men gav det ett test då ja inte kan få hem Ep2 av nån anledning (fastarna på 44% som många andra gör :/ )
Så om ni är en hängiven gamer så är detta ett måste att lira. Spelet är så mycket mer än bara ett pusselspel som jag trodde.

10/10 tummar! Fett nice Valve


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Ja detta verkar ju så sanslöst bra att man undrar om de inte tar för lite betalt :D. Bara lirat TF2-betan och Portals... Inte hunnit något med... Portals är sjukt kul och TF2 lär vara hur jävla bra som helst efter som betan i princip är perfekt. EP2 kan bli intressant också, även om den biten inte alls känns viktig i jämförelse


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Härligt att höra. Har sett fram emot de båda ett tag.

Nu gäller det bara att få fart på min ordinarie dator så skall det inköpas.


signatur

It is forbidden to kill; therefore all murderers are punished unless they kill in large numbers and to the sound of trumpets.
Voltaire

Inaktiv

mm, var riktigt bra! lite kort bara D:
diggar låten i slutet också :>

Medlem

Riktigt bra spel. Storyn är mysig och låten i slutet satte sig på hjärnan ganska bra. Jag spelade igenom spelet och alla avancerade pussel i en sittning och jobbar på alla challenges nu. Nu ser jag fram emot när fgd:n till Hammer släpps så folk (mig själv inkluderad) kan tillverka nya banor.

Medlem

Håller med er andra, grymt bra spel! Storyn var dessutom mycket bättre än vad jag hade trott.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Pussel spel + Story = WIN !

-spoil warning-
Ne men säger bara THECAKEISALIE !

Medlem

Av någon dum anledning trodde jag att det skulle vara ganska milt mottagande till Portal, kanske berodde på att jag själv var så pass förväntansfull. Och jag behöver inte uppfinna hjulet åter och bara instämma. Anledningen varför jag postar här nu dock är för att man hunnit spela igenom det ett par gånger och lirkat på Bonuskartorna.. Är det bara jag eller är advance tio ggr svårare? Knäckte första hur lätt som helst, men resten går som sirap. Vill bara se efter hur andra ligger till med de.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Vill bara se efter hur andra ligger till med de.

Advanced var bra mycket roligare. Ibland fick jag verkligen släppa alla kontroller, luta mig tillbaka i stolen och vrålklura på vad som skulle göras därnäst.

Nu är jag klar med alla Advanced Maps och har tagit guldmedalj på alla Least Portal Challenges, som också var riktigt underhållande.

Medlem

Hoppas vi får multiplayer variant med portaler, de vore fränt, ofc med vanliga vapen samtidgt

Kommer FZ att recensera portal? Allt annat än 5/5 vore en lögn!

UNDERBART spel!

Inaktiv

Äntligen har man fått mer tid än 10 min att lira Portals Inne på advanced nu.. Bara lirat två av dem iofs, men inte var de så förfärligt mycket svårare?

Drömspel!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Grymt spel! helt klart underskattat. Jag tyckte det verkade lite småcoolt men det här... jösses. Storyn är ju helt otrolig, och sen att den verkar hänga samman med hl2-världen på nåt sätt är ju grymt. Jag hoppas det blir en uppföljare. THE CAKE IS A LIE!

Medlem

testa att gå in på: www.apeturescience.com vettja:P

Hint: skriv LOGIN o tryck enter, resten hittar ni i portals.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv
Skrivet av Wilcore:

testa att gå in på: www.apeturescience.com vettja:P

Hint: skriv LOGIN o tryck enter, resten hittar ni i portals.

Stavfel, testa:

http://www.aperturescience.com/


signatur

[http://www.liveforspeed.se] - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Medlem
Skrivet av Wilcore:

testa att gå in på: www.apeturescience.com vettja:P

Hint: skriv LOGIN o tryck enter, resten hittar ni i portals.

oooh sånt där e ju alltid så jävla kul inte gått vidare än men de e ju ett måste!


signatur

I'm the best around...

Medlem

Äntligen ett spel där man får gnugga de grå lite extra. Atmosfär, spelkänsla, belöning! 5 av 5 e givet för mig, ett av de roligaste spel jag lirat i denna genre. Klurar på sista advanced banan nu. Synd att det tog slut så fort bara, en helkväll vid datorn......

På vilket sätt det är länkat till HL2 ska bli spännande att se!? För övrigt HL2 E2, jäklar vad kort det var, trodde precis att spelet hade börjat när sluttexten kom och lite missnöjd är jag. Så lång utvecklingstid på Episode 2 är nästan ett skämt. Visst var det genomtänkt och underhållande, men men

MFC
Medlem

Ja, Portals är ganska trevligt.. egentligen inget nytt men ändå nytt så att säga i och med att det är 3d o allt. Riktigt mysigt!

**** av fem möjliga. Det negativa är att jag vill ha mer banor


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Såg denna på ett forum, om någon är intresserad av att ha sin egen kompanjonskub


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Portal överaskade mig totalt. Hade inte förväntat mig så mycket av det, men det är grymt kul. Jag skrattade nästan så jag blev tårögd på slutet. Intressant att det utspelas i "HL2-världen" också. Kanske kommer Gordon få tag på en portal gun i Ep3

The Cake Is A Lie!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Inte testat denna, men gillar iden starkt

http://www.primotechnology.com/2007/10/17/half-life-2-portal/

Ser kul ut att leka med portaler i HL2 ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Inte testat denna, men gillar iden starkt

http://www.primotechnology.com/2007/10/17/half-life-2-portal/

Ser kul ut att leka med portaler i HL2 ^_^

Ha en egen CSS-server där bara en själv har portal-gun, för att inte tala om TF2.:up:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

VARNING! Denna post innehåller en del SPOILERS!

Riktigt bra och imponerande spel! Jag hade i förväg hört att spelet skulle vara kort, och när jag kört 15/19 banor på runt 20 minuter, började jag bli orolig

Det var oerhört skön känsla att få leka med fysiken, och att ett spel kan skapa sådan stämning utan några skrämseleffekter eller adrenalinpumpande strider är riktigt bra. Det var riktigt mysigt att inte behöva hoppa bakåt varje gång man öppnar en dörr eller hålla utkik efter soldater i bakhåll, utan man kunde i lugn och ro ta sig an pusslen.

Pusslen var väl kanske lite väl enkla ibland, men de gav ändå och känsla av tillfredsställelse och "Fan vad jag är smart!"-känsla. Portalerna fungerade klockrent och jag stötte inte på några buggar eller exploits. Så ska ett spel vara vid realease!

Angående längden så tycker jag att det var lagom långt. Att lägga in fler banor eller pussel bara för utfyllnads-skull, hade bara gett ett negativt intryck. Nu lämnar spelet spelaren med "Vill ha mer!"-känsla, något som bara Max Payne 2 har gett mig tidigare.

Det negativa var att ljudet hackade ibland, speciellt när GLaDOS pratade och sjöng, vilket förstörde lite av känslan. Är det någon förresten som vet vad GLaDOS står för?

Hoppas att utvecklingsgruppen som utvecklat Portal får fortsatt förtroende hos Valve. Deras innovation och Valves grafik och fysikmotor i kombination kan säkerligen fortsätta att utveckla stordåd!

Edit: Glömde ju nämna det bästa av allt, dessa underbara turrets med deras sjungande "Are you still there?"

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Är det någon förresten som vet vad GLaDOS står för?

Hehe, inte så uppmärksam?

GLaDos står för Genetic Lifeform and Disk Operating System.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Portal är kärlek.

Och liksom all kärlek, försvinnande kort.

Två timmar efter hej var Portal är kärlek.

Och liksom all kärlek, försvinnande kort.

Två timmar efter hej var det dags för hej då.

Men ändå lätt värt hela prislappen för apelsinlådan.

Tyvärr är de flesta pusslen fram till de sista tre banorna patetiskt enkla. Så säger jag i alla fall, men jag kanske bara är Mensa-material?

Men sen kommer expertläget, där samma banor upprepas fast med nya och härligt mycket svårare pussel. Och även i grundutförande är Portal på många plan så nyskapande att jag bara vill skrika.

Redan där blev jag yr i huvudet av portalernas potentiella användningområden, och löftet om nya användargenererade banor ger mig en varm klump i magen.

Att manuset sedan författats av Chet och Erik från legendariska Old Man Murray - ja det märks. Förutom att spela metaspratt med såväl spelkonventioner som deras eget metaspratt start to crate (blir det metametaspratt?) så är dialogen genuint skitkul.

Tänk efter så fattar du själv hur ovanligt det är i spelsammahang. Enda klagomålet här är att datorrösten som låter som en kvinnlig variant av Microsoft Bob är osedvanligt svår att höra, så man får välja mellan att missa roliga poänger och sätta på undertexter som ofta dödar timingen.

Att GlaDOS mot slutet blir en AI-karaktär som kan mäta sig med de stora i genren - HAL, SHODAN och Helios - lyfter något som redan från början är himmelskt till rent astronomiska nivåer.

Summan av kardemumman är i alla fall att Portal mycket väl kan vara de dyraste speltimmar du spenderat, men likväl några av de allra mest givande.det dags för hej då.

Men ändå lätt värt hela prislappen för apelsinlådan.

Tyvärr är de flesta pusslen fram till de sista tre banorna patetiskt enkla. Så säger jag i alla fall, men jag kanske bara är Mensa-material?

Men sen kommer expertläget, där samma banor upprepas fast med nya och härligt mycket svårare pussel. Och även i grundutförande är Portal på många plan så nyskapande att jag bara vill skrika.

Redan där blev jag yr i huvudet av portalernas potentiella användningområden, och löftet om nya användargenererade banor ger mig en varm klump i magen.

Att manuset sedan författats av Chet och Erik från legendariska Old Man Murray - ja det märks. Förutom att spela metaspratt med såväl spelkonventioner som deras eget metaspratt start to crate (blir det metametaspratt?) så är dialogen genuint skitkul.

Tänk efter så fattar du själv hur ovanligt det är i spelsammahang. Enda klagomålet här är att datorrösten som låter som en kvinnlig variant av Microsoft Bob är osedvanligt svår att höra, så man får välja mellan att missa roliga poänger och sätta på undertexter som ofta dödar timingen.

Att GlaDOS mot slutet blir en AI-karaktär som kan mäta sig med de stora i genren - HAL, SHODAN och Helios - lyfter något som redan från början är himmelskt till rent astronomiska nivåer.

Summan av kardemumman är i alla fall att Portal mycket väl kan vara de dyraste speltimmar du spenderat, men likväl några av de allra mest givande.

Inaktiv

Ett väldigt bra och roligt spel som var underhållande 10/10


signatur

Jonas

Medlem

Bra story. Har ni lagt märke till att i labbet står det Black mesa och sånt här och var. Jag tror att GLaDos var byggd av Black mesa och jobbar för dem.

However, har någon funnit det hemliga rummet med bilder på companion cube?

1
Skriv svar