Sa precis upp min prenumeration av Illustrerad Vetenskap

Vila i frid
Sa precis upp min prenumeration av Illustrerad Vetenskap

Så var det gjort, efter nästan 10 år så kommer inte Illustrerad vetenskap längre dyka upp i brevlådan var tredje vecka eller hur ofta det nu är.

Vet inte om det är jag som har förändrat mina åsikter eller om det är tidningen men jag varken orkar eller vill läsa den längre.

Jag finner inte artiklarna spännande och inte heller blir jag ens måttligt intresserad nog att verkligen läsa igenom något över huvud taget.

Någon annan här som läser Illustrerad vetenskap och har några åsikter? Var det bättre förr helt enkelt?

signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Definitivt. Det har börjat bli mer och mer flummigt. Jag slutade förra året tror jag att det var.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Finns några artiklar ibland som är intressanta, problemet med IV är väl att den är skriven av journalister och inte av forskare, vilket ibland nog kan leda till lite felaktiga och sensationsinriktade artiklar.

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Alltid tagit dess artiklar med en nypa salt eftersom vacinet för cancer och aids verkar vara runt hörnet i varje nummer (typ..).

Lägg pengarna på något vettigt ist ^_^

God jul maxx <3

Medlem

Tycker att kvalitén på numren går väldigt upp och ner. De två senaste har jag tyckt bra om men innan dess har det varit ett par där jag inte fann något annat än "fråga oss"-delen till att vara intressant.

Jag kan också tänka mig att säga upp min prenumeration och köpa tidningen i butik istället. Det låter mig vara mer selektiv om numret är värt att lägga pengar på eller inte.

Skrivet av mullins:

Alltid tagit dess artiklar med en nypa salt eftersom vacinet för cancer och aids verkar vara runt hörnet i varje nummer (typ..).

Apropå det, och även lite OT:
http://www.liveleak.com/view?i=fea_1226612243

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av mullins:

Samma här, men även om artiklarna är lite väl otroliga ibland så får man ändå veta lite om ämnet och sen kan man ju göra lite efterforskningar själv.

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

jag började läsa i början av 90 talet tidningen Facit, minns inte hur det var, men det blev IV till sist. sammanslagning?
tycker det var roligare att läsa dom förr än nu, men jag skulle gissa på att det har lite med internet att göra,, får läsa allt man vill veta, välja vad man vill läsa, istället för att kanske bara få läsa 2-3st artiklar man diggar och sedan betalar för en massa ointresanta saker som tex biologi artiklar

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag har övervägt att önska mig en prenumeration i födelsedagspresent, men det verkar som om det är en dum idé?

signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Jag har övervägt att önska mig en prenumeration i födelsedagspresent, men det verkar som om det är en dum idé?

Kan kanske vara en bra ide att kolla in andra vetenskapstidningar innan du bestämmer dig.

signatur

Medlem

ja typ köpa ett lösnummer är ju ett tips innan man skaffar sig en prenumeration.

hade själv en prenumeration på ca 5-7år men till slut orkade jag inte läs varje nytt nr så tog bort prenumerationen .

Skaffade mig en prenumeration på gustav istället hehe

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Min bror prenumererar på den och jag brukar titta igenom den. Tycker faktiskt att den är ganska intressant, men jag får aldrig svar på mina frågor som jag skickar in!!!

Kan man rapa när man är upp-och-ner?!!?

signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

Började just Prenumenera på detta efter ha läsa IV varje gång hos frisören och tyckt det varit intressant

signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Jag avslutade min prenumeration på den för ett tag sen och beställde en på Forskning och framsteg istället. Om jag förstått det rätt ska nivån på den vara ganska mycket högre.

Illustrerad vetenskap kan väl liknas vid Aftonbladet ungefär.

Medlem

jag avslutade min för ca 6-7 år sen. kändes att det inte var värt priset längre. Lite som med Sweden rock magazine med alla sina förbannade förkortningar som man inte förstår.

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Äh, slitz ger oss all fakta vi behöver (förutom musiken, och där har vi close up .$)

signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Tidning? Vad är det?

signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Äh, slitz ger oss all fakta vi behöver (förutom musiken, och där har vi close up .$)

fast Boss är bättre, för Boss ger en all fakta man behöver för att bli en komplett man!

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Budolicious:

fast Boss är bättre, för Boss ger en all fakta man behöver för att bli en komplett man!

Mjo, den är rätt okej med. Men jag är rätt kär i slitz, så sjukt bra skribenter som får mig att garva på varenda sida i princip

signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag avslutade min prenumeration på den för ett tag sen och beställde en på Forskning och framsteg istället. Om jag förstått det rätt ska nivån på den vara ganska mycket högre.

Nej nej absolut inte! IV är 1000000x bättre än aftonhoran.

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av båtsman:

Nåja, nu ska vi inte säga saker vi inte kan ta tillbaka!

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av IceMan:

Nej nej absolut inte! IV är 1000000x bättre än aftonhoran.

Illustrerad vetenskap är vetenskapstidningarnas svar på Aftonbladet är vad jag menade om du inte förstod det.

Skrivet av SuperTank:

Nåja, nu ska vi inte säga saker vi inte kan ta tillbaka!

Jag hade inte tänkt ta tillbaka det.

Medlem

Kan ju alltid testa ett introduktionserbjudande.

Två nummer och en välkomstpaket.

signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Är inte Forskning och Framsteg bättre?

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är inte Forskning och Framsteg bättre?

Det är vad jag har hört.

Medlem

prova kan man alltid göra o gillar man inte det kan man prova forskning o framsteg .

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har sagt upp mitt med för nån månad sen. Var när man började upptäcka att dom återanvände mycket saker från tidigare år. Då tyade jag icke mer.

Youtube-proffs

Jag har läst Illustrerad Vetenskap ett tag, men det föll pladask då jag inte tyckte det var bra.

Dock är Allt om Vetenskap grymt faktiskt. Den faller ner i min brevlåda varje månad, ett bra köp!

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Måste ta och testa den tidningen, jag har faktiskt helt missat att den finns.

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Apropå det, och även lite OT:
http://www.liveleak.com/view?i=fea_1226612243

Jag ÄLSKAR vetenskap! =D

Medlem
Skrivet av mullins:

Precis. Framtiden är två minuter bort enligt varje nummer.

1
Skriv svar