Ingame-film från Flashpoint 2

Robot
Medlem
Ingame-film från Flashpoint 2

Tycker det ser bra ut. Blev inte alls imponerad av ArmA2, så hoppas detta blir bättre.

Medlem

Ser okey ut och efter ArmA2 demot skulle det nästan kännas lite bättre. Däremot av det andra man sett tidigare verkar det bli vilket action FPS som helst. (?)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Båda släpps till konsoll...

Medlem

Ser mycket bättre ut än Arma 2 i alla fall.
Demon var inte kul.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fint. <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

ser riktigt nice ut

Medlem

Tyckte det såg riktigt dumt ut. Stå helt synliga i fönstren och stirra?
Se en grupp män avancera för att först när fönstren brakar in ta skydd och upplysa andra om det? Jag håller mig hellre till Arma 2.

Jag tycker OFP2 känns lika inspirerat som RixFMs radiomusik.

http://www.fz.se/wtf/item.fz?id=5097
"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

som bjosarn sa= "Däremot av det andra man sett tidigare verkar det bli vilket action FPS som helst. (?)"

Medlem

båda spelen ser sunkiga ut, take your pick :).

Medlem

Ser bra ut, men det lär som sagt bli ett ganska konventionellt FPS. Om det verkligen passar som ett Operation Flashpoint återstår att se. Hur som helst så lär jag inte bojkotta det om det inte är lika realistiskt som originalet, så länge det är kul och inte lika helt åt helvete som R6 Vegas

Medlem

Ser riktigt bra ut i mina ögon.... Hoppas hoppas det är det också. Men lär ju vara bättre än Arma2 iaf, buggigare spel får man leta efter.. Jag saknar ett riktigt bra krigsspel i MP som är mer simulator än COD4 men också mer arkadigt än ARMA2. Nånstans där imellan, och tror det här kan bli det spelet. Bara det funkar bra i MP, så är jag nöjd. Skiter fullständigt i hur bra SP delen är så länge MP är kul.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Gameplay är allt, och detta ser ut att ha ganska bra sådan

Medlem

Efter att ha provat Arma2 så sätter jag mina förhoppningar till detta spelet istället...

Medlem
Skrivet av Saben:

Tyckte det såg riktigt dumt ut. Stå helt synliga i fönstren och stirra?
Se en grupp män avancera för att först när fönstren brakar in ta skydd och upplysa andra om det? Jag håller mig hellre till Arma 2.

Det är mörkt inne i huset och fönstrena är smutsiga, klart det inte är så lätt att se in.. Sen står dom inte helt synliga utan gömmer sig lite halvt. Och det han upplyser dom andra om är inte att det kommer fiender, det visste redan alla, utan att dom har blivit upptäckta.

Tycker det ser hur bra som helst ut.

Medlem

Tycker ArmA 2 verkar vara bättre. Det här känns ju som CoD4, dvs fokus på action istället för realism. Exploderande tunnor är bara SÅ fel.

Medlem
Skrivet av Saben:

Jag tycker OFP2 känns lika inspirerat som RixFMs radiomusik.

http://www.fz.se/wtf/item.fz?id=5097
"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Du kanske skulle klicka youtube-videon och läsa texten.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Du kanske skulle klicka youtube-videon och läsa texten.

Om jag inte missförstått dig är det du som inte greppat vad det handlar om.

Ljudklippet kommer från Operation Flashpoint 2 när någon utvecklare(?) visar upp spelet på E3. Man kan alltså bli skjuten i huvudet utan större problem.

Själva videon är en parodi, inspelad i Arma 2.

Under har du var ljudet kommer ifrån.
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-operation-flashpoint/...


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Efter att jag såg den videon så dog mitt intresse ganska snabbt för det här spelet.

Soldat sim my ass, ser mer eller mindre ut som Battlefield: Bad Company 2.

Att man klarar skott i huvudet o liknande kan ju vara en svårighets inställning men röda tunnor som exploderar, skärpning för fan... eller missa jag "skjut på röda explosiva saker" övningen i det militära?


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem
Skrivet av pontusneo:

Efter att jag såg den videon så dog mitt intresse ganska snabbt för det här spelet.

Soldat sim my ass, ser mer eller mindre ut som Battlefield: Bad Company 2.

Att man klarar skott i huvudet o liknande kan ju vara en svårighets inställning men röda tunnor som exploderar, skärpning för fan... eller missa jag "skjut på röda explosiva saker" övningen i det militära?

Black Knight: It's just a flesh wound


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Tyvär lär det suga också som alla andra FPS spel, åter tillbaka till red orchestra som enda bra fps spelet på 4-5år. Sjukt ingen verkar kunna göra något bättre spel.

Ps: Darkest hour modden gör red orchestra till bästa fps spelet genom tiderna.

Medlem
Skrivet av Saben:

. Man kan alltså bli skjuten i huvudet utan större problem.

vill inte förstöra din bubbla, men man kan bli skjuten i huvudet och överleva, sanningen är att varken du eller jag vet exakt hur det fungerar, det kan vara lika väl vara ett minus som plus.

Men trasha på bara

Medlem
Medlem

Ser mer lovande ut än ArmA2 som var en besvikelse.

Ser ut att ha solidare gameplay.

Inaktiv

Solklart köp 10/10, kvalitet, fin gameplay, trovärdigt, ett av dom finaste spel som gjorts, köp! det är jättte bra spel.

/fz tyckare

/wrists

Nää..

Arma 2 = fult och rofl åt den skiten, det här ser faktiskt kul ut lite som cod4 fast snyggare och mer realistiskt.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Saben:

. Man kan alltså bli skjuten i huvudet utan större problem.

vill inte förstöra din bubbla, men man kan bli skjuten i huvudet och överleva, sanningen är att varken du eller jag vet exakt hur det fungerar, det kan vara lika väl vara ett minus som plus.

Men trasha på bara

Blir man skjuten i huvudet så kan man överleva men man fortsätter inte att strida, att bli träffad av ricochet eller splitter/sharpnel är en helt annat historia än att få en avfyrad projektil i huvudet.

Förstår inte riktigt vad folk vill diskutera i denna tråd, det är ju ganska uppenbart att OFP2 är mer "arcade" än vad ARMA2 är. Sen beror det ju helt på vad man föredrar att spela, tycker det bara är onödigt att kalla det operation flashpoint när dom uppenbart fokuserat sig på en helt annan grupp av gamers och många kommer bli besvikna när dom tänker på originalet och får denna battlefield bad company kopia.

Medlem
Skrivet av TruB:

vill inte förstöra din bubbla,

Åh nej, min älskade bubbla - borta för alltid.

Självklart kan man överleva skott i anskitet, men om det tar så illa att man blöder ihjäl inom en minut, så kanske det inte räcker med lite plåster varje gång.

Han skjuten vad som såg ut att vara 4-6 gånger i huvudet under videons gång. Först tänkte jag att han var odödlig för demonstrationens skull, men det påpekar ju han senare att han inte hade.

Om ni tycker spelet verkar intressant är ju det jättebra, jag hoppas bara att ingen gammal Operation Flashpoiint-räv gör ett dåligt informerat inköp.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Som sagt, hoppas detta e bättre! ARMA 2 var rena skit spelet!!!

Medlem

Blir ett Givet Köp!:up::D

Medlem

Tyckte inte om Arma 2 särskilt mycket så hoppas på att detta kan tillfredsställa mig.

123
Skriv svar