Dubbelt så många förbokningar för L4D2

Medlem

Jag väntar på Left 4 Dead 4 som kommer snart ändå. Nej men seriöst, är det konstigt att de har fler förbok på en uppföljare till ett spel som alla verkar gilla så mycket? Käns som att Civilization 5 kommer ha fler förbok än vad Civ 1 någonsin hade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De har iaf fått igång en livlig diskussion om spelet bland folk och brukar man inte säga att all reklam är bra reklam.

Vet inte själv vad jag ska tycka. Det är positivt att det sker en aktiv utveckling av konceptet men samtidigt kan ett tidigt släpp av uppföljaren påverka communityn negativt.

Medlem

Visst är det snabbt inpå men vad tusan gör det. Spelet lär ju bara kosta 300 spänn ändå och med tanke på hur bra L4D så ska jag köpa det så fort det finns i Steam Store.

Om inte annat för att stödja Valve.

EA är väl de som distribuerar boxen men vem köper den?

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Gagoff:

Vad är det egentligen som är nytt i L4D2? Det är ju samma motor, så egentligen kan det väl inte vara mer än lite nytt material. DLC hade kanske varit bättre, om jag inte missat något speciellt?

Nya vapen, nya banor, verkar utspela sig på dagen ist för natten och alla karaktärer verkar vara svarta ^^. Annars verkar det var NOLL och ingen skillnad. Verkar inte ens ha med några nya special zombies. Blir Hunters smokers boomers och tanks som i ettan. Helt ärligt borde de bara kalla det för en expansion ist.

hur kommer det sig att det "verkar" vara så? Det finns nya special zombies i 2an, det är ren fakta.

Medlem

de måste förstå att de skjuter sig själva i foten på detta sättet. att släppa spel så här nära inpå varandra gör ju att iaf kommer tveka i framtiden när den kommer till valve spel.

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ju tidigare man börjar babbla sig tokig om en uppföljare dessto sämre blir det?

Medlem

Det ska typ vara kompatibelt med ettan så man ska kunna köra cross game :S

läste det någonstans kommer inte ihåg vart


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Inaktiv

Detta blir verkligen nice! Men jag håller med om en grej. Det kommer ju en splitt melllan 1:an och 2:a. Skulle inte förvåna mig om Left 4 Dead 3 kommer ut nästa år? :S

Medlem

En fråga, är det inte ett år mellan L4D och tvåan? Det är väl inget att tjafsa över. Det är en bra ratio!

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Gagoff:

Vad är det egentligen som är nytt i L4D2? Det är ju samma motor, så egentligen kan det väl inte vara mer än lite nytt material. DLC hade kanske varit bättre, om jag inte missat något speciellt?

Nya vapen, nya banor, verkar utspela sig på dagen ist för natten och alla karaktärer verkar vara svarta ^^. Annars verkar det var NOLL och ingen skillnad. Verkar inte ens ha med några nya special zombies. Blir Hunters smokers boomers och tanks som i ettan. Helt ärligt borde de bara kalla det för en expansion ist.

Dom har förbättrat AI och AI director och en massa andra saker som inte syns.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag tänker iaf inte köpa det här spelet, köpte 1sta men nein danke.

Medlem

Jag har spelat L4D betydligt längre tid än vad jag brukar göra med valfritt single-player-lir iaf så jag kommer nog glatt köpa tvåan när det nu anländer.

whee!

Inaktiv

Snälla, ni behöver inte köpa spelet? Valve har själva sagt att man även fortsättningsvis kommer ha fokus kvar på ettan? Men nej, anarkistungarna kommer in med sina jävla one liners "PENGAR STYR ALLT!!!!" och känner sig "lurade".

Zedilius skrev en bra sammanfattning.

Medlem
Skrivet av sm90caen:

Snälla, ni behöver inte köpa spelet? Valve har själva sagt att man även fortsättningsvis kommer ha fokus kvar på ettan? Men nej, anarkistungarna kommer in med sina jävla one liners "PENGAR STYR ALLT!!!!" och känner sig "lurade".

Zedilius skrev en bra sammanfattning.

Skrivet av SWEBarb:

fullpris suger för spelet, fast me tanke på hur populärt det är så kan man ju förstå varför dom gör så.. idag styr pengar allt.

Pengar styr precis så mycket som man låter det göra och har man varit med på protest lista t.ex och köper spelet så vänder man kappan efter vinden. Känner man sig inte lurad så ska man självklart köpa spelet men tycker man inte att det är okej men ändå gör det så är man sinnes svag.

Jag kommer inte köpa L4D2 pga att jag inte spelat 1an på rätt länge och tyckte verkligen inte att det visade på spelkvalité med sina sjuka exploit möjligheter och sega bugfixar. Att man nästan fick betala för att spela vissa banor i mp
gjorde inte mig mycket gladare.

1 år utvecklingstid är för lite för ett seriöst spel också, dom kan förstås hållit på mycket längre men då får jag en känsla av att dom låste bort massor med saker bara för att dom skulle kunna släppa 2an nära inpå vilket är lite fult.

Sen är det kul att dom drar in EA, återförsäljarna och pressen också. Om valve skulle släppa expansioner som pressen skulle få varje månad och dom tyckte att materialet var okey men priset var sjuk högt så skulle som inte bry sig, om inte folket börja klaga för då "måste" dom ta upp det för att locka till sig mer läsare. Återförsäljare vill förstås sälja mer spel så dom kan inte börja klaga på spelen som dom snart ska sälja och blir antagligen bara glada när det visas ett spel som kommer sälja bra och att en utvecklare kan slänga ur sig storsäljare snabb är ju väldigt positivt för dom.

EA blir nog väldigt glada över att fler företag gör som dom och pumpar ut liknande spel(eller expansioner) till fullpris för då verkar deras expansions ösning mycket mindre farligt och då behöver inte dom vara i blåsvädret som innan.

Lagom fult av Valve också att försöka lura till sig försäljning genom att dra upp irrelevanta siffror.
Tror personligen att en steam grupp som går imot dom och säger att dom inte kommer köpa det kommer att synas mest när spelet går att boka eller köpa på steam...

Är man missnöjd så ska man använda sig av sin konsumentmakt, gör man inte det så blir vårat demokratiska system helt värdelöst då det bygger på att vi ska visa om vi är missnöjda precis på det sättet.

Inaktiv

Spelar hellre Zombie Master modden. finns inget spelläge i l4d där man verkligen har en bra bas att skjuta ifrån och skjuter man dåligt tar dom sig fram utan man blir överrumplad hela tiden.

Medlem

varför köpa l4d2 när valve inte ens tog hand om 1'an?!


signatur

Chooch it

Medlem

Köpte 1:an men spelhelvetet har ju inget spelvärde i längden!?!? Spelar fortfarande TF2, BF2 m.m men L4D tröttnade jag på efter en vecka...Blir knappast ett köp...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Medlem

Vill ni ha nytt content är det väl "bara" att tillverka det själva
Det räcker som det är, infected är ändå roligast att spela imo.

BTW: man hade visst hört talas om L4D vid det här laget förra året.

Jag hörde talas om det i slutet av 2006, och då var releasedatumet 9/2 2007, lite delay.

Medlem

Left 4 Dead var skamligt fult och hade för få banor för att vara värt fullpris, vem som helst borde kunnat räkna ut att Valve skulel släppa en uppföljare med vapen, grafik och kanske en story. Hur som helst så påminde spelet mer om en mod till UT-2004 än ett seriöst spel, kul men långt ifrån en färdig produkt. Dessutom lär nog de flesta köpa tvåan då den lär vara mycket bättre

Medlem

Jag kommer inte köpa 2:an förens de släpper det de sa att de skulle uppdatera l4d1 med.

För som det är nu så drar l4d2 alla resurser från l4d1. Senare så är fråga om de vill uppdatera ett gammal spel när de har något nytt att jobba med?

Sen känns det som att de tog allt som de planera till 1:an och la de i 2:an bara för att de skulle kännas som ett helt spel.

några av de nyheterna som kommer till 2:an passar just i den och inte i 1:an. Men känner mig fortfarande rätt så besviken på Valve att de inte kunde hålla vad de låvade med 1:an. ett eller två nya vapen 2-4 nya banor och fixande av de där irriterande buggarna som finns.

Annars tycker jag de har lyssnat på spelarna en del och gort spelet något bättre en när det kom.
Sen tycker jag det är ett underbart spel som förskänar en uppföljare, men inte på det här sättet.

(kan vara lite rörigt att läsa)

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Så Jävla bra!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Undrar hur det kommer att vara att spela LFD2.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Ser roligt ut men måste hålla med va är nytt?

lovade inte valve en massa uppdateringar tll L4D :/

Medlem

Jo...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Först så tyckte jag att det det här spelet verkade skit eftersom det inte såg det minsta nytt ut men om man läser PC Gamers förhandstitt på spelet så inser man att L4D 2 innehåller många och nödvändiga förbättringar. Såsom att de nu ska göra allt de kan för att få folk att sluta sitta i hörn och fega vilket de flesta "bra spelare" gör i L4D och det förstör ju hela grejen med spelet enligt mig.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Först så tyckte jag att det det här spelet verkade skit eftersom det inte såg det minsta nytt ut men om man läser PC Gamers förhandstitt på spelet så inser man att L4D 2 innehåller många och nödvändiga förbättringar. Såsom att de nu ska göra allt de kan för att få folk att sluta sitta i hörn och fega vilket de flesta "bra spelare" gör i L4D och det förstör ju hela grejen med spelet enligt mig.

Att l4d2 har nödvändiga uppdateringar som l4d1 behöver beror på att de tog allt som egentligen skulle vara i 1:an och la det i 2:an bara för att de skulle se ut som de faktiskt har gjort något.

12
Skriv svar