Inaktiv
Om 50 år

Om 50 år är vi ca 65 år gamla. Året kommer att vara 2058, men hur ser världen ut? Är krig ett minne blott? Går robotar på gatan? Kommer Duke Nukem Forever vara släppt? Vad tror ni kommer ha hänt om 50 år alltså.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Back to the stone-age tror jag.

Medlem

"Big brother is watching you"

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Back to the stone-age tror jag.

Pågrund av?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag blir gammal..


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av Noken8:

Jag blir gammal..

Mycket vist sagt men utöver dig vad händer med samhället?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Pliskin:

Back to the stone-age tror jag.

Pågrund av?

Kärnvapen, världsfreden är inte så stabil som den verkar.
På 50 år kan det hända mycket som kan rubba den.

Inaktiv

Låter som någon har spenderat för lång tid med Fallout tycker jag


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Noken8:

Jag blir gammal..

Mycket vist sagt men utöver dig vad händer med samhället?

Alla blir gamla..


signatur

Wai

Inaktiv

Med tanke på hur många som föds så är det inget du behöver bli orolig för


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Min åsikt...


signatur

Wai

Medlem

Sticks and stones.

Medlem

Om 50 år så är jag 70 år gammal. Samhället har bara fortsatt och fortsatt i samma riktning som nu dvs ett mer big brother/polisstat-aktigt samhälle. Folk är övervakade vart dom än befinner sig...... FÖRUTOM! Under marken, där rebellrörelsen lever och växer dag för dag...

what....

Medlem

död och åter död är vad jag är så inte en susning gissningsvis kommer inget större ha skett på den tiden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Elbilar, inte mkt skog eller fisk kvar, mkt mer ökenutbredning, orkaner, översvämningar, extremt mkt robotar ....... extrem politisk makt över medborgarna ...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

få se då är jag 67.. då hoppas jag att jag sitter och myser med barnbarnen i en liten villa i californien.(hoppas kan man ju alltid göra:P)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Ämen så bitter du är


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Ämen så bitter du är

Skrivet av Exeron:

City 17

Skrivet av IceMan:
Skrivet av båtsman:

exakt! om 50år kanske vi lever i en underbar värld! (dom som följer the Ice way dvs)

Oh no! Please! Not the IceMan way!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av båtsman:

exakt! om 50år kanske vi lever i en underbar värld! (dom som följer the Ice way dvs)


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Om 50 år är inte USA världens mäktigaste land, människan har lyckats skapa en riktig AI, spelar gör alla vissa går tom till spel arkaden som i framtiden kommer bestå av VR utrustning, Sverige kommer att ha höghastighets tåg. Det är några skaer jag tror kommer hända


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

då är jag 80 om jag lever så länge :/

Det är nog förödelse ifall vi inte får oss en tankeställare som tvingar oss till en del stora förändringar i samhället.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Undra om fz finns om 50 år ..


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Tror inte sverige finns om 50 år tbh.

Medlem

Vilket namn staten har om 50år bryr jag mig inte ett skvatt om. Däremot tror jag, och hoppas jag att med en stigande världspopulation och sämre miljö kommer människor att försöka lära sig att samarbete funkar bättre än elitistvägen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Automatisering av transport, industri, handel etc -> Mer utrymme för intressanta arbeten och nöjen

Nya energikällor/tekniker -> Renare planet

Hög teknisk utveckling -> Mindre klyftor i samhället, då mängden kapital inte påverkar levnadstandarden nämnvärt. Friskare, smartare, längre livslängd och framförallt många fler människor.

Medlem
Skrivet av Tetris||:

Automatisering av transport, industri, handel etc -> Mer utrymme för intressanta arbeten och nöjen

Här håller jag inte med alls.
Om "robotar" byter ut människan, vart kommer arbetsmöjligheterna? Alla kan inte knega med att serva robotar eller?

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Tror inte sverige finns om 50 år tbh.

Intressant tanke, ute i Europa pågår diskussionen om EU som ett land i sig. Som USA....

Dock ute i Europe, inte i Sverige..... ugh.

Inaktiv
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Tetris||:

Automatisering av transport, industri, handel etc -> Mer utrymme för intressanta arbeten och nöjen

Här håller jag inte med alls.
Om "robotar" byter ut människan, vart kommer arbetsmöjligheterna? Alla kan inte knega med att serva robotar eller?

Skulle man inte idag kunna ersätta tunnelbane förarna med robotar om man hade haft pengar och vilja? Som du sa så skulle vi behöva hitta på nya jobb men det hade varit häftigt om det fungera


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skriv svar