E3: FZ livebloggar Sonys presskonferens

Flakmonkey
Skrivet av Bengan87:

Kom påt nu att inget om non ps3 slim eller prissänkning heller ... trist hade vart kul om det vart sant ju ...

Måste ju spara något till Leipzig och Tokyos mässor... så kanske kommer de med något då

Medlem
Skrivet av ptr:

gameplay filmen från uncharted 2 var ju helt brutal. Kommer fan ha boner varenda sekund när jag spelar det spelet i framtiden!

absolut, men seriöst, Team ICo och the last guardian, det var helt sinnessjukt! Vilken grafik, det slår allt som annonserats hittills. Helt galet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av ptr:

gameplay filmen från uncharted 2 var ju helt brutal. Kommer fan ha boner varenda sekund när jag spelar det spelet i framtiden!

absolut, men seriöst, Team ICo och the last guardian, det var helt sinnessjukt! Vilken grafik, det slår allt som annonserats hittills. Helt galet.

missade det! eller kollade inte alls på presentationen, bara filmerna som kommer upp på spel och så och det har förmodligen kommit upp nu.... så frukost ohc njutning blir det nu!

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Så om vi nu jämnför MS's Natal med PS's"The Wand"...

Känns som att Natal är snäppet skarpare. Där behöver du bara använda händerna. Eller vad säger ni?

Själv skulle jag säga "The Wand" för där har man iaf tillgång till knappar och något att hålla i istället för att bara veva med händerna och prata.. Jag menar, hur ska rörelser och tal enbart kunna passa bra i ett spel? Är mer för minigames isf, inte "riktiga" spel.

Fast jag har fortfarande svårt för hela iden att stå och hålla på med händerna när man spelar nåt annat än korta stunder så vem vet.

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av Phyrex:

Så om vi nu jämnför MS's Natal med PS's"The Wand"...

Känns som att Natal är snäppet skarpare. Där behöver du bara använda händerna. Eller vad säger ni?

Själv skulle jag säga "The Wand" för där har man iaf tillgång till knappar och något att hålla i istället för att bara veva med händerna och prata.. Jag menar, hur ska rörelser och tal enbart kunna passa bra i ett spel? Är mer för minigames isf, inte "riktiga" spel.

Fast jag har fortfarande svårt för hela iden att stå och hålla på med händerna när man spelar nåt annat än korta stunder så vem vet.

jo precis, hålla i nåt känns rätt skönt, dock så kan alla företagen låna ideer från varann och ta in sakerna. som sony vs ms här, sony behöver egentligen bara en mick till sen är allt mjukvara.
och ms behöver den sån där sensor och sen samma där mjukvara. och dom kan göra samma saker.

för båda använder kameror som sen har mjukvara som analyserar bilden.

men sonys variant ala wiimoten att hålla i nåt känns som det jag skulle föredra.

xboxen visa för mycket vidoes för att man ska kunna tro att det där kommer fungera perfekt. som nämnts ovan, gubben visar foten och det fungera inte så bra. det må vara ett lite fel, men man vet att det finns limits för hur bra det kan bli och sen den där frågesports grejen att folk slår i handen. lycka till säger jag bara.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=xH3-WrIx_eA
är det här fake?

2:37 handen är efter splashen som är placerad långt ut i jämförelse med många andra rörelser och hur långt ut hon håller handen. titta också på hennes "reflektion" som ser ut att röra på sig tidigare.
har jag fel?

många rörelser som känns som dom rör sig i andra takter också.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av kebbe:

Det var 800 bilar i Gran Turismo till PSP. Inte 300.

Jag sa ju att Cammie fick mig att bli sifferblind

Hehe, jag förstår dig.

123
Skriv svar