PSP Go ute i höst med nya spel

Medlem
Skrivet av Angelino:

Jag hade personligen hoppats på något i den här stilen:

PSP Concept

Med andra ord,

större skärm(och inte mindre)
touchscreen
2analoga spakar

Men psp go är inte psp2, så det kanske dyker upp något fräckare med psp2.

Den där såg jag på Kotaku för ett tag sedan och gillade den skarpt. Snygg och stilren. Den riktiga ser ut som en lönnfet kusin till den där.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Angelino:

Jag hade personligen hoppats på något i den här stilen:

PSP Concept

Med andra ord,

större skärm(och inte mindre)
touchscreen
2analoga spakar

Men psp go är inte psp2, så det kanske dyker upp något fräckare med psp2.

Den där såg jag på Kotaku för ett tag sedan och gillade den skarpt. Snygg och stilren. Den riktiga ser ut som en lönnfet kusin till den där.

Jag undrar var Trigger-knapparna sitter på den dock...

Medlem

Tycker den är skitsnygg. Det är bara att bli van.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Angelino:

Jag hade personligen hoppats på något i den här stilen:

PSP Concept

Med andra ord,

större skärm(och inte mindre)
touchscreen
2analoga spakar

Men psp go är inte psp2, så det kanske dyker upp något fräckare med psp2.

Den där såg jag på Kotaku för ett tag sedan och gillade den skarpt. Snygg och stilren. Den riktiga ser ut som en lönnfet kusin till den där.

Jag undrar var Trigger-knapparna sitter på den dock...

De sitter precis där de brukar...

Medlem
Skrivet av Fargo:

16 gb är ändå rätt litet. GTA VCS låg ju på runt 3 gb om jag icke minns fel. Nåja, får väl plats ett par stycken iaf

Snarare 1.3 GB om något UMD:n kan lagra max 1.8 GB


signatur

// FeeAC

Medlem


signatur

// FeeAC

Medlem

Har dålig erfarenhet med av som "skjuter eller slidar ut" ^^ Den PSP Concept va dock grymt fin. En tillplattad ps3-kontroll med en skärm och lite minneskortsplats i ^^. Håller med om att den såg plastig och ful ut. Inte bra...

Medlem

Seriöst... Jag tycker det ser ut som en helt okej konsol. Okej för att den inte riktar sig till en publik utan kreditkort men klagar man på detta ska man helst också klaga på iPhone, jag vet att det är en mobiltelefon också men den är accepterad som spelkonsol. Folk laddar ner till den hela tiden, frågan är väl om vi kommer se fler mindre billigare spel släppas till PSP Go som då skulle vara exklusiva?

Sen tycker jag att den bundlen ser riktigt lovande ut, undrar om valet att helt dumpa UMD formatet har att göra med att folk rippar spelen till iso-filer? Blir dessutom intressant att se hur Gran Turismo ser ut. Sen vet jag inte varför folk så desperat vill ha en andra analog spak. Tycker kontrollsystemen som utvecklats fungerar riktigt bra för tredjepersons spel, eller är folk ute efter en bärbar konsol som är perfekt för First Person Shooters?

*suck*
Jag gillar skärmen i alla fall, sen får vi se hur det känns att hålla i konsolen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av kaptenpirat:

Bara jag som tyckte den hade sin charm?

Nej, jag är med dig .


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Har dom dumpat analog spaken nu? Om det är bara en så kommer det funka lika dåligt som tidigare.

Det är nog som vanligt. Om man tittar närmare på bilderna så syns det att det vänstra "hålet" faktiskt är spaken.

Kontrollen går att vänja sig vid (på samma sätt som att xlådanördar kan sikta riktigt bra i Halo), men vad som är riktigt trist här är att upplösningen inte blivit högre, att det inte blir mer kräm i maskinen. För hur imponerande den än är så kvarstår faktumet att t.ex. små tie fighter-pixlar i SW:Battlefront till PSP knappt går att se tillräckligt bra för att sikta på (den grova kontrollen gör inte saken bättre, nej).


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Fyfan va ful den e. Å inte har den två analogspakar heller

Medlem

"gb" är ingen måttenhet...

Det korrekta hade varit Gb, GB, Gib, GiB beroende på hur mycket data som avses. Lite får man väl kräva av teknikskribenter?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

tja psp, fett med flopp

12
Skriv svar