Hörby var är du?

Medlem
Hörby var är du?

Idag var det dags att träffa brudparet jag ska plåta nästnästa helg. Första träffen IRL så att säga. Jag skulle ta mig till kyrkan där de ska hålla vigsel och den låg någonstans ute i obygden, i alla fall om man är inflyttad skåning. Det var aningen längre än jag först trott så jag blåste på mercan så gott det gick. Självfallet körde jag i all hast förbi avfarten men hade lite tur så min de-tour blev inte allt för lång. Jag mötte upp paret på en rastplats och så åkte vi sista biten tillsammans.

Det första som slog mig på väg upp mot kyrkan var den enorma allén! Helt fantastiskt vackert och högst upp på kullen en liten vit kyrka med terracottafärgade knutar. Allén vätte på båda sidor ut mot hästhagar där det stod kusar och betade i sommarsolen.

Eftersom solen värmde minst lika mycket i dag som i går var jag varm som en ugnsbakad lax då jag kom fram. Lika svettig också Svart skinnklädsel och icke-fungerande AC = dåligt!

Nåja, paret verkade direkt mycket trevliga och tillmötesgående. Egna idéer på hur plåtningen ska till är alltid välkommet eftersom det är svårt för mig som inte känner dem att plocka fram just deras stil. Vi traskade runt med barnvagn och tittade på "the surroundings". Miljöerna är otroligt vackra med vidsträckta skånska fält. Vi håller alla tummarna för bra väder så att vi kan plåta mycket utomhus i grönskan.

Kyrkan var sparsmakat inredd men ljus och fin. Det fanns dock en hel massa trevliga detaljer att plåta så jag for runt som en jojo där inne för att hinna med så många detaljbilder som möjligt. Alltid bra att ha lite sånt till senare och även de bilder som kan vara svåra att hinna med då det väl stundar bröllop. Så det blev dels lite recon men även lite riktigt arbete. Brudparet med några nära vänner övar medan jag håller på.

Jag får även möjlighet att testa ingång och utgång vilket kan vara bra. Det är bilder som ofta kräver blixt för att ljuset hela tiden skiftar genom gången och ut i ljuset.

Jag har några keepers från dagen och jag är säker på att bröllopet kommer flyta på fantastiskt. Glömde jag säga att det är dop också haha.. lika bra att slå två flugor i en smäll.

// Manuel

#blogg

Hörby var är du?

Bästa bröllopsfotografen jag vet är Jonas Peterson:

http://jonaspeterson.com/

- duktig bloggare är han med och svensk i Australien


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Såg ju riktigt läckert ut.

Riktigt duktig kille den där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar