Guitar Hero: Metallica

Robot
Guitar Hero: Metallica

Jag har fortfarande inte klarat av One på hard, den hiskeligt svåra avslutningslåten i Guitar Hero III. Man skulle kunna säga att jag hade gett upp men med Guitar Hero: Metallica tänds hoppet om att jag också kan rocka tillsammans med James Hetfield och de andra.

#guitar-hero-world-tour


Medlem
Guitar Hero: Metallica recenserat

Trevlig recension med ett passande betyg.
Fast jag måste ändå säga att det känns lite komiskt att den svåraste låten i spelet inte är av Metallica utan Slayer's War Ensemble.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Lemmy är med = 5 stjärnor från mig


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Inaktiv

Kill’Em All (1983)
Hit the Lights
King Nothing
Seek and Destroy
Whiplash

nåt är fel här ;V

Men på fredag ska det röjas hehe Själv kör man alltid på expert oberoende om man kört låten innan eller ej ^^ (10 års gitarrträning lönar sig maha)

Inaktiv

Som tur fick man GH:M redan i torsdags av Webhallen och har hunnit spela en del, och kan lätt säga att detta spelet är lätt ett av dom svårare gäng låtarna att spela igenom.

Jag som lätt kunde dra igenom i stort sätt alla låtar på trumorna på Hard har till och med svårt med dom sista låtarna, och som van expert spelare på gitarren fanns det låtar jag behöver träna ett tag på.

Så väl spenderade pengar, skulle nästan påstå att GH:M är lite svårare än GH 3 faktiskt, men det är bara jag ^^

Medlem

Synd att ni inte testade med dubbelpedal också. Hade varit kul att höra hur svår ex. Dyers Eve blir på expert+ för en icke-trummis

Medlem

Yup, det verkar coolt det här. Metallica är grejor det

Bra recension, även om King Nothing nog inte hör hemma på Kill 'Em All-plattan som jag antar att bleak också menade i sin post

Medlem

Hoppas att det ligger innanför dörren ikväll. Har förbeställt på Edge store.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bleak:

Kill?Em All (1983)
Hit the Lights
King Nothing
Seek and Destroy
Whiplash

nåt är fel här ;V

Men på fredag ska det röjas hehe Själv kör man alltid på expert oberoende om man kört låten innan eller ej ^^ (10 års gitarrträning lönar sig maha)

Korrigerat! Och btw, det är fredag idag


signatur

Får man högre poäng om man spelar lika otajt som Lars Ulrich?

Medlem

Fan att The More I see inte finns med


signatur

Game long and prosper

Medlem

Load är så missförstådd tycker jag.. King Nothing tycker jag är en av de sämre låtarna men blir alltid först urplockad. Det finns ju flera låtar där som skulle passa fint.

Trevligt dock!

Medlem
Skrivet av Burzum Mashtar:

Får man högre poäng om man spelar lika otajt som Lars Ulrich?

Haha
+1

Medlem
Skrivet av Burzum Mashtar:

Får man högre poäng om man spelar lika otajt som Lars Ulrich?

Humor^^

Skön recension Calle. Tack!

Inaktiv

Mercyful Fate kom också fel så länge den inte finns med på någon b-sida förknippad med Load så ska den vara på Garage .inc

Medlem

Jag tycker fortfarande som jag skrev på GH5 nyheten, att dom kan ha ett grundspel, t.ex. GH5, som verkar ha bra features och sen släppa allt som DLC, även GH: Metallica och resten av GH spelen.
Borde ju ändå bli billigare både för oss och dom och dom borde sälja mer på det tycker jag.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av carlaxel:

Mercyful Fate kom också fel så länge den inte finns med på någon b-sida förknippad med Load så ska den vara på Garage .inc

Sådärja, nu ska det vara rätt, bara att Garage Inc-plattan inte var fetstilad.


signatur
Medlem
Skrivet av Ramrod:

Jag tycker fortfarande som jag skrev på GH5 nyheten, att dom kan ha ett grundspel, t.ex. GH5, som verkar ha bra features och sen släppa allt som DLC, även GH: Metallica och resten av GH spelen.
Borde ju ändå bli billigare både för oss och dom och dom borde sälja mer på det tycker jag.

Alternativt att man även kan köpa DLC i butik, men slipper ha den skivan i när man spelar. Något vettigt kopieringsskydd bör inte vara så svårt att hitta till den lösningen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av spiken:
Skrivet av carlaxel:

Mercyful Fate kom också fel så länge den inte finns med på någon b-sida förknippad med Load så ska den vara på Garage .inc

Sådärja, nu ska det vara rätt, bara att Garage Inc-plattan inte var fetstilad. Jag har gått igenom resten också, klantskalle som jag är.


signatur
Medlem

Måste säga till alla hardcore-spelare att köp det inte för hoppet om svåra låtar på gitarr. (har ingen erfarenhet av expert på varken sång eller trummor).

Spelet spelar man igenom direkt och jag dog inte på en enda låt (expert). Ska de fortsätta med dessa spelen får de öka svårighetsgraden för att hålla kvar de som spelat hela serien.

Medlem
Skrivet av CusmaR:

Måste säga till alla hardcore-spelare att köp det inte för hoppet om svåra låtar på gitarr. (har ingen erfarenhet av expert på varken sång eller trummor).

Spelet spelar man igenom direkt och jag dog inte på en enda låt (expert). Ska de fortsätta med dessa spelen får de öka svårighetsgraden för att hålla kvar de som spelat hela serien.

Well. Låtarna är ju som de är på expert så att säga. De kan ju inte lägga in extranoter eller ändra riffen.

Men nä, ett GH: BM (black metal) hade vi behövt


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Orion är med och den är cpkul att lira på riktig bas, så jag kan tänka mig att den är ganska så kul på GH:M också :3

Nu blir man ju sugen på att fixa detta med tanke på alla grymma låtar, men pengar =


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Kommer det till PC oxå eller ?

Medlem

Trevlig recension, spelet är ett givet köp förstås.

Medlem

Och detta påminde mig om hur mycket jag avskyr snorungar som tror att Mercyful Fate är "en låt av Metallica" och inte ett band.
Detta har man fått stå ut med i elva år.

Nästan ännu mer frustrerande är folk som refererar till Thin Lizzys version av irländska folkvisan "Whiskey in the Jar" som "Metallicas version" när de i själva verket plankat arrangemanget rakt upp och ned.

Visst, det är inte Metallicas fel när tanken var att hylla band som de gillar men folks okunskap gör ont ända in i själen.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Och detta påminde mig om hur mycket jag avskyr snorungar som tror att Mercyful Fate är "en låt av Metallica" och inte ett band.
Detta har man fått stå ut med i elva år.

Nästan ännu mer frustrerande är folk som refererar till Thin Lizzys version av irländska folkvisan "Whiskey in the Jar" som "Metallicas version" när de i själva verket plankat arrangemanget rakt upp och ned.

Visst, det är inte Metallicas fel när tanken var att hylla band som de gillar men folks okunskap gör ont ända in i själen.

Brukar du också påpeka till folk att du lyssnade på diverse band "innan dom blev stora/mainstream"?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Forcie:

Och detta påminde mig om hur mycket jag avskyr snorungar som tror att Mercyful Fate är "en låt av Metallica" och inte ett band.
Detta har man fått stå ut med i elva år.

Nästan ännu mer frustrerande är folk som refererar till Thin Lizzys version av irländska folkvisan "Whiskey in the Jar" som "Metallicas version" när de i själva verket plankat arrangemanget rakt upp och ned.

Visst, det är inte Metallicas fel när tanken var att hylla band som de gillar men folks okunskap gör ont ända in i själen.

Hur orkar man ens lägga ner energi på att irritera sig på sånt strunt? Lägg den på nåt vettigare istället.

Medlem

Imorgon drar jag iväg till Onoff för att köpa spelet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Blir nog ett köp här, har alltid tyckt om att nöta fret buttons på guitar hero

Inaktiv

Klarade av det på sådär 3h på Expert på gitarr. Grymt spel, även om det inte har någon riktigt svår låt som GH3. (Through the Fire and Flames, The Devil Went Down to Georgia). Ja, den förstnämnda suger dase, men den är iallafall svår att klara.

12
Skriv svar