Ibland blir man lite förvirrad.

Inaktiv
Ibland blir man lite förvirrad.

Något jag suttit o funderat på senaste dagarna när jag bara läst forum.

Ifall du startar en ny tråd för frågor/ämnen som redan finns så blir man ofta flamad för att man gör en ny tråd om det och ombeds att "söka"... Men samtidigt, om man söker och hittar en lite äldre tråd som tar upp det ämnet/frågan så blir man flamad för att man istället återupplivar en gammal tråd.

Det där är något jag suttit o funderat över, känns lite som en lose/lose situation... Är det bara jag som laggt märke till att det är så på många forum?

Medlem

Good point.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nejdå! oroa dig inte det blir bara flame angående en återupplivad tråd om svaret du söker faktiskt finns i tråden du på nytt ställer frågan i!

Om tråden behandlar ett ämne men inte ger nå svar, sätt i gång och gravplundra! :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Vila i frid

Så länge det är ontopic och inte bara en självklar "bump" så går det bra att skriva i en gammal tråd.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Robineng, hittar du en gammal tråd om just det ämnet du letar efter. Så är det väldigt stor chans att det du vill säga redan finns i tråden och bidrar till absolut inget nytt.

Bara kolla igenom vissa diskussions trådar så finns typ samma åsikt 20 gånger innan tråden tillslut dör.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Robineng, hittar du en gammal tråd om just det ämnet du letar efter. Så är det väldigt stor chans att det du vill säga redan finns i tråden och bidrar till absolut inget nytt.

Bara kolla igenom vissa diskussions trådar så finns typ samma åsikt 20 gånger innan tråden tillslut dör.

Mm, deprimerande vanligt. Men då sådana trådar oftast är hundratals poster långa, så är det väl förlåtligt om man inte orkar plåga sig igenon sexton trådar, bara för att se om någon annan redan har sagt det man vill säga.

Skriv hellre nytt, och låt de som orkar hänvisa till en gammal tråd.

Yttrandefriheten har väl inte blivit omodern än, eller?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Robineng, hittar du en gammal tråd om just det ämnet du letar efter. Så är det väldigt stor chans att det du vill säga redan finns i tråden och bidrar till absolut inget nytt.

Bara kolla igenom vissa diskussions trådar så finns typ samma åsikt 20 gånger innan tråden tillslut dör.

Mm, deprimerande vanligt. Men då sådana trådar oftast är hundratals poster långa, så är det väl förlåtligt om man inte orkar plåga sig igenon sexton trådar, bara för att se om någon annan redan har sagt det man vill säga.

Skriv hellre nytt, och låt de som orkar hänvisa till en gammal tråd.

Yttrandefriheten har väl inte blivit omodern än, eller?

det är motivationen hos de övriga i forumet, det är tröttsamt att gå igenom samma diskussion som tidigare redan diskuteratsc ifall det inte finns nya infallsvinklar eller någon typ av hetsighet som får andra att vakna till.

Jag börjar faktiskt bli expert på forumliv


signatur

thank you, come again

Medlem

Ämnen som rör vissa saker brukar komma upp i nya trådar ca 2gånger per år, funkar bra.
Jag ser hellre en ny tråd, än man börjar om i en som redan är 10+sidor stor.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

jag ser ju hellre att man läser igenom dom 10 sidorna och observerar att man inte har nått nytt och komma med och därför låter bli helt.


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Youtube-proffs

Men efter 6-7 månader så kanske Iceman tycker att negerboll är ett kränkande ord? VÄRLDEN förändras. Man måste skapa nya trådar ibland för att se folks nya åsikter.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Men efter 6-7 månader så kanske Iceman tycker att negerboll är ett kränkande ord? VÄRLDEN förändras. Man måste skapa nya trådar ibland för att se folks nya åsikter.

Chansen att du faktiskt skulle byta avatar är väl lika stor... ;):heart:


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar