Inaktiv

visst kan det vara provocerande å håller med er lite som är på "chokladbolls sidan". Men iaf jag ser inte neger som ett nedlåtande ord. Det är antingen färgen svart eller rasen neger. Iget fel med det. Och om man gör det till ett ord som man inte får säga, som bara nazister å rasister använder så blir det ju ett dåligt ord.
Har folk i min klass som e negrer inget fel på dem. Jag säger neger lite då å då ibland till dem å så å dom tar inte illa upp. Säger ju inte jävla neger eller nått sånt sjävlklart.

Å du MaLiBu, neger/choklad bollar är inte alls gjorda av choklad å det blir inte choklad heller. När denna debbat var som störst på riktig politisk nivå så var de ju diskusion om just det.
"neger är nedlåtande å dumt å säga "
- Men den är ju inte gjord av choklad heller
"men vad ska vi kalla den då?"
-negerboll?

osv osv

Medlem

Det är ju bara så onödigt att säga negerboll om de finns de som kränks. Jag blir så trött på alla små besserwissrar som ska verka så jävla kloka.

"I svenska akademins ordbok......"

"Ordet neger härstammar från latin där det betyder svart......."

Det här är inte en tävling om vem som är mest korrekt, neger är ett otrevligt ord för de flesta. Skulle du någon gång säga neger framför en svart människa (< låter något trevligare att säga)? Om inte, varför? Och säg inte att ni skulle, folk blir väldigt modiga på internet, skicka en video vet jag!

Och angående dina klasskompisar mirlamoooo, så har jag också kallat klasskompisar och vänner för neger, men på ett lättsamt sätt. Jag vet att dom inte tar illa upp för att dom känner mig. Det är inte samma sak.

Sen tycker jag att det är bra att det finns ord som är lite förbjudna. Då kan man ju skilja nassarna från människorna.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av WaltX:

Sanningen är att dem som kallar chokladbollarna för negerbollar gör det för att jävlas, för det mesta. Alla jag känner, inkl. jag som har respekt för andra människor, kallar "negerbollar" för Chokladbollar istället.

Ny bottennivå för den här tråden i och med det du sa nu....

Först säger ni att de som säger negerboll är inskränkta samt har bristande respekt gentemot mörkhyade och andra som naturligtvis kan tänka sig att ta illa upp.

Nu drar du själv alla över en kam när du påstår att alla som säger negerboll gör det för att jävlas. Lyckat..

Det finns de som säger negeboll enbart för att provocera: Ja

Det finns de som har växt upp med det ordet för den bakelsen och enbart säger det i positiv bemärkelse samt av gamal vana: Ja

Nu får ni sluta pajkastningen.

Ja, jag säger både negerboll och chokladboll om ni undrar...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Sharpblade:
Skrivet av WaltX:

Sanningen är att dem som kallar chokladbollarna för negerbollar gör det för att jävlas, för det mesta. Alla jag känner, inkl. jag som har respekt för andra människor, kallar "negerbollar" för Chokladbollar istället.

Ny bottennivå för den här tråden i och med det du sa nu....

Först säger ni att de som säger negerboll är inskränkta samt har bristande respekt gentemot mörkhyade och andra som naturligtvis kan tänka sig att ta illa upp.

Nu drar du själv alla över en kam när du påstår att alla som säger negerboll gör det för att jävlas. Lyckat..

Det finns de som säger negeboll enbart för att provocera: Ja

Det finns de som har växt upp med det ordet för den bakelsen och enbart säger det i positiv bemärkelse samt av gamal vana: Ja

Nu får ni sluta pajkastningen.

Ja, jag säger både negerboll och chokladboll om ni undrar...

Komiskt att du har markerat en del av texten som du inte ens har förstått. Läs igen.

GL.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vilket är komiskt? Upplys mig då, istället för att komma med en dålig kommentar i brist på ett normalt svar.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Youtube-proffs
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Polish:
Skrivet av Night Hawk:

Det är väl deras problem om någon tar åt sig.

Löjligaste jag har hört.

"jävla negerjävel"

"vad fan säger du?"

"ja, du e ju svart, ditt problem"

Logiskt du.

Sa väl aldrig negerjävel eller?

Nej men du menade de som att om folk tar upp är det deras problem.

Om jag skulle gå ut och säga att alla judar var en pest på världen och dem tar illa upp.
Är det deras problem då eller?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Vilket är komiskt? Upplys mig då, istället för att komma med en dålig kommentar i brist på ett normalt svar.

Skrivet av WaltX:

Sanningen är att dem som kallar chokladbollarna för negerbollar gör det för att jävlas, för det mesta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Sharpblade:

Vilket är komiskt? Upplys mig då, istället för att komma med en dålig kommentar i brist på ett normalt svar.

Skrivet av WaltX:

Sanningen är att dem som kallar chokladbollarna för negerbollar gör det för att jävlas, för det mesta.

Ja, och?

Jag läste det och förstod, för det mesta.

Läste du resten av mitt inlägg eller? Eller valde du bara att haka upp dig på ett enda ord. Jag tycker att jag gjorde klart för mig ganska tydligt vad jag tyckte och menade angående det.

Förtydligande:
Som sagt, jag står mitt emellan. Jag tycker bara det är roligt att ena sidan anklagar den andra för bristande respekt i och med användandet av ett ord, när de sedan själva drar alla över en kam - för det mesta - och då själva visar dåligt omdöme och respekt.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

tycker fortfarande det är fånigt att folk reagerar så pass hårt.
Är det nån färgad person här inne som kan säga
"ja, jag blir jätte kränkt och mår dåligt pga det här ordet, och måste gå i terapi"
Så ska jag ta och tänka över vad jag kallar bollarna.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

tycker fortfarande det är fånigt att folk reagerar så pass hårt.
Är det nån färgad person här inne som kan säga
"ja, jag blir jätte kränkt och mår dåligt pga det här ordet, och måste gå i terapi"
Så ska jag ta och tänka över vad jag kallar bollarna.

Word! <--- Tummen upp, inte fuck you!

Inaktiv

Säger fortfarande negerboll och inte en enda gång har jag fått höra att någon tar illa upp. För mig är det bara ett sammansatt ord.

Inget jag tänker på och inget jag tänker ändra på oavsett hur mycket ni andra gråter.

Medlem

Kul att alla som drar upp exempel på hur neger är kränkade skriver:
"jävla negerjävel!" klart som fan det blir negativt om man omsluter ordet med negativa saker! Tänk efter lite förfan.

Samma sak gäller ju allt! Jag ska sluta säga Mamma till min mor, jag menar kolla vad hemskt det är! "Jävla mammajävel!"


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Youtube-proffs
Skrivet av SeniiL:

Kul att alla som drar upp exempel på hur neger är kränkade skriver:
"jävla negerjävel!" klart som fan det blir negativt om man omsluter ordet med negativa saker! Tänk efter lite förfan.

Samma sak gäller ju allt! Jag ska sluta säga Mamma till min mor, jag menar kolla vad hemskt det är! "Jävla mammajävel!"

Om du hade läst inlägget som jag skrev ang "jävla negerjävel" lite nogrannare så hade du nog förstått att jag inte jämförde negerboll med negerjävel.

Anledningen till att jag drog upp det var pga personen i fråga sa att "tar man illa upp så är det ens eget problem". Typ som det skulle vara deras fel att dom var mörkhyade.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Negerkyssar är också ett gammalt alternativ


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Negerkyssar är också ett gammalt alternativ

Borde snarare vara negresskyssar.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem
Skrivet av teX:

Säger fortfarande negerboll och inte en enda gång har jag fått höra att någon tar illa upp. För mig är det bara ett sammansatt ord.

Inget jag tänker på och inget jag tänker ändra på oavsett hur mycket ni andra gråter.

Betvivlar att någon gråter för att du är envis
Sen om du inte kan se längre än din näsa är ju heltklart ditt eget problem.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Det verkar nog vara så att det är mest överbeskyddande vita som tar illa vid sig av denna frågan..

Men asså seriöst..finns det någon här inne som har rötter från afrika som kanske kan svara på frågan om dom tar illa vid sig???

Inaktiv
Skrivet av neonille:

Det verkar nog vara så att det är mest överbeskyddande vita som tar illa vid sig av denna frågan..

Men asså seriöst..finns det någon här inne som har rötter från afrika som kanske kan svara på frågan om dom tar illa vid sig???

klart som tusan att nån mörkhyad som inte känner till att negerbollar är nåt gott man kan äta kan bli upprörd,
för säger nån att han gillar negerbollar då tror ju den mörkhyade att negerboll älskaren är bög.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Får man inte använda ordet, Negerboll längre?

Nej, det anses rasistiskt att tala om afrikaner. Varför förstår jag inte, själv anser jag att en svart är värd lika mycket som en vit, men det verkar inte domstol X tycka.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag säger Chockladboll


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv
Skrivet av Strax Dax:

klart som tusan att nån mörkhyad som inte känner till att negerbollar är nåt gott man kan äta kan bli upprörd,
för säger nån att han gillar negerbollar då tror ju den mörkhyade att negerboll älskaren är bög.

ehhhh....va????
va fan har boll med bögar att göra?????

Youtube-proffs
Skrivet av neonille:
Skrivet av Strax Dax:

klart som tusan att nån mörkhyad som inte känner till att negerbollar är nåt gott man kan äta kan bli upprörd,
för säger nån att han gillar negerbollar då tror ju den mörkhyade att negerboll älskaren är bög.

ehhhh....va????
va fan har boll med bögar att göra?????

"Neger(bollar)"


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ska vi göra så här, att varje gång någon skriver ett nytt inlägg här, så kan ni väl avsluta med en liten fotnot om ni tycker att ordet NEGER låter otrevligt eller har en nedsättande klang, bara ja eller nej.

Fotnot: Ja!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Neger har en negativklang och därav kan man använda chokladboll lika gärna, för jag har svårt att tro att någon använder choklad som en förelämpning.

Förstår verkligen inte hur folk kan använda ett uttryck som har så tydliga kopplingar till att användas i nervärderande syfte av andra människor ;/ Det är ett föråldrat och negativt laddat uttryck hur människor än försöker vända på det, och vi vet varför folk kom upp med namnet negerboll från första början.

Det började ju användas i det germanska språken under slavhandeln, kanske dags att vi går vidare nu och slutar använda ett nersättande uttryck på en annars underbar bakelse?

Inaktiv

det blir ju också vad man gör det till...
Menar som Herr G också..

fotnot: Nej

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Man kan ju också kalla den för Wienerbröd

Men då får man ju wienerbröd och ingen negerboll ska du ha klart för dig


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Medlem

Haha... Denna diskussionen igen, kan knappt bärga mig till dödsstraffet dyker upp igen.

Jag säger negerboll för övrigt, mest för att jag alltid gjort det, det finns ingen värdering i mitt användande av ordet precis som när jag säger kinapuff eller indianpopcorn... jag tar inte illa upp när en amerikan kallar mig för swede (kålrot).

Hade jag trott att någon som lyssnar på mig hade tagit illa upp eller blivit ledsen hade jag valt ett annat ord men samtidigt tycker jag inte att man skall ta illa upp av ett så här oskyldigt ord. Jag vill inte medverka till en miljö där alla som inte får allt precis som de vill ha det kan ställa sig upp och säga att de blivit kränkta. usch.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

[SVENNES kaviar] <----- RACISM!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

[SVENNES kaviar] <----- RACISM!

win! haha~~


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

[SVENNES kaviar] <----- RACISM!

haha underbart
få se vad moral tanterna säger nu


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar