Inaktiv
hoppsan

[http://www.corren.se/archive/2008/3/7/jmcsmea2u344zlj.xml]

fler än muslimer är känsliga.. jag är "jätteförvånad" (:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Religion är ett skämt. Jag menar, vad får vi utav det förutom konflikter? Skulle inte förvåna mig om det blir ett tredje världskrig mellan kristna och muslimer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

faan vad jag hatar relgion.
Kan dom inte lägga ner all skit, ser dom inte själva hur patetiska dom är? helt otroligt.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

heheh "Kommunen" (inte kommunen i sig, bandet kommunen) är min polares band.. blir fan lite roligt när "kommunen har censurerat"

edit: här är hela bilden:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Religion är ett skämt. Jag menar, vad får vi utav det förutom konflikter? Skulle inte förvåna mig om det blir ett tredje världskrig mellan kristna och muslimer.

Vad mer behövs sägas? Världen hade sett bättre ut utan religion helt klart.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Menar ju det, borde fan vara nolltolerans på religion världen över.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?!

Medlem

Kristna som dödshotar, fan kan dom inte anpassa sej kan dom ju åka hem!!!11elva

:P:P:P


signatur

yolo

Medlem

Suck.. Om dom bara kunde lägga ner allt som har med religionen att göra så skulle de få sin världsfred.
Men neeej, dom måste fortsätta tro på något som inte finns.
Det är väl så gott som bevisat att världen inte skapades av någon gud, men av big bang eller något liknande.
Att människorna skapades av bakterier som muterades i några tusen år, och inte av någon gud på en dag.

Bleh, jag hatar allt som har med religion att göra...


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Ett "bevis" på att religioner och dess gudar är skapade/påhittade av människan är mängden av religioner och gudar som påstås finnas och alla försöker att få just deras religion och gud/gudar till den rätta.

Det säger sig självt; sannolikheten att just er (vem som nu än tar åt sig för att vara religös) religion och gud är den rätta är nästintill obefintlig. Om ni kan tänka rationellt så bör även ni inse att det ni tror på är omrimligt. "Himlen" existerar inte , det finns inget paradis där du får sätta på 70 oskulder när du dött, ditt livs karma speglar sig inte i ditt efterliv, vi är alla precis lika fucked up när vi dör.

Inaktiv

Viss religion (eller vissa tolkningar av en religion) skapar en arena för intolerans; fungerar som bränsle för och rättfärdigar intolerans. Fast alla religiösa är inte intoleranta. Det är i första hand intolerans och trångsynthet som vi borde bekämpa.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

!!!11elva

Suverän


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

konstigt att så många trådar om religion startas på helger,
är det lilla ruset från flaskan som lockar fram religiondebatt humöret ?

2 av dom man känner irl drar alltid upp vad judarna gjorde mot jesus, och arabernas roll i världen när dom halsat systembolagets värmande drycker.

Medlem

Detta är ju inte ens en fis i rymden mot vad kristna gjort/gör annars...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Detta är ju inte ens en fis i rymden mot vad kristna gjort/gör annars...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Kristna gör mycket dumt, samt muslimer och the rest of the pack. Men samtidigt så kan man inte be alla religösa att dra åt helvete för dom har samtidigt gjort mycket gott. Men jag håller med om att dom ofta tror att deras makt är lite väl stor, fast å andra sidan.. Dom hör ju sina order från en heliumgubbe i himlen..

Medlem

religion är värdelöst, så jävla dumt att tro på nån jävla gubbe som inte ens kan ge prov på sin existens.
Varför tro på något som inte ens finns, barn brukar ju sluta tro på tomten, varför gör inte samma sak som 9åringarna?

Jag kan förstå mycket varför folk tror på det och det, men vafan, bara för att nån gubbe skrev något för 2008 år sen betyder inte det är sant, eller borde vi ge tillbaka landet i väster till indianerna nu... eller?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av wiseguy:

Viss religion (eller vissa tolkningar av en religion) skapar en arena för intolerans; fungerar som bränsle för och rättfärdigar intolerans. Fast alla religiösa är inte intoleranta. Det är i första hand intolerans och trångsynthet som vi borde bekämpa.

Så sant som det är sagt... Dock så tog det ju inte många poster i den här tråden innan folk visar upp att atesim inte på något sätt innebär tolerans..


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Inaktiv

är det inte bättre att väcka liv i nån av de många andra religion tjöt trådarna än att starta ny jämt och upprepa allt som redan det skrivits om.

Medlem
Skrivet av Greger:

borde vi ge tillbaka landet i väster till indianerna nu... eller?

Vet du... Det där är en väldigt bra idé... Om du kan få de indianer som finns kvar att återgå till sitt gamla liv och garantera att ingen modern civilisation sätter sin fot på kontinenten, eller påverkar den, igen så tror jag att det vore det bästa för den delen av världen.

Jag är iof en sån där person som föreslår skyddsjakt på aktiemäklare och byggledare, så jag ska väl inte säga något...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

att individuella vill provocera på det där sättet har jag förståelse för även om jag tycker det är tråkigt att se, men personen som skrev brevet är minst lika fel ute. Jesus förespråkade inte våld.

Skillnaden här mot muhammedkarikatyrerna är det att media inte gått ut med bilderna för att provocera kristna, som jag fortfarande anser vara fel.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

mm, för det är tidningars plikt att provocera och förolämpa människor
jag håller dock helt med correns chefredaktörs synvinkel på det hela


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar