Full Throttle-lösning

Skägg.
10 Chambers
Full Throttle-lösning

I fredags kväll roade jag mig med att byta till sommardäck på familjekärran, i lätt duggregn. Humor. Hjulen vägrade dessutom att lämna upphängningen, trots att bultarna var bortskruvade. Mitt i min raseriångestattack mindes jag min stora hjälte från ungdomen, Ben i #Full Throttle. Hans klassiska tryckspark fick däcken att (nästan) hoppa av med små glädjetjut och alla fyra vara bytta på två timmar. Vem kan påstå att spel inte lär ungdomen nyttosaker?

#blogg

signatur
Medlem
Full Throttle -lösning

Full Throttle vad man saknar det spelet. Synd att 2:an lades ner.

Medlem

Tog det dig två timmar att byta däck?

Skägg.
10 Chambers

Ja, av den anledningen att jag fick trycksparka loss dem, satt som berget!

signatur
Medlem

Jag kan tänka mig det. Ett av mina framdäck satt som berget det också, det slutade även det med sparkar!

Skägg.
10 Chambers

Första fick jag loss genom att sänka ner bilen så att tyngden från karossen gjorde jobbet men de andra var mer envisa.

Trodde att det skulle bli enklare denna gång, tog bort låsmuttrarna i höstas då adaptern gick sönder (även det en däckbytarmardröm) men icke.

signatur
Medlem

Där ser man vad lärorikt det kan vara att spela spel.

Själv var jag lat och lät verkstaden där jag servar bilen byta däck åt mig. Kostade inte många kronor så det var det värt för att slippa jobbet.

Medlem

Smörj anläggsytorna med koppar/silverfett då du byter däck nästa gång, så går bör det gå som smort (höhö) nästa gång...

Se bara till o inte få det på bromsskivorna/bromsbeläggen.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

"Full throttle"-kick! Yes. Barndomen när den var som bäst.

1
Skriv svar