PS3 vann japanska försäljningskriget i mars

Robot
Medlem
PS3 vann japanska försäljningskriget i mars

hehe xboxen kampar verkligen i motvind i japan

Medlem
Skrivet av ace84:

hehe xboxen kampar verkligen i motvind i japan

Jovisst, men det är inte konstigt med tanke på att hemlandet brukar köpa mest av sina egna märken.

Ps3 kämpar i motvind i usa typ.

Inaktiv

Playstation 3 ROLLES!!!!:D

Medlem

PS3 säljer bäst i japan och sämst i USA pga att det bara bor hillbillies i USA

Inaktiv
Skrivet av ace84:

hehe xboxen kampar verkligen i motvind i japan

Tvärtom så säljer faktiskt XBox 360 bra i Japan nu. Om man jämför med tidigare siffror. Allting är relativt.

Medlem

Det är väl nästan inga kvar som inte har köpt wii


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Inaktiv

Men komigen vilka spel går bra i japan? typ klä upp mario i en skolflickeuniform och låt en blåhårig pubertetskille vars klädsmak är lika delar surfare och hårdrockare rädda honom /henne med en attack som man sparat ihop under 80h levalande.

Japanska spel brukade vara progressiva nu är de enbart taffliga.

Medlem
Skrivet av zilke:

Det är väl nästan inga kvar som inte har köpt wii

Jag har inte köpt wii och det kommer inte att hända, spelade en helg på brorsans alla dom bästa wii spelen och var knappt måttligt imponerad. Och efter det har det ju bara gått nedför. Wii's bibliotek med bra spel: 2, kanske.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av zilke:

Det är väl nästan inga kvar som inte har köpt wii

Tänkte det samma... jag menar någon gång borde väl marknaden bli mer eller mindre mättad.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zilke:

Det är väl nästan inga kvar som inte har köpt wii

Tänkte det samma... jag menar någon gång borde väl marknaden bli mer eller mindre mättad.

Konsoller går ju sönder också.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Olika målgrupper helt enkelt.
XBOX för tonåringarna och de som bor hemma hos mamma, Wii för barnen, de fattiga och den äldre generationen, Ps3 för 20+ med ett jobb.

Tillika så ser man vilka som har mest tid över, både Wii och XBOX säljer på kvantitet, medan Ps3 säljer på kvalitet. Det syns i hela planeringen - det är lite slit och släng med XBOX t.ex. - lite som att köpa ett NES framför ett NeoGeo på det glada 80-talet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

alla har ju redan wii så det kan inte sälja så mycket mer xD


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av zdib:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zilke:

Det är väl nästan inga kvar som inte har köpt wii

Tänkte det samma... jag menar någon gång borde väl marknaden bli mer eller mindre mättad.

Konsoller går ju sönder också.

Har jag aldrig upplevt... Ännu iaf.

Medlem

Häftigt:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Var väl ingen nyhet att PS säljer bättre i Japan...
Grattis Fisk!! Måste vara det dummaste inlägg jag läst nånsin här på FZ... xbox för folk som bor hemma? ps3 kvalité? vart då?? heh har båda konsolerna här och måste säga att boxen har bra mycket bättre utbud på spel och onlinetjänsten går inte ens att jämnföra. MS leder med hästlängder på dessa fronter, PS3 sitter just nu mest med ett gäng kassa portningar till spel.

Medlem
Skrivet av fisk:

Olika målgrupper helt enkelt.
XBOX för tonåringarna och de som bor hemma hos mamma, Wii för barnen, de fattiga och den äldre generationen, Ps3 för 20+ med ett jobb.

Tillika så ser man vilka som har mest tid över, både Wii och XBOX säljer på kvantitet, medan Ps3 säljer på kvalitet. Det syns i hela planeringen - det är lite slit och släng med XBOX t.ex. - lite som att köpa ett NES framför ett NeoGeo på det glada 80-talet.

Så vad menar du att dom som har en PS3 är den överlägsna mänskliga rasen och dom som äger dom andra konsolerna är sämre människor? Det låter som det då jag läser det. Precis sånt där som gör att föredrar Xbox Live framför PSN. Dessutom så äger Live PSN anyday.

Sen om vi kollar på PS1 och 2 ser ska du nog se att majoriteten spelare inte var över 20. Och att det fortfarande är en hel del ungar som spelar på PS3.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Fan va rolig för PS3 man blir:)

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Dessutom så äger Live PSN anyday.

*suck*

Inaktiv
Skrivet av tutut:

Fan va rolig för PS3 man blir:)

va?

glad?

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Hardboiled15:

Dessutom så äger Live PSN anyday.

*suck*

facepalm


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av fisk:

Olika målgrupper helt enkelt.
XBOX för tonåringarna och de som bor hemma hos mamma, Wii för barnen, de fattiga och den äldre generationen, Ps3 för 20+ med ett jobb.

Tillika så ser man vilka som har mest tid över, både Wii och XBOX säljer på kvantitet, medan Ps3 säljer på kvalitet. Det syns i hela planeringen - det är lite slit och släng med XBOX t.ex. - lite som att köpa ett NES framför ett NeoGeo på det glada 80-talet.

/facepalm

Medlem

Varför blir ni tonåringar upprörda över att ni är målgrupp? Microsoft har ju lyckats. I argumentationer med XBOX360-användare anger de nästan alltid att det finns FLER spel, och MER tillbehör, och MÄNGDER med modifikationer och MODCHIPS.

Är det jobbigt när någon kallar en blå bil för en blå bil, eller vad är problemet?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Håller med "Fisk" till en viss del.. det är ju så att WII är för dom minsta i det flesta fall utom vissa utstick förstås... 360 är för gemene man och PS3 för dom som vill ha lite mera mulitmedia maskin... Dom som ska ha en spel maskin och inte vill lägga lite extra tar 360. Samt att den är mera attraktiv för kopierade spel... så är det ju.

Kopieringen säger väl en hel del.. WII funkar med brända spel... likaså 360 men inte PS3. När PS2 blev vän med kopieringen så sprang även Playstation iväg på föräljningslistan. Det minns väl alla!?

Att PS3 sen får lida för alla portningar är ju med på samma tapet... Utvecklarna lägger ju hellre ett massutskick till flera användare... dom är väl inte dumma.

Får väl se när Final Fantasy XIII dyker upp när det är 360 versionen som blir den portade...

Sen läser man ju ganska ofta om utvecklare som tycker det är segt att köra på DVD istället för Blu-Ray. Så PS3 har ju forfarande lite att ge på den fronten i allafall.

Senast i SuperPlay så bråkade Uppsala killarna om att t ex ljudet får ge upp mycket för spel på DVD.

Men jag har då inte hört något gnäll om att det är en förlust i spel.. men i film då jävlar ska det vara HD-format numera annars får det vara...

Märkligt!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Går bra för PS3 nu må jag säga den säljer ju även bättre i EU om jag minns rätt.
Men alla 3 konsoler är bra det är det inget tal om så varför detta eviga gnällande. För seriöst även om Japan ÄR hemmaplan för PS3 så säljer den ju bra för att det är en BRA konsol folk vill ju ha spelena till den som artikeln säger.

Medlem

Så nu är jag ett barn? För att jag äger båda konsolerna men råkar tycka att boxen är bättre i alla avseenden och mer spel för den lite äldre gamern, val av konsol har ingenting med att göra om du bor hemma eller inte att göra utan vad som passar just dig, vill man ha en multimedia maskin som många argumenterar är ps3:ans + i kanten kan man lika hålla sig till en PC vilket är ett mycket bättre val som multimediamaskin. Jag har ägt i ps1/ps2 men tycker ps3 är långt ifrån så bra som det var sagt tycker dom har missat mycket på onlinesidan bland annat DLC. jag är 30 år och 2 barns pappa långt ifrån en tonåring.... Nä du Fisk, bättre kan du...

Medlem

Nästa månad släpps monster hunter till Wii, så då kommer den antagligen att vara tillbaka på toppen.

Annars är det ju bärbara konsoller som dominerar totalt i Japan nu för tiden. Både PSP och DSi har sålt mångdubbelt mer än alla stationära konsoller tillsammans.


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem
Skrivet av Zheri:

Så nu är jag ett barn? För att jag äger båda konsolerna men råkar tycka att boxen är bättre i alla avseenden och mer spel för den lite äldre gamern, jag är 30 år och 2 barns pappa långt ifrån en tonåring.... Nä du Fisk, bättre kan du...

Men du.... Man är ju inte vuxen förrän man vågar vara barn:-)

Jag har alla konsoler och jag är snart 40. Är väl bra om man kan känna sig lite barnslig...:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Klart det är bra Kangas, men det är inte det jag påpekar utan hans argument att ps3 skulle var för dom med jobb och är 20+ vilket är nog det löjligaste jag läst.

Medlem

Kul för sony att ps3 tar igen lite fotfäste men räcker det? Jag hoppas det iaf är iaf hel nöjd med min PS3 maskin. X360 står och dammar efter 3 service ärenden till tyskland, sämre kvalite får man leta efter.

12
Skriv svar