Kända skådisar i okända roller

Flakmonkey
Kända skådisar i okända roller

Sitter här och tittar på Djävulen bär Prada (jo alldeles själv och frivilligt) och det slog mig precis att Adrian Grenier från Entourage och Rich Sommer från Mad Men är med i den. Nu är det knappast några fantastiska exempel, men det fick mig att börja tänka på andra framgångsrika skådisar som man sett i andra filmer utan att lägga märke till dem. Ett klassiskt exempel på det är ju Batman själv Christian Bale som spelade Benke i Mio min Mio 1987. Då var det ju knappast någon som tänkte på det, men se på honom nu. Såg också Under Belägring 2 för någon vecka sedan å då var det Katherine Heigl (Gray's Anatomy) som spelade Steven Seagals brorsdotter vilket jag tyckte var lite kul...

Men men, jag undrar nu om ni har några andra exempel på det här? Alla har väl ändå sett någon gammal film och stött på ett välkänt ansikte som man inte kände igen när det begav sig.

#blogg

Medlem
Kända skådisar i okända roller

Va? Kollar du på Djävulen bär prada frivilligt? Den värsta filmen jag har sett.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Katherine Heigl är trevlig, nuförtiden...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mio min mio har ju även Christopher Lee, något i alla fall jag lagt märke till först på senare år.

Medlem

Såg precis Citizen Kane, inte direkt ngn man känner igen då filmen är från 1941, men jag förstår en jädrans massa referenser som finns med i andra filmer nu!

Kan säga att jag inte sett Citizen Kane förut, men håller nu med alla som säger att man måste se den!

Medlem

Samuel L Jackson spelar rånare i typ 5 minuter i den gamla "En prins i New york" om nån nu minns den

Inaktiv

En klassiker är ju Danny Glover som rånar Mel Gibson i filmen Maverick.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Såg nyligen på Star Trek 6: The Undiscovered Country och där dyker Christian Slater upp i en liten roll. Han har en eller två repliker.

Flakmonkey
Skrivet av Fairfax:

Såg nyligen på Star Trek 6: The Undiscovered Country och där dyker Christian Slater upp i en liten roll. Han har en eller två repliker.

Det där måste man ju faktiskt kolla upp

Kom ju på att George Clooney var med i Return of the Killer Tomatoes också vilket är lite kul... samt att en av Josh Brolins första roller var som storebrorsan i The Goonies... The Goonies är ju för övrigt en av mina absoluta favvofilmer, det görs verkligen inte såna filmer för barn längre

Inaktiv

George Clooney gjorde även "rösten" till Stan's hund i ett South Park-avsnitt.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Såg filmen labyrinth igår, fantasy från 1986 och i huvudrollen spelade Jennifer Connelly, som tydligen har en roll i blood diamond. Såg knappt att det var hon förrän jag kikade på imbd.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jack Black flyger piraternas flygplan i WaterWorld.
Solens Rike med Christian Bale har ju även Ben Stiller i en roll som en av Malcovichs snubbar i fånglägret.
Star Trek har annars många varit med i, Ashley Judd, Teri Hatcher...
Steven Seagal var visserligen inte med i bondfilmen Never say never again som skådis men som stuntkoordinator. Han bröt Connerys handled. Ryktas om att Connery dock redan knockat Seagal sen tidigare.

Medlem

Eurotrip har ju Matt Damon som sångare till låten Scotty Doesent know.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Men det största skämtet är ju att Steven Seagal har gått och blivit polis!

Inaktiv

Seth Macfarlane (hjärnan bakom Family Guy) har varit med i Star Trek.


signatur

Allah är stor men jag har större

Flakmonkey
Skrivet av Pliskin:

Seth Macfarlane (hjärnan bakom Family Guy) har varit med i Star Trek.

Film eller serie och vilken?

Inaktiv

Star Trek Enterprise.
Avsnitten: "Affliction" och "The Forgotten"

http://images.wikia.com/memoryalpha/en/images/6/6e/Rivers.jpg


signatur

Allah är stor men jag har större

1
Skriv svar