Operation Flashpoint 2 filmat och fotat

Robot
BeW
Medlem
Operation Flashpoint 2 filmat och fotat

Det ser riktigt trevligt ut... Man får bara hoppas att de får till allt så att det lever upp till de förväntningar man har
Sen får man se hur det står sig mot ArmA2 som också verkar riktigt lovande.

Vi får se i sommar...

Medlem

Eftersom det kommer till konsol så är man ju lite orolig angående nedbantning osv.
:S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Synd att ljudet var helt osynkroniserat med videon

Inaktiv

Sanslöst stela rörelser?

Medlem

Efter vad jag har sett osv. i filmer från ArmA2 och Dragon Rising, Så kommer vara DR vara bättre grafiskt sett och A2 vara mer realistiskt och bättre spelmässigt.

Jag tror att Arma2 kommer att få en större publik än detta! men JAG ska då självklart spela båda 2!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Ser lite stelt ut. Verkar vara en snygg helhetsgrafik. OF känslan verkar finnas där ändå.
OF ska ju trots allt vara stelt :).

Medlem
Skrivet av sam_s:

Efter vad jag har sett osv. i filmer från ArmA2 och Dragon Rising, Så kommer vara DR vara bättre grafiskt sett

Du skämtar va? Du kan väl inte allvarligt säga att OFP: DR har bättre grafik än ArmA2?

Medlem

Snacka om kass ljud. Helt ointressant film.


signatur

bäst

Medlem
Skrivet av JaZzE:

Snacka om kass ljud. Helt ointressant film.

Snacka om kasst inlägg. Helt ointressant inlägg.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

S_Z
Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av sam_s:

Efter vad jag har sett osv. i filmer från ArmA2 och Dragon Rising, Så kommer vara DR vara bättre grafiskt sett

Du skämtar va? Du kan väl inte allvarligt säga att OFP: DR har bättre grafik än ArmA2?

Jag måste hålla med Bush här. Visst, smaken är som baken men dömma av de filmklipp som hittills visats har jag svårt att se hur man kan tycka DR ser bättre ut grafiskt. Faction klippen från Arma2, speciellt de med ryssarna och CDF, ser förbannat bra ut i mina ögon.

Men inget av spelen är klara än så vilket av dem som ser bäst ut vid release återstår att se. I nulägget har jag inte sett något som direkt imponerat på mig gällande OFP:DR. Skulle gärna vilja se mer om AI, skademodell och fysik vilket jag tycker har varit Arma svaga punkt.

Medlem

Jag vägrar köpa OFP, ARMA eller något annat lir innan jag läst FZ:s pricksäkra recensioner.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av JaZzE:

Snacka om kass ljud. Helt ointressant film.

Snacka om kasst inlägg. Helt ointressant inlägg.

Då kan vi enas om att det här är en kass sida och helt ointressant.


signatur

bäst

Medlem

Ljudet är ju eoner bättre än arma som aldrig lyckas få till det, antingen är samplen dåliga, eller så är rumseffekterna fel, eller så tror det att stela variabler som dopplereffekt och ljudhastighet är viktigare än en riktigt bra miljösimulering.

Om man säger såhär, jag tror aldrig att arma kan få till ljud som i bankrånarscenen i heat, och att cm är kompetens eller budgetmässigt närmare att göra det.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Ljuden är ju skitnajs. Bara osynkade.

Kan det ha blivit nåt knas när FZ gjorde flashversionen kanske?

Medlem

Finns massa orsaker, deras capturesystem kan vara dåliga/felkonfade, rst assured, det kommer inte vara osynkat ingame, tror nog att det tom krävs en jäkla massa jobb för att det ska hända, det är inte som video där det kan hända närsomhelst.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Haha, jag LOVAR er att detta kommer suga, bara genom av att ha sett dena videon...

Medlem

Ja, det är ju inte ett run n gunspel som kan klaras utan ngn som helst tanke eller taktik, så kul för dig.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Om man säger såhär, jag tror aldrig att arma kan få till ljud som i bankrånarscenen i heat, och att cm är kompetens eller budgetmässigt närmare att göra det.

Bankrånarscenen i Heat har på tok för mycket Hollywood-bas i sina vapenljud för att det skall platsa i en realistisk soldatsimulator. I verkligheten har 5,56 mycket mer otrevlig och snärtig mid och diskant. Kulsprutor med större kaliber kan låta basigare, men absolut inte som den Dolby-orgie det är i Heat. De ljuden kan få hamna i Call of Duty eller nåt annat hejsan hoppsan-spel.

Detta är min slutsats efter erfarenhet av många dagar med militära vapen på skjutbana och övningsfält, med och utan hörselskydd på diverse avstånd.

Jag håller dock med om att vanilla-ArmA-ljuden var rätt futtiga och så även original-OFPs. Men vad hjälper bra ljud OFP: DR när man inte ser ut att vilja göra ett soldsim alls utan nån slags Battlefield-kopia?

Medlem

Håller med Forcie till fullo. Folk tror vapen låter som en 12 tums baslåda eller nåt.
Skjutit med Ak-5, Ksp-58, Ksp-90 Glock-17 och Psg-90 kastat äldre spränggranater och nyare splittergranater osv. Blev förvånad över hur realistiska vapenljuden var i videon. Lät mycket verklighetstroget enligt mig iaf. Det karateristiska metalliska ljudet från 5.56 automatvapnen va spot on. I heat låter skotten från ett 5.56 vapen ungefär som automatkanonen på ett Stridsfordon 90 (60mm)

För övrigt så är det inte Quake 3 det här. Orka bry sig om stela animationer på ett (förhoppningsvis) så storskaligt och taktiskt spel. Första Arma va ju snyggt också men det gjorde ju inte skiten mer spelbart för det... Tycker det ser lovande ut iaf. Bara de inte bantat ner det för mycket nu iomed multiplattforms stödet. Men det är förmodligen för mycket att hoppas på om man kollar på trenden om alla fördummade konsolspel som släpps

Medlem

Arma 2 <3 om dem bara kunde släppa ett buggfritt spel.
Förbannat vad ofärdigt Arma 1 var speciellt i multiplayer, skandal illa nästan och fortfarande verkar det vara rutten support med mkt cheatanden i MP.

Medlem

Är det bara jag som är sjukt trött på att spela som jänkare? Ser de hellre i siktet för omväxlings skull eller helst inte alls. Trötta amerikanska vapen och flaggviftande jag inte bryr mig om för fem öre. Bleh.


signatur

Tempus fugit.

Fasen vad det blir najs!

Medlem

Man kan ju ända bas/diskantinställningarna på sin dator om man är missnöjd med det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Ja, det är ju inte ett run n gunspel som kan klaras utan ngn som helst tanke eller taktik, så kul för dig.

Naaaw, lill putte... Bli inte ledsen nu va? Jämför detta med arma2 när båda är släppta och förhoppningsvis ta tillbaka det du sa nu...

Medlem

Såg ut som Battlefield iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

ser ut som battlefield bad company nastan
Men mina pengar ligger pa att Bohemia gor den battre taktiska shootern
Dem har ju mer erfarenhet och en beprovad motor som dem uppgraderat genom aren.
texturererna ser as mkt optimerade ut for konsol ( low rez )
Bohemia tror jag inte kmr gora spelet for 10 aringar som Cm gor..

Medlem

jag längtar! ska köpas:up: A2 ska jag köpa med:up: det blir en fin spel sommar framför burken:D

Medlem
Skrivet av ace84:

ser ut som battlefield bad company nastan
Men mina pengar ligger pa att Bohemia gor den battre taktiska shootern
Dem har ju mer erfarenhet och en beprovad motor som dem uppgraderat genom aren.
texturererna ser as mkt optimerade ut for konsol ( low rez )
Bohemia tror jag inte kmr gora spelet for 10 aringar som Cm gor..

fail

Medlem

Visst ser det snyggt ut....men jag börjar undra vad man behöver under skalet i datorn för att det ska se så snyggt ut som det verkar vara???

Nån som läst eller hört något om de eventuella systemkrav till detta spel????

123
Skriv svar