Blizzard har hemligt spel på gång

Medlem
Skrivet av z2k:

..Att det skulle vara i samma stil som WoW eller bli WoW2 är inte så troligt - varför konkurrera med sig själv?

För att de kan? Ärligt talat, alla i världen spelar inte WoW, men skulle det komma ett WoS skulle de rycka åt sig ännu några spelare. Jag är en av dem.

Jag tror knappast att de skulle kunna floppa något sådant iallafall. Det är lite som att säga att Microsoft konkurrerar med sig själva genom att släppa nya versioner av Windows, eftersom alla redan kör det.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

ehm, ursäkta mig.
Men vadå "bli till guld"?

Är ju en jävla skillnad på att göra populära spel, spel som säljer bra och spel som faktiskt är bra eller rent av nyskapande.

Blizzard kommer nog aldrig nå nått annat än de förstnämnda..... :S

Ursäkta men det dära är inte en åsikt, utan en ren felaktighet. Framförallt Starcraft är ett BRA spel. Det är ett fakta. Detta är inte öppet för diskussion. 8)

z2k
Medlem
Skrivet av Wartex:

För att de kan? Ärligt talat, alla i världen spelar inte WoW, men skulle det komma ett WoS skulle de rycka åt sig ännu några spelare. Jag är en av dem.

Exakt, det är mycket mer troligt att det blir något som lockar de som INTE redan spelar WoW.

Skrivet av Wartex:

Det är lite som att säga att Microsoft konkurrerar med sig själva genom att släppa nya versioner av Windows, eftersom alla redan kör det.

Att jämföra spel med OS går väl kanske om man verkligen vill...men isf ser jag det snarare som att MS släpper expansioner för att behålla sina kunder

Medlem

Kommer vi kanske att se något nytt Lost Vikings?

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men blizzard har väl blivit lite väl bekväma av sig på senaste åren, så något nytt har jag svårt att de tänker komma med.
Det är säkert bara en vanlig uppföljare som vanligt, precis som med allt annat de släpper nuförtiden.

Det senaste "nya" spel de släppt (som inte är en expansion) är ju World of Warcraft, som släpptes 2004 och som egentligen baserar sig på ett annat tidigare släppt spel (WoW är i grunden en jättestor expansion på Warcrafts värld och som tagit det bästa ur alla tidigare släppta MMO's), så egentligen var det inte så mycket nytänk där heller. Innan dess så var det StarCraft som släpptes 1998.
Så om man ser StarCraft som deras "senaste" spel med nytänk och ny fräsch story/värld så har de inte släppt ett nytt spel på över 10 år.
Blizzard har blivit som den där pensionerade gubben som sitter och berättar samma gamla historia om sin barndom varje gång man sitter och väntar på bussen, men som alla ändå snällt sitter och lyssnar på i hopp om att han en dag ska berätta något nytt.

Eftersom deras nya "okända" project använder WoW's spelmotor för testning just nu, http://www.diii.net/blog/comments/fifth-blizzard-game-in-the-..., så är jag väl lite skeptisk, även om de tänker föra över projektet till en ny spelmotor.
Blizzard har blivit Nintendo, använder omodern teknik/grafik men nästan alla är dumma nog att gå på hypen och dras med då de har bra PR.

Medlem

Om de gör ett World of starcraft blir jag glad.

Medlem

Inte för att jag tror att det är det här dom utvecklar för, men det vore onekligen ganska trevligt
http://www.pocket-lint.com/news/news.phtml/23244/24268/next-g...

Medlem
Skrivet av z2k:

Att det skulle vara i samma stil som WoW eller bli WoW2 är inte så troligt - varför konkurrera med sig själv?

Här har vi en kille som tror att bara grafiken gör ett spel. lycka till i framtiden du.

Inaktiv

Kvalifiserad gissning : Exklusivt spel till nästa generations Xbox

Medlem
Skrivet av Dogge:

Kvalifiserad gissning : Exklusivt spel till nästa generations Xbox

lol snacka om att köra över sin fanbase. Men å andra sidan hade dom väl redan försökt med Ghost. >.<

Inaktiv
Skrivet av TruB:

Inget som säger att dom precis startat med det så.. . tänka?

Blizzard presenterade Starcraft 2 med video och skärmdumpar (som såg ut att vara från ett färdigt spel) för snart två år sen och det är inte släppt än. Tänk själv?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av TruB:

Inget som säger att dom precis startat med det så.. . tänka?

Blizzard presenterade Starcraft 2 med video och skärmdumpar (som såg ut att vara från ett färdigt spel) för snart två år sen och det är inte släppt än. Tänk själv?

Vadå då? vad har det ena med andra att göra? vad har du sett av det här spelet? förklara gärna, för just nu låter det som du bara är allmänt förvirrad.

Jag sa aldrig att spelet skulle släppas imorgon, det jag däremot antydde är att det inte kommer ta så lång tid för dom har säkert jobbat med det ett bra tag och konstaterat att det kommer vara värt att jobba vidare på. just nu så är det väl bara en tidsfråga innan dom släpper matrial och en ordentlig presentation av vad det är.

Ingen vettig utvecklare går ut med en annonsering som den här flera år innan det kan bli ta om en release. blizzard är inte heller nya gemet.

Vet inte varför SC2 tagit sån tid på sig. Om fallet är så att det blivit försenat, jag är inte insatt i det projektet, men av jag kan säga är att ingen produktion utan problem, och vissa problem är störra än andra, att dom så fall valt att inte stressa med spelet så anser jag bara att det är positivt.

Medlem

Tycker fortfarande att det va tråkigt att Blizzard la ner Starcraft:Ghost men det ska bli spännande att se vad för spel dom grejar med som för en gång skull inte är Warcraft, Starcraft eller Diablo.

Skärmdumpar, filmer osv kan ju få ett spel att se klart ut men ett spel är ju så mycket med än bara grafik motor, modeller och animationer osv. Dom ska ju även bygga ihop storyn bygga banor som matchar denna, Voice acting, Cutscenes, Bugg rensning listan kan nog göras hur lång som helst.

z2k
Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av z2k:

Att det skulle vara i samma stil som WoW eller bli WoW2 är inte så troligt - varför konkurrera med sig själv?

Här har vi en kille som tror att bara grafiken gör ett spel. lycka till i framtiden du.

Jag har inte sagt ett ord om grafik, men tack för lyckönskningen.

On topic: Vore spännande med ett helt nytt IP, vilket antagligen inte är helt omöjligt.

Inaktiv
Skrivet av Phyrex:
Skrivet av Dogge:

Kvalifiserad gissning : Exklusivt spel till nästa generations Xbox

lol snacka om att köra över sin fanbase. Men å andra sidan hade dom väl redan försökt med Ghost. >.<

De har ju flera andra spel på g för att tillfredställa sin fanbase, de har ju varit i kontakt med Micrsoft om Xbox 720 så varför inte. Får MS ett Blizzard exklusivt spel till nästa generation kan det ju helt klart täcka upp för om Bungie blir multiplatform.

Inaktiv

Det e la enu ett nörd spel=(

Medlem

Dungeon Keeper 3 - SNÄLLLAAA!!!

Inaktiv

Hoppas på ett till wow för man vill ju få spela lite mera

Inaktiv
Skrivet av TruB:

Jag sa aldrig att spelet skulle släppas imorgon, det jag däremot antydde är att det inte kommer ta så lång tid för dom har säkert jobbat med det ett bra tag och konstaterat att det kommer vara värt att jobba vidare på.

Blizzard har för vana att ta väldigt lång tid från att de presenterat spel till release. Det gäller alla deras tidigare spel, och jag nämnde SC2 som ett exempel.

Eftersom detta hemliga spel är långt från att presenteras än så kan man gissa att det adderar ytterligare tid innan presentationen av det, speciellt med tanke på att de har två inte släppta spel under utveckling redan.

Är det dessutom ett nytt projekt och inte en uppföljare så tänker de ta ännu mer tid på sig att finslipa spelet, om de inte lägger ner det för att de inte är nöjda.

Visst, jag spekulerade men gav en gissning som baserar sig på deras tidigare spel och enligt mig är helt möjlig.

Med andra ord så tycker jag att "...tänk" och nu senast "förvirrad" som du säger till mig inte är helt rätt.

Fler exempel på deras väldigt långa utvecklingstider:
Baksidan av min Starcraft manual säger "Coming in 1998: Diablo II". Diablo 2 släpptes först mitten av 2000. Nu senare har de lärt sig att aldrig lova releasedatum som de gjorde då.

World of Warcraft presenterades 2001. Släpptes sent 2004 i USA, en bra bit över 3 år efter de annonserat spelet första gången.

Starcraft II: Annonserat maj 2007, men det kan vara på gång i slutet av året vilket ger 2,5 års hype tid.

Diablo 3: Annonserat med film och screens juni 2008. Vem vet när det blir klart, men knappast innan slutet av 2010.

123
Skriv svar