Onlive - grafikkortens och konsolernas död?

URK
Medlem
Skrivet av NJ28SC:

Känns som om grafikkort och annan hårdvara kan komma att sjunka i pris om detta fungerar som det ska?

båda ja och nej. föst kommer de att sjunka i pris på grund av mindre efterfrågan (det som finns i lager) sedan så kommer företagen att säga upp en massa med folk och minska antalet som görs till den nya efterfrågan som kommer att höjas i pris pågrund att de kan inte skicka ut samma antal och det blir få komponeter som måste ge en större vinst.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Brain:

Det som for mig att inte tveka aer trailern po deras hemsida. Den streamar sjukt snabbt; kanske anvander den samma teknik?

Det är givetvis inte samma teknik, finns ingen anledning att rendera och komprimera den i realtid.

Medlem

Jag är imponerad. Tittade på deras entimmas presentation av OnLive.

De sade att de lanserar detta först i USA men såklart vill de expandera till resten av världen.

När min dator börjar bli gammal och seg skulle jag verkligen vilja se den här plattformen tillgänglig även i Sverige.

Negativ sak är att de pratar om 720 upplösning. I dagsläget gråter jag när jag smäller upp PS3-spel i 720 på min full-HD tv. (GTA4 som exempel) Upplösningen är för låg för en stor kvalitets-TV. 1080p ser dock bra ut.

Sedan står och faller denna plattform på utbudet av tjänster och spel. Har de inte de spel jag vill spela så får de inga pengar.

Om nu 5 Mbit duger för 720 så kanske vi med 100Mbit lina kan välja högre upplösning?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det jag gillar är att han säger "RENT A GAME" Han säger inget om att få "köpa" och behålla spelen med bara en betalning, Tänker dom kräva betalning för vanliga spel som för MMOs?

Fair play. Indeed.

Medlem

Min tanke: VAD i helvete har dom för servrar!? Riktiga monster som klarar av all info som måste slussas..

Medlem

Låter för bra för att vara sant...

kanske ett tidigt aprilskämt? isf blir jag sur...

Medlem

det skulle bli så dyrt att få skulle ställa upp på det, rör sig knappast om 200kr i månaden.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

ser grymt ut. synd att bara att det kommer att faila, eftersom för att få hyfsad upplösning 720p eller ps3 kvalitet 1080p. så måste man ha minst 5 Mbit/s. vilket kan vara svårt för många. för mig så tror jag att ps3:an fortfarande e bättre.


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Bara jag som väntar på att de kommer med abonnemang så man får spela vilket spel man vill?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Skriv svar