EA: Red Alert-serien inte slut

EA: Red Alert-serien inte slut

ÅÅ nej snälla EA förstör inte spelserien ännu mera. Det räcker nu!


signatur
Inaktiv

Det låter bra, för mycket av det goda kan få en att kräkas och lessna ibland, ser hellst nästa Red Alert är 5-7år bort. Nästa CnC så vill jag ha Generals 2.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag är ganska säker på att alla visste detta redan. EA släpper inte en titel i första taget (Har dom ens någonsin gjort det?). Uppföljare är väl det enda dom gör.

Medlem

Red Alert 3 var helt ok jag menar det är ju ändå ganska likt 2 an fast 2 an är ju bra mycket bättre ändå. Först läste jag fel på nyheten så jag trodde att dom skulle lägga ner Red Alert helt men det skulle ju bryta EA games mjölknings principer.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Serien dog när dom köpte upp westwood ändå

Medlem

lol hellre c&c 3 än red alert 3
gillade dock red alert 1

Inaktiv

Westwood är död och borta. Om EA´s CnC blev total floppar skulle dom inte fortsätta, så antagligen är dom nya CnC spelen helt dugliga.

Till att började med hatade jag Red Alert 3, tyckte det såg förjävligt ut, men efter några timmar in i spelet blev man nästan tok förälskad i titeln, men allt dog rätt snabbt ut eftersom det är inget nytt, man har lirat CnC i 10år och glöden försvinner efter man klarat kampanjen. Däremot lirade jag Tiberium wars i flera månader, tycker faktiskt att EA gjorde det spelet bra ändå.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Serien dog när dom köpte upp westwood ändå

Inaktiv

Är det bara jag som är av uppfattningen att Red Alert 2 var en flopp à la Tiberian Sun? Alltid placerat dem tillsammans i samma uselhetskategori och en skam för C&C-serien, men det kanske bara är något jag fått för mig? Var så längesen jag spelade RA2.

Medlem

Stämmer, Westwood var dom som gjorde dessa spel bra.

EA kunde väl lägga pengar på att ge oss en officiell C&C-mod till Battlefield 2 istället? Borde la funka.

Medlem

red alert serien tog slut efter ettan

Medlem

EA har satsat mkt krut pa delarna som inte var lika polerade i dem gamla c&c spelen och det e natkoden o balance
tyvaer verkar det som att dem som visste hur man gjorde asroliga c&c kampanjer drog vidare nar EA kopte ut westwood...
Fast Tiberium wars var faktiskt overraskande bra, tycker dock att nasta red alert borde ga lite narmare tiberium wars morka stil for att komma tebax till Ra 1's still i kampanj laget.

Ra 2 var ingen flopp, men C&C conceptet kanns som att det har vattnats ur lite sakta men sakert for varje ny titel efter red alert 2.

Fast ja tycker dem nya titlarna enda har nagot att erbjuda aven om man minns dem gamla titlarna med ett varmare hjarta :heart:

tycker det ar nastan helgeran att dem nya enheterna i red rising exp. till ra 3 inte kmr vara tillgangliga i multi vad jag hort..
Hade varit roligt om dem hade varit det men dem ska ju fega och harma blizzard

Medlem

"red alert"??? är det inte det fruntimmer har en gång i månaden???

Medlem
Skrivet av Roxxer:

"red alert"??? är det inte det fruntimmer har en gång i månaden???

*host*

Medlem
Skrivet av Sparable:

red alert serien tog slut efter ettan

du har så rätt

fattade aldrig det roliga i red alert 2.. tyckte dem förstörda hela iden även fast det var westwood

Red alert 1 i mina ögon har alltid varit ganska seriöst, även med alternativa tidslinjen

2an var bara larvig.. 3an vill jag inte ens kommentera om

om dem ska fortsätta med serien, ge oss fan ett remake på red alert 1 i ett mer seriöst form, alla gamla units och byggnader, till och med kampanj banorna rockade!

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag är ganska säker på att alla visste detta redan. EA släpper inte en titel i första taget (Har dom ens någonsin gjort det?). Uppföljare är väl det enda dom gör.

Dead Space, Sims, Mirror's Edge, FIFA, NHL, Warhammer, Crysis, Spore.

Vill du ha fler exempel?

Skrivet av f0qnax:
Skrivet av Roxxer:

"red alert"??? är det inte det fruntimmer har en gång i månaden???

*host*

Haha så fick man sig ett gott garv iallafall. "Röd varning".

"Älskling är det dags för red alert i helgen?"
-"mm kanske ."


signatur
Medlem

Själv aldrig fastnat för ett annat RA spel än RA1 snacka om att man nötte det spelet typ timmes spelande om dagen i ett halvår minst ^^.

RA2-3 har jag tyvärr inte fastnat förr, spelat båda men bara under några dagar innan man tröttnade på spelen. Vist de är inte dåliga men de lyckas inte fånga in mig.

Medlem

Synd att det inte var det sista.........om dom ska göra fler i serien så byt Motor för helvete...Mer fysik!!

Medlem

Red Alert var grymt bra - för 13 år sen.

Medlem

mjölka mjölka mjölka

vill ni ha en bra remake på ra1 följ bara länken nedan

www.renalert.com


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

JA! hata allt nytt!!

RTS dog efter Dune2!

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag är ganska säker på att alla visste detta redan. EA släpper inte en titel i första taget (Har dom ens någonsin gjort det?). Uppföljare är väl det enda dom gör.

Dead Space, Sims, Mirror's Edge, FIFA, NHL, Warhammer, Crysis, Spore.

Vill du ha fler exempel?

Öh ok... Dead Space har uppföljare påväg, Sims... SKÄMTAR DU??! FIFA finns väl 20 st olika samma sak med NHL. Warhammer samma Crysis har uppföljare. Spore kommer säkert...

Inaktiv
Skrivet av blodChoklad:

JA! hata allt nytt!!

RTS dog efter Dune2!

Grejen är det att nya rts spel är alla likadana.

Håller med om att RA1 och C&C1 är dom enda värda spela.

Inaktiv

kill it


signatur

a"C"RED -

Medlem

Back to basics, annars kan de lika gärna lägga ner.

Medlem

Jag älskade Red Alert 3... och jag har spelat ända sedan originalet i serien kom. "Command & Conquer" alltså.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag är ganska säker på att alla visste detta redan. EA släpper inte en titel i första taget (Har dom ens någonsin gjort det?). Uppföljare är väl det enda dom gör.

Dead Space, Sims, Mirror's Edge, FIFA, NHL, Warhammer, Crysis, Spore.

Vill du ha fler exempel?

Öh ok... Dead Space har uppföljare påväg, Sims... SKÄMTAR DU??! FIFA finns väl 20 st olika samma sak med NHL. Warhammer samma Crysis har uppföljare. Spore kommer säkert...

Laser du nagot i huvudtaget? Vi snackade om unika IP's som EA har, inte huruvida de har nagra uppfoljare. EA ar ett ratt stort foretag, tror du att det vore ett lyckat drag att BARA slappa unika IP's?

1
Skriv svar