Street Fighter IV
1987. Så länge är det sedan det första Street Fighter kom ut. Nu, 2009, kommer den tredje "riktiga" uppföljaren till originalspelet ut. Vad som ändrats sedan dess? Allt utom grunden. Och Ryu och Ken, förstås!
Jag har ingen tajming och är lika dålig på att komma ihåg knappkombinationer som en analfabet är på att stava till hyperneuroakustiska diafragmakontravibrationer.
Jag känner igen mig allt för mycket där
Bra skrivet dock
Save thy self, because nobody else will.
Jag har ingen tajming och är lika dålig på att komma ihåg knappkombinationer som en analfabet är på att stava till hyperneuroakustiska diafragmakontravibrationer.
Jag känner igen mig allt för mycket där
Bra skrivet dock
Analfabeter fuskar oftast och stavar det H, I, C, K, A istället. Så jäla fubbit.
- Musiken
- Halvtaskig story
Haha ok, kan hålla med att intro musiken är lite förmycket. Men halvtaskig story? ;P
Det är ju knappt någon story alls ibland! Och vissa gånger verkar karaktärerna inte alls veta varför de är dödsfiender. Blir lite förvirrande. Det var ju samma problem med Soul Calibur IV, där fanns det massa små korta historier, men utan djup. Dock väntar man sig väl inte en Final Fantasy-historia från ett fajtingspel, direkt. Vore väl som att vänta sig det från ett sportspel...
HAND DUKEN!
Det är bara att kasta in den, för sååå förbannat bra är inte detta, det slår definitivt INTE street fighter II, värt en 3a max
ser ut som karaktärerna knaprar anabola hela högen, både löjligt och uttjatat, trodde Capcom hade mer fantasi än detta.
jag är dock inte helt besviken på detta game, men bättre än medel får det inte
Denon / Pioneer
hur underbart som helst detta spel, att kunna avgöra en match med en ultra combo....ah vilken känsla
dock måste jag säga att vissa man möter online är otroligt äckliga, med det menar jag att de spelar på ett så fegt sätt att man har lust att nita motståndarna att göra uppercuts eller samma moves hela tiden...usch nae
Är inte heller helt nöjd med i SF4, Slutbossen Seth som teleporterar in sina supergrepp och oblockbara attacker är stundtals så frustrerande att man vill sluta spela, så det blir svårt för yngre(och äldre) spelare att varva spelet ens på den lättaste nivån, Karaktärerna är rätt ojämna så svårigheten skiljer oxå på vem du väljer att spela, du måste dock spela flera olika karaktärer för att låsa upp de karaktärer som från start är dolda. vissa av karaktärerna har specialattacker som går in över nästan hela skärmen medan andra kräver att du står precis brevid din motståndare. SF4 är inte bättre än MK vs DCU i min mening och jag väntar fortfarande otåligt på Tekken6 som säkert oxå kommer göra mig besviken med töntiga robotar och djur.
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Halvdan analys tycker jag personligen. Musiken är "ok" i värsta fallmen ibland är den helt magisk också. Ljudeffekterna (särskillt slag och K.O.-ljuden) är inget annat än freakin awsome :).
Även Lite mycket fokus på singelplayer-upplevelsen när alla vet att det enda sättet Street Fighter bör upplevas på är tillsammans med en rytande motspelare bredvid dig i soffan
Att ens ta upp storyn i ett fightingspel tycker jag känns irrelevant. Det räcker med att nämna att varje karaktär slutar sin resa mot en av de svinigaste slutbossar du någonsin mött.
Spelet är fantastiskt, och som gammal nötare på SNES så sitter ju specialarna som vanligt. Iaf. de gamla goda klassikerna. Jag älskar det.
Riktigt snyggt, riktigt gott flyt och det är Street fighter.
Shoryuken!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Vilket annat fightingspel har en "story" ? jävligt coolt spel dock ska köpa det snart till boxen.
Punch out!
Tycker att Guilty Gear har en rätt ok story,, bättre än den här iaf :b
DEF JAM: FIGHT 4 NY
- Musiken
- Halvtaskig story
Haha ok, kan hålla med att intro musiken är lite förmycket. Men halvtaskig story? ;P
Det är ju knappt någon story alls ibland! Och vissa gånger verkar karaktärerna inte alls veta varför de är dödsfiender. Blir lite förvirrande. Det var ju samma problem med Soul Calibur IV, där fanns det massa små korta historier, men utan djup. Dock väntar man sig väl inte en Final Fantasy-historia från ett fajtingspel, direkt. Vore väl som att vänta sig det från ett sportspel...
Well, man kan ju anta att heter ett spel t ex street fighter 4 så har det funnits minst 3 titlar före denna(en jävla massa i street fighter fall hehe). Så att inte all historia förklaras just i denna del är väl ganska självklar? Soul Calibur känner jag är ett undantag när dom nästan aldrig försöker bestämma vad som är "canon" eller inte.
Bästa recensionen jag läst på länge. Sköna referenser, men är det inte lite lågt att skylla på Glocalnet? Ungefär lika lågt som att jag refererar till det? ;).
I alla fall, grymt bra spel, fast det blir tyvärr lite enformigt i längden om man inte spelar mot en polare. AI'n är väldigt förutsägbar, och inte alls lika bra som i, säg Tekken-spelen. Bara min personliga åsikt. I övriga aspekter (bortsett från story kanske) så krossar SFIV varenda fighting spel som finns där ute just nu.
Ahh
Äntligen har en fullvärdig uppföljare till Street Fighter 2 kommit.
Hade olika versioner till Snesen medan det bara blev Champion Edition till genesis.
Allt var sämre till Genesisen, huruvida detta intresserar er, är en annan fråga.
Jag fick mitt spel för några dagar sen och jag är som fastklistrad igen.
Alla knappkombinationer kommer jag konstigt nog fortfarande ihåg och detta trots att jag inte har spelat det på över 14 år.
Som sann SF2-spelare kan jag verkligen inte förstå vad som är dåligt med musiken.
Personligen tycker jag att Capcom verkligen har lyckats med musiken.