Guinness utser bäst genom tiderna

Medlem

SUPER METROID PÅ 37e plats?! Där blev jag lite ledsen i ögat (: Om det är ett gammalt (läs: äldre än 7-10 år) spel som jag kan tänka mig att varva om igen så är det utan tvekan Super Medroid. Mycket bra grafik för ett 2D spel och så jäkla skön atmosfär!

ro
Medlem

Ett tag tänkte jag börja gorma och skrika, men sen insåg jag att det bara var konsolspel..

gnu
Medlem

FFXII är så dåligt att det inte förtjänar att vara med i den listan.

Medlem

Zelda Ocarina of Time förtjänar en första plats sen borde GTA komma före tetris


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Intressant att Mario Kart kom före Tetris - tveklöst det mest spelade och hållbara spelet genom tiderna. Annars relativt vettiga placeringar på titlarna. Kul.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

zsm
Medlem

Denna listan får mig att gråta...

Medlem

surt halo får en 6e plats . men ett mästerverk som halflife är inte ens med på listan ?

Medlem

Vem har inte nått spel från Fallout serien på sin toplista?

Medlem

Att basera listan på försäljningssiffror och jämföra nya spel med gamla är väl inte helt genomtänkt? Spelindustrin har ju på senare år växt lite i alla fall i omsättning (inge källa här, bara ett antagande/iakttagande). Sen så tillkommer ju nya försäljningsplattformar och nya speltyper som lockar fler användare. Det kanske inte är så konstigt att FXII > FVII på den här listan med tanke på vad de har för viktning.

Medlem
Skrivet av ptr:

Jag ser ingen som helst möjlighet att FF XII har gjort ett större intryck i spelhistorian än FF VII, och förmåga att bestå som titel..... Tror nog dom allra flesta som tänker final fantasy tänker på VII först. Om man nu inte hör till skaran som lirade på nes och snes då kanske någon av de är favoriten.

Det är diskuterbart, FF6 eller 7 är de 2 som är väldigt högt rankade, Även FF8 även om en hel dle hatar det spelet med, Men EN ska är säkert. FF12 har aldrig varit vidare populärt, själv är det nu det enda FF spelet jag inte enns orkade ta mig igenom, totalt ointresanta karaktärer/story.

Inaktiv

orka klaga när de har bestämda kriterier baserade på "försäljningssiffror, intryck i spelhistorien och dess förmåga att bestå som titel"

hur motiverar ni att spelen ni säger borde funnits med? nä, just det...

Inaktiv

"försäljningssiffror, intryck i spelhistorien och dess förmåga att bestå som titel"

"Intryck i spelhistorien" = smaksak.
"Förmåga att bestå som titel" = jag vill inte ens spekulera i vad dom baserar det på.

Man kan inte göra en topplista över duktiga höjdhoppare och sen blanda in någon idiotisk "variabel" baserad på hur folkkär personen är.

Så listan är med andra ord fullkomligt idiotisk.

Medlem

Sicken jäkla skitlista!

Medlem

Ser ut att vara en fin lista!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Listor brukar vara i det skevaste laget men allvarligt talat är det där nog den sämsta bästa-spel-lista jag sett hittills, trots att det är konsolspel det handlar om.

Medlem

Bara för att ett spel säljer mycket så behöver det ju inte vara bra. De borde kalla listen de 50 mest SÅLDA spelen, inte de 50 BÄSTA spelen.

Medlem

hehe, jag trodde först det handla om öl

Inaktiv

Tycker listan är helt ok med ett par undantag.

Medlem
Skrivet av XaaR:

Bara för att ett spel säljer mycket så behöver det ju inte vara bra. De borde kalla listen de 50 mest SÅLDA spelen, inte de 50 BÄSTA spelen.

Bra spel säljer... dåliga gör det inte.

Medlem

Vad gör The Legend of Zelda: Link's Awakening, Tekken 2 och Wii Sports I på listan?
Varför inte ta TLoZ första istället för Link's Awakening? Tyckte Tekken 3 och 5 var mycket bättre än Tekken 2.
Kommer förmodligen få en massa skit för det här, men jag tycker inte Halo passar på listan. Tycker inte Halo är så bra.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av XaaR:

Bara för att ett spel säljer mycket så behöver det ju inte vara bra. De borde kalla listen de 50 mest SÅLDA spelen, inte de 50 BÄSTA spelen.

Bra spel säljer... dåliga gör det inte.

Vad gör du Wii Sports på listan?
Men igentligen kan man ju inte mäta Wii Sports så, eftersom då har ju alla som köper Wii också köpt Wii Sports


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv

Märks att de inte är gamers sjävla. Hur i helvete kan Halo ligga så högt, inflytelserikt? Ja till Xbox kanske. De enda de kan kan bidra med är "How to make game mainstream, boring and make lots of money" fast hela Xboxen lever iofs på mainstream gaming.

Lego Star Wars Complete Saga (#23)... Ja för det är ju bättre än Chrono Trigger.. Och FFXII, visst det var väll OK men alla FF innan var bättre och mer inflytelserika. Snacka om att gå till 99% på försäljningsiffror.
Helt seriöst så måste de har köpt in sig på listan för hela listan är bara skit.

Medlem

Bra lista de vet vad de snackar om.

Medlem
Skrivet av Brandter:

...fast hela Xboxen lever iofs på mainstream gaming.

lol

Medlem

Helt ok lista


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

RE4 slår chrono trigger? Den här listen suger.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Bra spel säljer... dåliga gör det inte.

Hasbro Family Game Night till Wii har sålt över 1 miljon ex.... om NÅGON här kan kalla det ett bra spel, så räck upp en hand och invänta de snälla männen i vita rockar som ska ge er en fin tröja med väldigt långa armar....
Enter the Matrix sålde multum med, etc etc... hur bra ett spel säljer har inget att göra med hur bra det är.
T.ex. 99% av alla filmlicensspel suger men de säljer bra för att herr Pucko Idiotsson köper de bara för att de sett filmen.

Medlem

försäljning siffror? borde inte world of warcraft ligga rätt bra till?

Inaktiv

oblivion skulle varit top10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skriv svar