Kirk för död för Star Trek Online

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Kan inte titta på nåt annat än 60-talsserien, de nyare ger mig ruskigt dåliga 90-talsfalconcrestvibbar.

Falcon Crest är ju åttiotal! 8)


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av darkthunder:

[ Nörd varning följer ... ]

"Producenten Craig Zinkievich berättar för MTV Multiplayer att handlingen äger rum i framtiden och att de flesta kända karaktärer har hunnit avlida."

Spelet ska utspelas år 2404 ca. 26 år efter senaste filmen. För att dra en lista av karaktärer som levde då och deras ungefärliga ålder:

Picard: Född 2305 (99 år i Star Trek Online)
Riker: Född 2335 (69 år i Star Trek Online)
La Forge: Född 2335 (69 år i Star Trek Online)
Worf: Född 2340 (64 år i Star Trek Online)
Crusher: Född 2324 (80 år i Star Trek Online)

Enligt serierna, så vet vi att människan lyckats förlänga sin livstid iallafall för att kunna bli minst 130-140 år gammal. Worf är dessutom Klingon och bör kunna leva minst lika länge om inte mer. Finns absolut inget som hindrar att nån av dessa karaktärer ska kunna dyka upp i Star Trek Online, om inte själva karaktären pensionerat sig från Stjärnflottan eller dylikt.

Med Kirk så är det ren självklarhet varför han inte finns med: Han dog, redan år 2371 när han räddade ett helt solsystem från deras förintelse. Tidsresor skulle väl eventuellt kunna dyka upp i form av "uppdrag".

Karaktärer från DS9 och VOY kan utan problem även dyka upp i spelet, då dom flesta är yngre än dom från TNG serien. Om det eventuellt skulle bli ett nytt "Dominion-hot" som det verkar antydas från Cryptics "Road to 2404" serie, så skulle DS9-stationen och Sisko ha en stor roll i spelet.

Imponerande fakta fast knappast nörd varning skulle snarare kalla det där no lifer på allvar.

Vadå? Vi har alla våra hobbys.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Vadå? Vi har alla våra hobbys.

Precis


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

förbannat synd att det är cryptic det landade hos tillslut.. räkna med ultraflopp


signatur

spriten räddade mig från sporten

Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Punchbag Polly:

Kan inte titta på nåt annat än 60-talsserien, de nyare ger mig ruskigt dåliga 90-talsfalconcrestvibbar.

Falcon Crest är ju åttiotal! 8)

Jo tack, jag vet.. det var inte det jag syftade på utan det dåliga såpaförfattandet.

Redaktör

Dåligt såpaförfattande är väl tidlöst...?


signatur
Medlem

".. handlingen äger rum i framtiden ..."

Till skillnad från vadå?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av darkthunder:

[ Nörd varning följer ... ]

Picard: Född 2305 (99 år i Star Trek Online)
Riker: Född 2335 (69 år i Star Trek Online)
La Forge: Född 2335 (69 år i Star Trek Online)
Worf: Född 2340 (64 år i Star Trek Online)
Crusher: Född 2324 (80 år i Star Trek Online)

Du glömde Data II. Dock så dör han i en tragisk olycka då han experimenterar lite för avancerat sex med en microvågsugn och en brödrost.

Picard dör vid ca 80 års ålder av sin skallighet.
Riker börjar odla skägg, och kvävs stillsamt i sin sömn en vacker natt vid 55 års ålder.
La Forge dör av svällt efter att ha murat in sig vägg i vägg med damernas omklädningsrum efter att han fått sina nya X-ray3000TM ögon.
Worf dör en allt för tidig död som en äkta klingon, i en bitter död mot en vildsint gnorlax.
Crusher som äntligen kommit ut ur garderoben och är äntligen öppet homosexuell råkar få hiv efter en kväll på den lokala rymdhamnen. Tyvärr är hiv i framtiden ultradödligt och Crusher dör 23 avsnitt och en säsong efter nämnda kväll.

Hm.. Hoppas jag inte förstörde överraskningen för någon av er nu

haha


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar