Battlefield 1943 - nygammalt från Dice

Medlem

Jag är skeptiskt ända tills jag fått känna på spelet själv. Stort BF1942-fan, men mitt förtroende till DICE ligger på rekordlåg nivå pga alla deras fuckups sedan BF1942-release.

Medlem
Medlem

YAY!
Krig är kul!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Av trailern att döma kommer det här att äga!


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

blandade känslor.

Härligt med ett nyy Battlefield!
men samtidigt så har jag dendär gnälliga rösten som säger - snälla, inte ännu ett WW2

Medlem

Battlefield 1943 med bara 24 spelare = FAIL!!! Minst 64 spelare på PC annars kan det ta sig någonstans. Var ju bland annat det som gjorde BF 1942 så himla mäktigt.

Avstängd

Det såg stelt ut i mina ögon.
Dock var vädret bra där!

Medlem

Känns lite tveksamt, väntar nog på mer information.
Vore annars kul med BF1942 i uppdaterad version.

Och som några redan nämt, det är ju tur att DICE inte spammar Battlefield-serien. Bara 2spel a la 3maskiner på 1år(om vi nu inte räknat med Battlefield Heroes).
Dom verkar ju verkligen ha fastnat på repeat.

Medlem

Känns spontant som detta är lite av ett test från DICE för att se hur PC marknaden och spelare tar emot konceptet och frostbitemotorn. Förhoppningsvis för att bygga ett BF3 med liknande teknik i framtiden.

I vilket fall så verkar detta vara en fullträff och det kommer nog garanterat bli en succe.
BF1942 ägde och dettsa spelet verkar vara en upphottad version av 1942 vilket betyder att det med stor sannolikhet kommer äga minst lika mycket

Väntar med spänning på fler nyheter om detta

Medlem
Medlem

Behåll orginalkoceptet, musiken, vapnen, länderna och flygplanen så är jag nöjd :heart:

Medlem

äh vafan är detta... ge oss BF3 å inte nåt nerbantat bajs.

Medlem
Medlem

Ska bli intressant. BF 1942 är som sagt det bästa BF spelet.

Medlem

Lirar endast battlefield i 32vs32, max 24 spelare visar bara att frostbitemotorn är gjorde för konsoller i grund, ingen kraft..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Var står det att det bara ska stödja 24 spelare?

Medlem

Hoppas att man kan använda skepp!

Medlem

BF: Heroes, BC 2, 1943 DIIIIICEEE <333!!!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

SPRÄNG, SPRÄNG, SPRÄNG ALLT I DIN VÄG :D.
Verkade som det på trailern i alla fall. Kanske blir kul, man får väl hoppas!

Medlem

Detta kommer nog bli ett kul år, bästa nyheterna hittils! (2009)

Medlem

Lite skeptiskt till endast 24 spelare, men annars låter det ju jättekul! Detta och Battlefield 3 vill man ju ha!

Medlem

Det vore ju kul om DICE kunde klämma sig ur något annat än samma spel om och om och om igen. Den här gången har de inte ens försökt att göra något nytt.

Mirror's Edge är undantaget (och vilket undantag sen!)

Medlem

vad kommer informationen om att det bara skulle vara 24 spelare ifrån? Håppas att det är en ljögn eller att det bara gäller consolerna.

Inaktiv

Hoppas det finns "unlocks" och ranker.


signatur

War never changes.

JAAA!!! Äntligen! Fick hjärtklappning när ja så titeln. Andra världskriget i Frosbitemotorn!! :D:D

Medlem

Förhoppningsvis så släpper de SDK till detta eller BF:BC2 så vi kan få FH3.

Medlem

Fy vad snålt med 3 banor och 12 vs 12. Kommer inte kännas som nåt krig.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Då är frågan, kan man verkligen kalla det för Battlefield när max antal spelare bara är 24? Det känns jävligt stelt i mina öron. Och så visar det sig väl hur Frostbite känns att lira på PC'n.

Men aja, en mer förstörelsebar omgivning, bättre grafik och mer av det klassiska materialet från det något sönderspelade BF1942 är ju riktigt positivt iaf

Håller med dig angående upp till 24 spelare :s Känns som det inte kommer bli lika mycket ös som tidigare :/


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Skrivet av gurgel:

-Money for nothing. Spinn vidare på de grabbar?
-Ja, släppa BF1942 med ny motor tex!
-Bra ide. Vi har ju bara släppt Wake Island 3 ggr... varför inte en 4:e. De är ju så djävla jobbigt att pilla Maya.
-Spelbranshen är krävande. Nog om detta.. några polare kommer förbi ska göra dem avis på vårat skrytoffice vid slussen o sen dra till Marie Laveau. BF3... *suck* palla.

Ett mer pretentiöst inlägg får man leta länge efter.

@ Mongi, väck mig när ni tillkännager BF3. Efter att ha spelat Bad Company (1) har jag ingen lust att köpa Bad Company 2. BC var ett mediokert spel med en krystad singleplayer-kampanj och - i min mening - dåliga designval vad det gäller multiplayer (4 pers per squad, ingen kommunikation mellan squads, party-medlemmar som hamnar i andra squads etc.). 24 spelare, även på PC? Vill jag spela Call of Duty eller Day of Defeat: Source så gör jag det. 24 spelare är inte Battlefield, 32 spelare per lag är.

Jag vill se ett Battlefield i samma moderna tappning som BF2, i Frostbite-motorn (ljuden och grafiken är förbannat bra, speciellt ljuden), med fler spelare (80? 96? 128?). Det får gärna vara enkelt att modda också, så att man kan komma undan dolphin divers, nadespammers och TKare i moddar som PR.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Hoppas det finns "unlocks" och ranker.

hoppas jag inte. det var vad som förstörde de andra spelen. fy för ranker o grejer med extra grejer för folk som spelar överdrivet mkt public.

Vi som väl lirade både bf1942 och bf2 i klan använde banne mig aldrig några jäkla unlocks.

Att folk klagar på endast 24 spelare är lite tråkigt, klanmatcherna var på 10vs10 i bf1942 och 8vs8 i bf2 och inte var det mindre action för det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skriv svar