Ensemble säger hej då
Givetvis vill man att alla utvecklare som skapade spel man spelade då det begav sig, fortfarande ska producera spel med samma känsla då som nu. Men sanningen är ju den att en del studios överlever sig själva genom att spinna vidare på fungerande koncept. Det senaste AOE-spelet var i mina ögon en flopp och det kändes verkligen inte som att ännu en titel skulle kunna ha räddat Ensemble från det här...
Sen att EA framstås som något ont imperium är ju roligt att sitta och konspirera om men rätt löjligt.
Just i dessa tider då hela världen verkar gå på tron att ju mer man sparar desto bättre kommer det gå framöver hoppas jag verkligen att kompetensen som fanns på Ensemble och andra spelföretag verkligen tar tjuren vid hornen och jobbar fram ett nyskapande spel och visar alla större företag att man inte alltid måste ha mångmiljonbelopp för att producera bra grejer!
Jag har länge fruktad den här dagen :(:(:(
VARFÖR???!!!???
Jag har för mig att M$ sa förut att det var dyrare att driva Ensemble än något annat företag (mer $/anställd).
Kanske inte är orsaken men... :evil:
*dödar M$*
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Tycker AoE2 är det bästa - efter det så har det inte släppt något som jag tyckt har varit något att sätta på önskelistan.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
De var inte värda att fortsätta existera efter det genomruttna AoM. AoE III var dock ett bra RTS, om än rätt så föråldrat rent spelmekaniskt.
AoM var och är riktigt jävla bra! Spelar det fortfarande online... AoE III var mycket sämre.
Verkligen inte. AoM var ett spel sprängfyllt med byggar, tråkigt gameplay, ointressant story och karaktärer som inte gick att göra någonting annat än att hata. Jag minns en kvinna som agerade hjälte för de delar av kampanjen vilka utspelade sig i Egypten. Henne ville jag bara döda varje gång hennes del av dialogen spelades upp. Usch!
Spelmekaniken och grafiken var även de hopplöst föråldrade och släckte allt intresse hos spelaren.
Att temat i spelet kan vara det sämsta i ett spel någonsin, gör inte saken bättre.
De var inte värda att fortsätta existera efter det genomruttna AoM. AoE III var dock ett bra RTS, om än rätt så föråldrat rent spelmekaniskt.
AoM var och är riktigt jävla bra! Spelar det fortfarande online... AoE III var mycket sämre.
Verkligen inte. AoM var ett spel sprängfyllt med byggar, tråkigt gameplay, ointressant story och karaktärer som inte gick att göra någonting annat än att hata. Jag minns en kvinna som agerade hjälte för de delar av kampanjen vilka utspelade sig i Egypten. Henne ville jag bara döda varje gång hennes del av dialogen spelades upp. Usch!
Spelmekaniken och grafiken var även de hopplöst föråldrade och släckte allt intresse hos spelaren.
Att temat i spelet kan vara det sämsta i ett spel någonsin, gör inte saken bättre.
Glöm inte att scenario editorn var helt förstörd jämfört med den perfekta i AoE II. (Saknas dock endel användbara funktioner i den men det löser man med GeniEd2 och TriggerStudio )
Mycket synd att AoE III ärvde scenarioediton från AoM. Det är ju tur att listorna med units osv fortfarande är så bra sorterade som de var i AoE II, och triggersystemet är lika bra utformat... NOT.
Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!
Om studion nu stängs direkt efter spelet släpps, vem ska då ha hand om patchar osv?
Eftersom det är väldigt sällan ett spel inte patchas i dagsläget, och sen kan det vara trevligt med DLC. Förstår inte varför de spenderar pengar på att köpa exklusiva rättigheter till DLC för Gta IV när de inte ens kan hålla igång sina spelstudios.
Nej fan vad trist :/ Mitt första PC spelar var AoE 1. Fan det spelet som jag aldrig har tröttnatp å och kommer aldrig att göra