Motorstorm FZ style

Inaktiv

Riktigt ösiga race ikväll, flertal gånger vi låg jämsides och skrapade lacken mot varandra med handen över tutan (eller i mitt fall peka finger eftersom jag satt på ATV) ha ha.. hoppas på mer under veckan!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:

Riktigt ösiga race ikväll, flertal gånger vi låg jämsides och skrapade lacken mot varandra med handen över tutan (eller i mitt fall peka finger eftersom jag satt på ATV) ha ha.. hoppas på mer under veckan!

Hhehe ja det var jämt mellan dig och mig men herregud Rock Hopper/5 varv på engelsk server...jösses vad stryk man fick...hann inte ens i mål innan tiden gick ut. Men grattis til vinsten Impact Själv har man en winning score på..............::host:: 0......men so what så länge det är sköj!!

Inaktiv

Tack! körde faktiskt riktigt bra det racet, men jag såg att du har en winning streak på 0 men jag vill nästan minnas att du slog ljungqvist en gång? har för mig att det stod Winner på Dig :$


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:

Tack! körde faktiskt riktigt bra det racet, men jag såg att du har en winning streak på 0 men jag vill nästan minnas att du slog ljungqvist en gång? har för mig att det stod Winner på Dig :$

Nope, du såg i syne..håller 0:an

Inaktiv

Nu får vi allt se till att ordna en tolv-manna tävling inom folket på FZ! Jag, craggan och jak2fan är dem jag känner till som regelbundet spelar med varandra, vore roligt att få reda på vilka fler som spelar det online lite småfrekvent så att vi kan ösa lite

EDIT: såg att jag inte har alla som postat här i min lista på ps3an så jag addar er omedelbums!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag är gärna med o racar, har samma nick på psn som här. Har grymme statsen på motorstorm oxå haha, 0% vinst så ni slipper komma sist när jag är med o spelar.

Inaktiv

Kör ni fortfarande? Har skaffat PS3 och MotorStorm nu


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Givetvis! Bara lägga in några av oss på din lista så ser du när vi lirar. Kan försöka ordna en tid då vi FZlirare bara spelar på en privat server? Har lirat med några st ett par gånger och det var kul : ) Är ditt psnID samma som ditt användarnamn? Uppdaterade första inlägget så man ser allas PSNid's där

Inaktiv
Skrivet av mogvard:

Givetvis! Bara lägga in några av oss på din lista så ser du när vi lirar. Kan försöka ordna en tid då vi FZlirare bara spelar på en privat server? Har lirat med några st ett par gånger och det var kul : ) Är ditt psnID samma som ditt användarnamn? Uppdaterade första inlägget så man ser allas PSNid's där

Jajamän, SkarZnik -> SkarZnik skall det vara!

Kör ni med eller utan headset? Har inte hunnit skaffa detta än


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

mitt PSN ID är Sinnica dock inte impact.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Vore kul o köra privat med folk härifrån... onsdag kväll kanske? e ju röd dag på torsdag så dom flesta är ju lediga.

Inaktiv
Skrivet av fAkkfAcE:

Vore kul o köra privat med folk härifrån... onsdag kväll kanske? e ju röd dag på torsdag så dom flesta är ju lediga.

Jo precis. Jag är på isåfall

Vann nyss min första tävling (efter 20 blodiga tävlingar ) så jag har fått lite blodad tand


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Lite kommande uppdateringar...heheh dom ska nollställa rankingsystemet....gott för oss med 0 segrar...

Apologies for the delay in getting these to you but its time to share the Update notes with everyone to show the new features and fixes coming your way in the next couple of weeks.

As you'll see as you read through, a full reset of all Ranks will also happen when the update becomes available*. With the ranks being a little messed up with the Boost exploiters and the rank bug we think it’s the best solution.

* This has been changed - please refer to this reply for more information.

The update will be free and should arrive by the middle of May and it will be required to play online. Once it’s ready the update will be installed when you next select the Online option.

Any questions then please ask away as I'm passing a summary of feedback from the community back to the developer team.

1. Game List Improvement
- 'Game Status' is now displayed with the game list in the online lobby making it easier to find a session where you'll be able to join and race promptly.

2. Host Identification
- Within the game lobby the host is now clearly identified by a 'host' icon visible to all players and updated during host migration.

3. Boost Exploit
- A bug involving the boost system that allowed a player to use boost in an exploitative manner has been resolved.

4. Buddy List Size
- This has been updated to support up to 50 friends.

5. Text Cut-off
- When playing in standard definition all messages will now display as intended.

6. Improved Stability Online
- Online gameplay stability has been improved.

7. Audio issues
- All known issues with 5.1 / 7.1 surround have been fixed. Audio issues within the front-end have been resolved.

8. Player Ranking
- Players were found to be ranked incorrectly due to a bug. Because of this all online rankings will be reset and the ranking system should now function correctly.

Evolution and Sony apologise for this measure but it will result in a fairer and more stable ranking system for all players.

9. Auto-Start
- Races will be forced to start after a fixed countdown which should dramatically reduce the waiting times in lobbies. Hosts may delay this countdown up to three times.

10. Save Data Corruption
- When quitting the game using the PS button it was possible to corrupt the save game data. This will no longer occur.

11. Lobby Information
- Upcoming track and current lap details will be displayed in lobbies.

12. Vehicle Damage
- When restarting a single player race during a death camera the damage wasn't always reset at the start of the next race. This has now been resolved.

13. Missing Audio
- Audio effects were missing from the death camera, these have now been reinstated.

14. Name Tags
- Added ability to switch the player name tags on / off during online races using a single button press (L1).

Inaktiv

alltså, hur sjuttsingen resetar man bilen? Är så sur på att min bil alltid tar 3-4s innan den resetar medan de andra tar 1 mikrosekund. är det fusk eller är de tngn speciell knapp man ska trycka på?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Det är selectknappen, iallafall i min konfiguration men den är inte orginal.. Ska iallfall finnas en knapp så den resettas. Går inte o resetta i alla lägen ska dock tilläggas.

Inaktiv

Oi! Även jag har införskaffat PS3 samt motorstorm. Headset får vänta nån månad tills jag har mer pengar dock, hoppas jag får lira med er ändå!

Två frågor:
Vad menar ni med att resetta bilen? Menar ni efter den exploderat?

Jag bor i Tyskland, så jag vet inte hur det är med ping och sånt. Nån som vet om det är nåt att oroa sig för?

Mitt PSN ID är Skymt.

Inaktiv
Skrivet av RexM:

Oi! Även jag har införskaffat PS3 samt motorstorm. Headset får vänta nån månad tills jag har mer pengar dock, hoppas jag får lira med er ändå!

Två frågor:
Vad menar ni med att resetta bilen? Menar ni efter den exploderat?

Jag bor i Tyskland, så jag vet inte hur det är med ping och sånt. Nån som vet om det är nåt att oroa sig för?

Mitt PSN ID är Skymt.

Jag har inte heller något headset så det är lugnt

Blir det något spel ikväll? Isåfall kommer jag nog köra vid 21.00, måste se "Tack Gode Gud" ikväll med Johan Rheborg, Lasse brandeby och Henrik Dorsin!


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Jag heter Sockan2005 på PSN


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

Hej Motorstorm fan här

PSN ID ErMurazor

Inaktiv

Adda gärna mig på psn och släng iväg ett litet mail när ni ska till och köra
Heter cadahuswe på psn.

Medlem

Får ta och vara med och köra lite! Måste träna lite om jag vill ha nån chans i FZ kvalet nu

Måste dock säga att jag är skit dålig på att köra

PSN nick: Pumpa

Medlem

Har precis införskaffat mig MotorStorm.

Heter IronCouncil ifall ni vill piska mig

Inaktiv

är definitivt med på motorstorm, var längesedan nu. i sedvanlig ordning är mitt PSN "Sinnica", men jag varnar Er, jag är utomordentligt dålig på att köra


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Måste ju värma lite nu inför FZ's uttagning Tog t.om ledigt på måndag för att hinna med o lira... haha.

12
Skriv svar