Ladder...förbjud custom games!

Inaktiv
Ladder...förbjud custom games!

Tycker ni att det är rätt att även custom games ska räknas in på ladder rankingen? Jag tycker att det är helt fel. Dels kan man göra upp med en polare att han ska torska en massa matcher mot en för att man ska få bättre ranking och dels så kan man ju se till att man undviker hotet att få spela ”fel” bana.

Jag spelar tex Nod och om man möter en hyffsad GDI spelare på Tournament Tower så är det i princip omöjligt att vinna (finns en GDI buildorder som gör en förlust omöjlig på den banan, speciellt om man startar till vänster men mer om det i en annan tråd), om jag möter en bra GDI spelare på Barstow Badlands så har man en ganska liten chans att vinna. Dessa banor vill man med andra ord undvika som Nod och detta kan man också göra om man bara spelar custom games. Med andra ord de som gör det har en fördel mot de som kör automatch (riktiga ladder matcher i min mening)

Den andra fördelen som custom spelare har är att de slipper möta bra spelare med låg ranking (tex en högrankad spelare som börjat på ett nytt account). Att möta en spelare med låg ranking är bara en nackdel, vinner man så får man inte mycket poäng och har man oturen att möta en bra spelare med nytt konto och förlorar mycket poäng.

Med andra ord kör man custom så ligger man väl 200-300 poäng högre än vad man skulle göra om man kör automatch, vilket är tråkigt tycker jag. Man gör det för att man kan undvika alla matchups som är svåra. Vad anser ni om detta? Eller bryr sig ingen?


signatur
1
Skriv svar