Splinter Cell: Chaos Theory

Splinter Cell: Chaos Theory

Jag köpte ovanstående spel (PC) billigt på play.com (typ 100 kr inkl frakt) och det följde inte med någon manual till spelet (CDn låg i ett pappersfodral i själva förpackningen).

"Problemet" är att jag inte vet hur jag slår ned fienden, dvs _inte_ dödar, då jag grabbat tag i dem. Jag har provat primary och secondary fire men båda verkar ta livet av dem. Instruktionsfilmerna som följer med spelet lämnar ganska mycket att önska...

Någon som har koll...?!

De enda walkthroughs jag sett är till Xbox, dvs styrs med handkontroll.

Medlem

när han slår till dom i huvudet så knockas dom bara:P

Medlem

Jag gjorde samma fel i början av spelet. Nu spelade jag dock Xbox versionen men du ska använda "Secondary Attack" eller "KO attack". Hoppas detta hjälper annars kanske någon som faktiskt spelat PC versionen kan hjälpa dig bättre.

Medlem

Japp. Högerklick dödar inte. Du kan, som du säkert vet, bekräfta detta genom att sätta på värmeglasögonen. Det är dock lite lustigt att det inte finns någon praktisk skillnad mellan att döda och inte döda: gubbarna är utslagna i all evighet i alla fall.

Den som vill få 100% i stats efter avklarat uppdrag gör emellertid bäst i att alltid högerklicka (och aldrig använda pistolen osv). Man får dock ingen annan belöning än självbelåtenhet för detta, så det är inte riktigt värt det IMO. Det är mycket roligare att använda pistolen för ett välplacerat nackskott då och då.

(Tyvärr var jag för anal för att skita i 100%-målet, så min spelupplevelse blev rätt jobbig. En massa visslande och tisslande och tasslande i cirklar runt fiender för att snällt knocka dem. Man får inte mycket till agentkänsla när man håller på så :/)


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:

Japp. Högerklick dödar inte. Du kan, som du säkert vet, bekräfta detta genom att sätta på värmeglasögonen. Det är dock lite lustigt att det inte finns någon praktisk skillnad mellan att döda och inte döda: gubbarna är utslagna i all evighet i alla fall.

Den som vill få 100% i stats efter avklarat uppdrag gör emellertid bäst i att alltid högerklicka (och aldrig använda pistolen osv). Man får dock ingen annan belöning än självbelåtenhet för detta, så det är inte riktigt värt det IMO. Det är mycket roligare att använda pistolen för ett välplacerat nackskott då och då.

(Tyvärr var jag för anal för att skita i 100%-målet, så min spelupplevelse blev rätt jobbig. En massa visslande och tisslande och tasslande i cirklar runt fiender för att snällt knocka dem. Man får inte mycket till agentkänsla när man håller på så :/)

Men fi kan väl bli uppväckt av en kollega om han påträffats nockad?

Inaktiv

En högerklick dödar inte. vänster dödar. men 100% kan vara lite jobbigt. klara t.ex objects och inte döda nån. fast det är ju kul att döda vissa. var roligt att dra ner killen från fyrhuset på första banan. som dog

Inaktiv
Skrivet av mullins:
Skrivet av noaxark:

Japp. Högerklick dödar inte. Du kan, som du säkert vet, bekräfta detta genom att sätta på värmeglasögonen. Det är dock lite lustigt att det inte finns någon praktisk skillnad mellan att döda och inte döda: gubbarna är utslagna i all evighet i alla fall.

Den som vill få 100% i stats efter avklarat uppdrag gör emellertid bäst i att alltid högerklicka (och aldrig använda pistolen osv). Man får dock ingen annan belöning än självbelåtenhet för detta, så det är inte riktigt värt det IMO. Det är mycket roligare att använda pistolen för ett välplacerat nackskott då och då.

(Tyvärr var jag för anal för att skita i 100%-målet, så min spelupplevelse blev rätt jobbig. En massa visslande och tisslande och tasslande i cirklar runt fiender för att snällt knocka dem. Man får inte mycket till agentkänsla när man håller på så :/)

Men fi kan väl bli uppväckt av en kollega om han påträffats nockad?

Japp, och då får man inte 100%

Medlem

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar